Lang litteken, 3mnd oud hoe behandelen?

Nee hoor, ze heeft eigenlijk geen plekjes meer gehad het afgelopen jaar, dit is weer voor het eerst. Moet zeggen dat ik zelf ook last had van droge huid na 3 dagen zwembad. Ghee is geen slecht idee inderdaad.

 
Fijn voor haar. Logisch ook, dat water droogt enorm uit. Maar jullie hebben wel genoten denk ik, heerlijk er even tussenuit! Ik ga morgenavond de Ghee eens proberen.

 
Het is al een paar genoemd...calendulazalf. Ik behaal er altijd heel goede resultaten mee. Ook bij een koortslip, die is zo weer weg, zonder vervelende plekjes na te laten.

 
smeerwortel is ook interessant, is ook zalf van te koop maar ook zelf te maken.

http://valeriaan.wordpress.com/kruiden/smeerwortel-symphytum-officinale-l/

 
H2O2 lijkt goed te werken op littekens. Ik heb al ruim 5 jaar een litteken op mijn rechter knie. Sinds een paar dagen leg ik daar in de avond (10 tot 15 minuten) een wattenschijfje op met H2O2. Het litteken is al zichtbaar kleiner aan het worden. De gerimpelde huid wordt weer glad. Er zit ook een stukje huid op dat verdikt is en dat wordt dunner, zoals de rest van de huid waar geen littekenweefsel aanwezig is.

 
Oh goed idee. Ik heb 14 jaar geleden eens een waterkoker met kokend water over mijn enkel laten vallen en heb nog steeds een litteken. Ga ik ook eens proberen. En zo heb ik nog wat littekens uit mijn (wilde) vroege jeugd. Ben benieuwd!

 
Klinkt goed Edwin. Bedankt voor de tip. Ik vraag me alleen af of je huid niet verkleurd hierdoor? Wat voor % oplossing gebruik je?

 
Zal een litteken sneller verdwijnen met de 35% oplossing?

Of is deze concentratie wellicht te hoog en zorgt dit voor extra beschadigingen aan de huid?

Zijn er al mensen die een litteken hebben laten verdwijnen met h202?

Zo ja met welk % en hoe lang duurde ongeveer? Ik snap dat dit per persoon en per litteken verschillend is, maar ik zoek een beetje naar een indicatie. Ik ben zelf nu 4 dagen onderweg met de behandeling. Afwisselend 3% en 35%. De 35% variant kan af en toe wat pijnlijk zijn.

Ik vind dit weer een bijzonder interessant topic!

 
Ik zou zeker geen 35% gaan gebruiken om eerlijk te zijn. In een ander topic geeft Edwin aan ongeveer 5% te gebruiken voor het litteken. Met 35% heb je denk ik kans op wit blijvende plekken op termijn.

 
35% verbrandt de huid en veroorzaakt nieuwe littekens. Niet doen dus! Zelf zou ik op de huid niet verder gaan dan 5%.

Mike

 
Bedankt, dan stop ik daar gelijk mee!

Ik ga weer over op de 3%

Werkt h202 ook op witte littekens Asaya?

 
Hoe kan je goed H2O2 op de huid krijgen? Als je het er namelijk gewoon opdruppelt is het vrij lastig om het op de goede plek te krijgen zonder dat het gelijk wegdruipt. Is er niet een manier hoe je H2O2 in een soort zalf kan verwerken?

Misschien een vetvrije zalfbasis maken ofzo (vanwege oxidatie) en dat mengen met h2o2.

 
Ik krijg het niet gevonden, maar er is een zalf aangeprezen op het forum waarin extra zuurstof zit. Misschien kan iemand anders het wel vinden.

Kan t niet uitstaan als ik iets niet gevonden krijg op t forum.... Misschien kan je hier iets mee Gadsie!

http://www.actimaris.nl/files/folder a5.pdf

Als je zelf iets wil maken, dan is misschien ozoneren een makkelijkere manier, maar dat weet ik niet zeker.

 
Wachtende op mijn volgende wc-ronde had ik het ondertussen ook gevonden Lia. In de PDF die ik gevonden had over dit middel staat dat jeuk in het oor kan wijzen op een schimmelinfectie. Ik heb hier weleens last van. Ik ga eens opletten of dat is na het gebruik van meer koolhydraten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan