Krispijnpunt

Nu online! Een speciale uitzending: De Nieuwe Wilders met Gidi Markuszower & Mona Keijzer.

30.000 kijkers van De Nationale Agenda Show wisten dit door de aflevering te bekijken "Pas op voor Wierd Duk".

Zoals ik een tijd geleden voorzag, is het establishment bezig met een nieuwe vliegenvanger op "rechts". Wierd Duk begon er al over in november, Gidi splitste zich af begin dit jaar, Mona Keijzer snel daarna - ze had ook vóórdat ze afsplitste een gesprek met Gidi volgens mijn bronnen.

Dit alles in essentie om Forum voor Democratie vóór te zijn. Alles wijst erop dat ze gaan meedoen voor de eerste kamer verkiezingen.

Maar nu doe ik alvast een nieuwe voorspelling, een lange show met veel info - gá kijken!

Juist op 4 mei, juist vandaag.

Vandaag staat mijn (Jonsthan's) mini-documentaire over de holocaust online. Het gaat over hoe het als concept is ontwikkeld.

Een zeer controversieel onderwerp, maar noodzakelijk. Niemand raakt het aan vanwege het taboe, maar juist ik wil de pijnpunten benoemen.

Namelijk: de instrumentalisering van de holocaust.
Historicus Jan Tervoort doet een uitstekende duiding over de gevolgen voor de samenleving en de totstandkoming.

Bekijk hier in de comments.

Jonathan Krispijn: Holocaust steeds vaker politiek ingezet

Onafhankelijk journalist Jonathan Krispijn heeft een nieuwe mini-documentaire gelanceerd, “Instrumentalisering van de Holocaust’’, waarin hij historicus Jan Tervoort interviewt. Hij vertelde in blckbx Today waarom hij deze mini-docu heeft gemaakt.

👉

Een demonstrant en oud COA-medewerker over escalaties: "Het tij gaat keren. Want als ik de sfeer proef in Loosdrecht, Apeldoorn of Epe. Ik heb geruchten gehoord van mensen die zeggen: wij staan klaar met staven en honkbalknuppels. Dan gaat het escaleren. Het gaat echt fout."

"In AZC's wordt gedeald. Ik heb er zelf gewerkt, dus ik spreek uit ervaring.

"Tegen de mensen die dat ontkennen dan zeg ik: je weet niet waar je het over hebt. Ga er maar eens kijken. Praat maar eens met een COA medewerker."

"Alles moest afgebakend zijn. Altijd met 2 man de zaal op, altijd met 2 man rondes lopen. Controles op wapens, drugs. Dat zijn feiten."

"Maar het is levensgevaarlijk geworden hier. Bedreigingen aan de orde van de dag. Daar hoort ook bij bespugen. Aanvallen van personeel. Maar het mag niet naar buiten gebracht worden, want je tekent ervoor."

"En ik heb er een lak aan dat dit naar buiten komt. Het moet naar buiten komen. Die COA medewerkers moeten eens een keer lef hebben en voor de camera zeggen wat er gebeurt daar."

"Het loon is hartstikke goed. Dus je houdt je mond ook wel. Maar ik kan slecht tegen onrecht."

"Er wordt van alles gekocht en allemaal nieuw en dat is binnen een paar weken, een paar maanden is het gesloopt. Donderstralen ze het weg en kopen ze nieuwe."

"Ik heb in Leersum een inwerkdag meegemaakt. Daar sprak ik iemand die zei: hier moet je niet je oren openzetten. Alles wat je ziet, dat moet je langs je heen laten gaan, anders kun je hier niet werken."

"Maar dat spullen nieuw gekocht worden. Ze krijgen nieuwe spullen. Kamers, kasten, lockers. Binnen 2 weken is die hele kast onherkenbaar, gesloopt."

Forum statistieken

Onderwerpen
4.688
Leden
8.703
Nieuwste lid
byvanck
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan