Ik heb het artikel gelezen. Ik heb gemengde gevoelens over bioresonantie. In 1995 of '96, ik weet het exacte jaar niet meer, liet ik op aanraden van een natuurdrogist de Vegatest doen. Ik had toen ernstige problemen met allergieen, intoleranties, veel/vaak/lang ziek, dat soort dingen. Uit die Vegatest kwam toen dat ik ernstige immuunzwaktes had en een flink aantal voedingstekorten. Ik heb hiervoor supplementen geslikt en knapte zienderogen op. Het werkelijke eureka-moment voor mij kwam pas in de herfst van 2006, maar ik ben destijds wel goed gediagnostiseerd en geholpen.
Iemand die ik ken kreeg onlangs een meting op de Asyra. Daaruit bleek o.a. dat deze persoon positief testte op de ziekte van Lyme. Deze persoon heeft vervolgens een levend-bloedanalyse laten doen en daaruit bleek geen spoor van Lyme (de borellabacterie is duidelijk zichtbaar bij levend-bloedanalyse)! Het lijkt ook wel of er in de alternatieve wereld te pas en te onpas met de diagnose 'Lyme' wordt gestrooid, het is duidelijk de 'modebacterie' van dit moment.
Ook vraag ik me af wat de referenties zijn die de software van dergelijke programma's hanteert. Als iemand bijv. intolerant is tegen 'melk' of 'zuivel', dan rijst onmiddellijk de vraag: WELKE melk/zuivel? Houdt het apparaat ook rekening met RAUWMELKSE zuivel? In hoeverre weten we of dit soort apparaten ook niet, net zoals met bloedtesten het geval is, uitgaan van gemiddeldes, oftewel referentiewaarden van halfzieke mensen? Volgens mij is ook deze technologie nog voor veel verbetering vatbaar. Ik neem het vooralsnog met een flinke korrel (zee)zout.
Mike