Kritisch artikel over bioresonantie

Tja, bioresonantie: ik heb een jaar lang bij iemand allergietests gedaan.

Die had een apparaat op basis van electronische acupunctuur: B.E.S.T.

Voor wat betreft het opsporen en behandelen van allergieen was het een goede en handige methode.

Veel makkelijker dan bijv. de testen van huisarts: je krijgt gelijk een diagnose on the spot.

Ik heb daar toch wel veel aan gehad voor die tijd om mijn darmen rustig te krijgen op dat moment en dat was heel hard nodig.

Ik leerde het verschil tussen hardnekkigere allergieen en meer gelegenheidsallergieen (waarbij afwisseling of afwezigheid ervan een rol speelt).

B.E.S.T. vond ik erg handig voor dit doel.

Bioresonantie die heft ook allergieen op, maar dat duurt wel een tijd.

Ik geloof er zeker in.

Melkallergie is foetsie bij mij, door de bioresonantie, weet ik zeker.

 
Ik heb het artikel gelezen. Ik heb gemengde gevoelens over bioresonantie. In 1995 of '96, ik weet het exacte jaar niet meer, liet ik op aanraden van een natuurdrogist de Vegatest doen. Ik had toen ernstige problemen met allergieen, intoleranties, veel/vaak/lang ziek, dat soort dingen. Uit die Vegatest kwam toen dat ik ernstige immuunzwaktes had en een flink aantal voedingstekorten. Ik heb hiervoor supplementen geslikt en knapte zienderogen op. Het werkelijke eureka-moment voor mij kwam pas in de herfst van 2006, maar ik ben destijds wel goed gediagnostiseerd en geholpen.

Iemand die ik ken kreeg onlangs een meting op de Asyra. Daaruit bleek o.a. dat deze persoon positief testte op de ziekte van Lyme. Deze persoon heeft vervolgens een levend-bloedanalyse laten doen en daaruit bleek geen spoor van Lyme (de borellabacterie is duidelijk zichtbaar bij levend-bloedanalyse)! Het lijkt ook wel of er in de alternatieve wereld te pas en te onpas met de diagnose 'Lyme' wordt gestrooid, het is duidelijk de 'modebacterie' van dit moment.

Ook vraag ik me af wat de referenties zijn die de software van dergelijke programma's hanteert. Als iemand bijv. intolerant is tegen 'melk' of 'zuivel', dan rijst onmiddellijk de vraag: WELKE melk/zuivel? Houdt het apparaat ook rekening met RAUWMELKSE zuivel? In hoeverre weten we of dit soort apparaten ook niet, net zoals met bloedtesten het geval is, uitgaan van gemiddeldes, oftewel referentiewaarden van halfzieke mensen? Volgens mij is ook deze technologie nog voor veel verbetering vatbaar. Ik neem het vooralsnog met een flinke korrel (zee)zout.

Mike

 
Quote:
Deze persoon heeft vervolgens een levend-bloedanalyse laten doen en daaruit bleek geen spoor van Lyme (de borellabacterie is duidelijk zichtbaar bij levend-bloedanalyse)!


De lyme-bacterie is niet altijd zichtbaar in het bloed. Deze heeft net als andere spiraalvormige bacterie een spiraalsnuit om zich in de weefsels te boren en zich daar op te houden. Dus als de lyme in het bloed niet te vinden is is dat niet op te vatten als een bewijs/teken dat de lyme er niet is.

Quote:
WELKE melk/zuivel? Houdt het apparaat ook rekening met RAUWMELKSE zuivel?



Dat zou zeker moeten kunnen: dat ook een evt allergie voor rauwmelkse zuivel kan worden opgespoord. Zeker wel met B.E.S.T. (vorm van electronische acupunctuur).

Quote:
In hoeverre weten we of dit soort apparaten ook niet, net zoals met bloedtesten het geval is, uitgaan van gemiddeldes, oftewel referentiewaarden van halfzieke mensen?


Nee die resonantieapparaten werken niet met referentiewaarden. Het gaat er meer om van: reageert iemand ergens op of niet.

 
Ik krijg de indruk dat borella een soort magische krachten wordt toegedicht, inclusief het vermogen om zichzelf onzichtbaar te maken.

Mike

 
Nou ja je zou evengoed kunnen zeggen dat de makers van de testen om lyme op te sporen zich onvoldoende verdiept hebben in de wetenswaardigheden van de bacterie.

Ook is bekend dat men bewust zeer specifieke markers van de borrelia bacterie uit de antistoffen testen heeft gelaten.

Men wilde die liever gebruiken voor de vaccins die er nooit gekomen, wordt dan als reden aangevoerd, terwijl er ondertussen veel mensen zo over het hoofd gezien worden.

En dus zijn de testen onbetrouwbaar naast dat antistoffen geen goede graadmeter zijn voor de aanwezigheid van een bepaalde infectie.

Ook: antibiotica werkt bij bacterien met een celwand.

De lymebacterie die heeft alleen ook celwandloze stadia.

Het is gewoon geen typische bacterie.

 
Ik had vorig jaar een chlamydia infectie opgelopen. Antibiotia hielp alleen voor een week. Daarna terug naar de dokter om opnieuw via de urine te laten testen, negatief.

Ook andere SOA's werden uitgesloten. Klachten bleven zij het chronisch met goede dagen en slechte dagen. Uroloog geweest niks gevonden. Mijn vertrouwen in het reguliere was al niet goed en is zeker na deze ervaring gedaald. Je hebt pijn, ze kunnen niks vinden, en het is: "Dag meneer" ( uroloog was wel eerlijk, dat scheelt ).

Naar een jaar met klachten uiteindelijk naar iemand gegaan met Asyra pro. Wat bleek!!! chlamydia bacterie nog steeds aanwezig in meer of minder mate. Therapeut vertelde mij dat antibiotica niet altijd de bacterie volledig uitroeit maar dat het soms aanwezig blijft, sluimerend in cellen waar de infectie zich ophoudt. Druppels gekregen, weet niet meer wat. 5 weken geen echte verbetering en toen ineens de pijn op de één op andere dag weg.. Ben nu 6 maanden klachten vrij

 
Vandaag naar een bio-resonantie terapeut gegaan. Eerst ben ik ontstoort van de inentingen van vroeger. Alle organen werden gecontroleert en uiteraard de darmen het slechts. Verder werd ik extreem gezond bevonden voor mijn leeftijd. altijd leuk te horen. Nietemin heb ik (kleine) klachten die ik wil oplossen. bv ,s-morgens bij het opstaan stijve benen. komt snel weer goed ,s-morgens, dat wel.

Een te heet hoofd als ik fiets, ik kan mijn warmte niet kwijt. (in de zomer).

Er werden parasieten gevonden (heb ik niet genoteerd welke het waren) maar 1 was de ziekenhuis bacterie. Ik dacht dat ik dan ook ziek geweest moest zijn maar volgens hem hoefde dat niet perse. Ik heb 3 weken in ziekenhis gelegen 2008/2009. Ook salmonella gevonden. Van de eieren? die koop ik biologisch dynamisch . Volgens hem zijn de kippenrassen tegenwoordig ook niet meer gezond, lijkt me iets om eens naar te zoeken hoe dat zit. Hoe dan ook, we zaten met voedsel niet op 1 lijn maar hij kende sole, appelazyn, heeft leverreinigingen gedaan. Bovendien konden we niet uitgebreid op het onderwerp voedsel ingaan, daar kwam ik niet voor.

Ik heb een nieuwe afspraak omdat er nog veel te onderzoeken valt.

www.energise-me.nl

 
Eerst leek mij bioresonantie een hele mooi methode. Totdat ik een kritisch tegengeluid hoorde uit goede bron (therapeut die zijn sporen verdient heeft, ga geen namen noemen). Ik kan er helaas geen linken bij vinden. Het verhaal in mijn woorden:

Afijn het kwam er op neer dat problemen altijd? vaak? op verschillende lagen zitten. Bij bloesembachtherapieën bv wordt regelmatig (afhankelijk van degene die het doet) de eerste laag ontstoort. De persoon voelt zich op dat moment beter. Op de 2e en 3e laag blijft het echter zitten. Beter is het als je de 3e laag ontstoort.

Bij bioresonantie zit je vast aan de beperkingen van het computerprogramma. Deze kan nooit volledig zijn (anno 2014 :wink: ). Er blijven dus storingen zitten. Verborgen. Mensen die veel bioresonantie doen, zijn zelfs dikwijls zieker! Zelfhypnose werd genoemd als betere methode.

Iedere keer lievergezond als jij weer begint over bioresonantie (heb je een knipkaart ofzo?) moet ik hier aan denken. Ik wil het even kwijt. Ik weet het, zonder linken of wat dan ook. Kan ik helaas niets aan doen.

 
hoi "Naief" klinkt goed wat je schrijft.

Ik ben er alleen een heel eind gekomen met de resonantietherapie, maar inderdaad ook weer niet tot het gaatje.

Wat bedoel je met die knipkaart?

Ik begon er bij de discussie over aarding over omdat ik je naar mijn idee wilde bevestigen in het idee dat de wat minder goed aantoonbare energie krachtig is en ook helend: ook die van gedachten en woorden.

Niet direct om resonantietherapie te promoten.

 
Knipkaart= bv 10 tegelijk inkopen, of te wel je gaat vaak

ik voelde mij zeker bevestigd door jou woorden. Ik wil je alleen een waarschuwing meegeven over deze therapievorm. En aangezien ik zeker wist dat je dit topic zou openen, heb ik het hier geplaatst.

 
Ik heb nu geen therapiebehandelingen op basis van resonantie "Naief"

Wel volg ik acupunctuurbehandelingen (ook energetisch) en supplementenkeuze op basis van energetisch testen op basis van resonantietherapie gecombineerd met kinesiologie.

 
De met de bicom behandelde allergie van mijn dochter is 2 jaar later weer terug in mildere vorm. Ook een soort symptoombestrijding als je niet de oorzaak aanpakt was mijn idee. Kan wel als ondersteuning werken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.812
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan