Laag oestrogeen

I-lady

Member
Vandaag kreeg ik de uitslag van de bloedonderzoeken van mijn hormonen van de gynacoloog,dit nav een steeds langzamere cyclus en nu al meer dan een half jaar het uitblijven van mijn menstruatie.

Conclusie is dat alles er wel is,maar het allemaal een heel laag niveau heeft..vooral het oestrogeen is heel laag.Nu ben ik vorig jaar door mn darmklachten in 3 weken tijd 6 kg afgevallen en zit ik dus op ondergewicht..was ook echt eng mager van de winter.Ik begin nu weer aan te komen..maar ik vraag me dus wel af wat een laag oestrogeen niveau veroorzaakt? ik zou zeggen dat het allemaal te wijten is aan bijnieruitputting,maar klopt dat ook? Ik hoop nu door het eten van de goede vetten weer meer aan te komen..maar naar mijn idee is mijn hele lijf gewoon echt uitgeput.

 
ik kan je niet adviseren, maar ken je deze site ? http://hormonaledisbal.forum2go.nl/?sid=eff677be48c231e5c574828b3caa5dba misschien kan je daar wel antwoorden vinden.

 
Hoi L-lady, het afvallen vanwege darmklachten heeft misschien te maken met allergieen bij jou?

Daar had het bij mij destijds dat ik afviel zeker mee te maken.

Misschien als je met die allergieen aan de slag gaat en met je vermoedelijke lekke darm, dat je dan weer aankomt en dat het oestrogeenniveau weer vanzelf ook ophoogt?

In lijnzaad(olie) zit fyto-oestrogeen trouwens.

Hier een lekker/makkelijk recept voor een lijnzaadcracker (ik doe het zonder de eiwitpoeder trouwens): http://gezondlevenvanjacoline.blogspot.no/2012/04/lijnzaadcrackers.html

Je komt er niet van aan, maar ik vind ze handig om te combineren met kaas.

Ik wil kaas graag ergens op doen, dat zit er bij mij zo ingebakken.

In tegenstelling tot jou wil ik juist afvallen, maar lijnzaad is dan tenminste geen graan wat de insuline weer aanspreekt en ik zit ook nog met een hoop allergieen te koekeloeren.

De keer dat ik zo afviel ineens was 6 jaar geleden.

 
Het had te maken met voedselovergevoeligheid..weet precies de oorzaak namelijk..{4 ontbijtkoekjes achter elkaar gegeten,kreeg daar een mega reactie op..{lijf gooit dan alles er zsm uit,waarbij ik me echt verschrikkelijk voel..{traumatisch gewoon}..dus dat zou heel goed kunnen.

Alleen denk ik dat de voedselovergevoeligheid door de lekke darm en bijnieruitputting komt..?

 
Hoi L-lady, ik zat van de week een filmpje te kijken over stikstofoxide en hoe belangrijk het is dat ons lichaam het aanmaakt.

Het filmpje is van Jorge Flechas, een dokter.

En deze man zegt in het filmpje bij 6 min 15 sec dat oestrogeenafname wel echt een gezondheidsissue is: het reduceert stikstofoxide-aanmaak in het lichaam:

Te weinig stikstofoxide gooit de bloeddruk omhoog, geeft hart- en vaatlijden en meer issues zoals ook beroertes en alzheimer.

Stikstofoxide maak je aan door te bewegen, door vlees/zuivel te eten vanwege het aminozuur arginine (maar dit kun je natuurlijk ook apart met een supplement regelen), door antioxydanten met als klapper vitamine c en e (zit in overvloed in de superfood tarwekiemolie https://www.fatsforum.nl/topic/tarwekiemolie ) tot je te nemen, door in de zon te bivakkeren (of anders door uvb-licht tot je te nemen van een philipslampje http://www.news4all.org/mijn-uvb-lamp / http://www.leplantage.nl/epages/00123850.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/00123850/Products/UVB-set wat zowiezo onnoemelijk veel andere gezondheidsvoordelen biedt nog zoals vit. d3/cardiovasculaire verlichting zie ook dit http://www.landesbioscience.com/journals/dermatoendocrinology/article/20013/ en extra melatonine-aanmaak etc.).

H202 geeft je ook de zuurstof die je endotheelcellen nodig hebben om stikstofoxide aan te maken in je lichaam.

Zie ook dit fantastische artikel van Melchior Meijer over vitamine d/de zon: http://melchiormeijer.wordpress.com/2013/04/28/het-sluipende-gevaar-van-te-weinig-zon/

Een laag oestrogeengehalte wordt hier http://www.helium.com/items/1327576-foods-that-increase-estrogen onderliggend beschouwd aan allergieen zelfs.

 
Dankjewel! hier heb ik echt wat aan..ik ga even alle artikelen en filmpjes doorlezen..H202 zou denk ik zowiezo ook heel goed voor me zijn? Het is wel grappig,ik voel me ook echt letterlijk beter als ik of veel in de zon ben,beweeg en vlees eet..

 
ik heb gisteravond progesteroncreme van Dr. Lee besteld. De tube was leeg. Wat het voor me doet weet ik niet precies maar ik slaap er heel lekker op. Niet steeds wakker worden 's-nachts. Gewoon door tot de volgende ochtend.

 
Hoi,

Marijan: dat is toch een goed teken dat je door die crème goed slaapt, het zorgt ervoor dat je genoeg progesteron "binnen" krijgt.

I-lady: als je weinig oestrogeen hebt kan je nog oestrogeen dominantie hebben (dat de oestrogeen overheerst zeg maar) en dan krijg je ook veel klachten.

Ik kan de crème helaas niet verdragen, bij mij zet het lichaam deze weer om in nog meer oestrogeen, weet ook niet precies hoe dat werkt maar kreeg heel veel klachten toen ik de crème ging gebruiken helaas. Ik zit momenteel ook nog steeds met 3 wk van de maand met pijnlijke opgezwollen borsten en cystes ik krijg dit maar niet onder controle, ben nu een half jaar aan het wapfen.

 
Dat heb ik ook gehad..op mijn 17 kreeg ik masthopatie..goedaardige ontstekingen in de borsten die te maken hadden met de cyclus..was verschrikkelijk pijnlijk en kreeg er coistericiden spuiten in..uiteindelijk ging het weg na het stoppen met de pil.Maar ik vrees dat voor die tijd m'n hormonen al niet goed werkten..slikte nl vanaf mijn 13e de pil vanwege loodzware en pijnlijke menstruaties..

 
Ik vraag me ook af waarom dat niet verbeterd (ben toch ook altijd bang dat het borstkanker wordt want goed kan dat niet zijn). Van die spuiten heb ik nog nooit gehoord maat lijkt me ook niet erg gezond, maar pijnlijk is het wel !

 
Quote:
ik heb gisteravond progesteroncreme van Dr. Lee besteld. De tube was leeg. Wat het voor me doet weet ik niet precies maar ik slaap er heel lekker op. Niet steeds wakker worden 's-nachts. Gewoon door tot de volgende ochtend.

Hoi Marijan, apart, want wat je beschrijft is precies wat ik voel nadat ik voor de uvblamp heb gezeten: dat ik goed kan slapen en dat mijn bloed lekker stroomt en dat ik me warm voel. Ik wil ook met progesteroncreme aan de slag nog, maar ik wil ook die boeken gelezen hebben over de menopause eerst.

 
leuk Lievergezond, ik heb het boek er ook bij besteld.

Ik zat me toevallig net af te vragen of de zonnebank die ik thuis heb staan en bijna nooit heb gebruikt ook UVB licht zou geven.

Het is zo'n inklapding met 4 van die kleine buisjes, heb jij enig idee.

Ben al eens aan het zoeken geweest en kwam er niet uit.

Ik las net ook dat schildklier ondersteund wordt door vit.D en dat kan ik wel gebruiken, ik ben iets te traag in stofwisseling. Zit rond 36,3 en krijg de "rondingen"er maar niet af :D

 
Marijan,toevallig las ik gister op www.hormonaledisbalans.nl dat je cystes e.d. in je borsten kan krijgen door een jodium tekort.Mischien heb je er wat aan?

 
dank je I-lady, ik heb geen idee of ik zo iets zou hebben, zoek er ook niet naar.

Ik probeer nu elke 2e dag een 4 tot 6 druppels jodium (lugol's) en wordt er niet meer depri van, neem 1 paranoot per 2 druppels en combineer met een glaasje sole.

Zolang de gele kleur op mijn arm binnen een dag verdwijnt wil ik dat blijven doen en kijken wat het doet.

 
Ik heb jodium 5% opgevoerd tot 8 druppels per dag (advies via amerikaans forum) en ben ongeveer een half jaar zonder pijnlijke borsten geweest (echt een wonder voor mij) maar ineens waren ze weer net zo pijnlijk als voor de jodium. Heel gek lijkt wel of mijn lichaam zich daar tegen verzet of zo.

 
"Ik kan de crème helaas niet verdragen, bij mij zet het lichaam deze weer om in nog meer oestrogeen, weet ook niet precies hoe dat werkt maar kreeg heel veel klachten toen ik de crème ging gebruiken helaas. Ik zit momenteel ook nog steeds met 3 wk van de maand met pijnlijke opgezwollen borsten en cystes ik krijg dit maar niet onder controle, ben nu een half jaar aan het wapfen"

Ben nieuw hier en wil graag even een tip geven. Ik ben de créme ook gaan gebruiken en had

het gevoel na 1 maand dat de klachten erger werden. Dat betekent dat het oestrogeen nog steeds te dominant is en je te weinig créme gebruikt. i.p.v. een 1/4 theelepel ophogen naar een halve of hele theelepel. Je moet ervoor zorgen dat de progesteron dominant wordt.

 
Heeft iemand ook nog een tip om het oestrogeen gehalte omhoog te krijgen? ik durf nu niet te stoppen met de sojamelk want dan houdt ik helemaal geen oestrogeen meer over en ik merk duidelijk angstklachten,prikkelbaarheid en spierpijnen door het te weinige oestrogeen..

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan