Krijgen jullie je partner altijd makkelijk mee, om gezond te gaan eten?

Ufo

New member
Of komt het er vaak op neer: Wat de boer(in)niet kent, dat eet hij/zij niet?

Niet iedereen wil graag de ongezonde hapjes en drankjes laten staan.

Levert dat thuis strijd op?

 
Soms wel ja, maar met uitleg en lekkere verantwoorde alternatieven kom je een heel eind.

Scheelt wel dat ik zelf bijna altijd kook en wat dat betreft een aardige vinger in de pap heb.

 
Geen strijd, ik vertel waarom ik iets wel of niet eet. Erik leest er ook wel over en is bijvoorbeeld meegeweest naar Utrecht.

Hij kookt het meest en houdt erg rekening met mij en inmiddels maakt hij de yoghurt,zuurdesembrood etc.

Hij laat niet alles staan, maar gaat een heel eind mee. Frituurvet is vervangen door kokosvet, wij bakken met ghee/olijfolie/roomboter.

Biologisch vlees eten wij al ruim 15 jaar, destijds is hij er zelfs mee begonnen, hij kon de geur van varkensvlees niet meer verdragen en wilde dit niet meer eten.

dwang helpt volgens mij nooit, dat levert alleen maar verzet op, dat merk ik bij de kinderen. je kunt ze dingen leren, erover vertellen, maar de keuze is uiteindelijk aan hen (ik praat hier over pubers).

 
Baby steps. Altijd stapje voor stapje wat veranderingen maken. Zo ziet m'n vriendin langzaam ook in (en voelt aan) dat de meeste dingen echt troep zijn en vaak nergens voor nodig zijn om te consumeren. Bij honger en gebrek aan beter is het soms wel toegeven aan verleiding :p .

Peace

 
Gelukkig eten wij allebei hetzelfde en staan we er ook allebei volkomen achter.

We hebben geen kinderen dus die kunnen niet protesteren. :wink:

 
Mijn partner en ik gaan gelukkig vrijwel geheel samen op. Recentelijk heb ik haar EINDELIJK aan de rauwe eieren gekregen!

Mike

 
Bij ons thuis is het wel lastig hoor, mijn man en ik liggen totaal niet op 1 lijn op het gebied van voeding.

Maar ik doe mijn eigen ding kwa eten en ja sorry mijn man heeft geen keus want ik kook eigenlijk altijd.

Hij gebruik bijv. Hot maggi bahhhh ik vind het echt stinken en vies, maar hij gooit het echt overal op.

Hij wil ook gewoon croma hebben om de eieren in te bakken, ik niet.......

Zo kan ik wel doorgaan met schrijven, maar ik ben vast beraden en ga door wat voor mij en mijn kids het beste is.

En ik hoop dat ie later nog eens over stapt, ik wacht wel hoor.

Grt lola

 
Mijn vriendin snapt nog niet alles wat betreft gezond eten en is niet zo geinteresseerd in de details, maar heeft zoiets van: "Zeg jij maar wat gezond is en dan eet ik het wel" :lol:

Elke ochtend neemt ze trouw haar lepeltje levertraan en als ik dan vraag waarom ze dat neemt zegt ze: Ehhhhhh,.... vitaminuhhhh B?? Onee, B was van biergist! Ehhhh, vitamine c dan?? O, natuurlijk! Verzadigde vetten! :mrgreen:

We wonen helaas nog niet samen, dus als ze 's avonds bij haar thuis eet is dit nog niet zo gezond. Geen aardappelen, maar wel supermarkt groenten en supermarkt vlees.

Gelukkig zijn we hard op zoek naar een huisje, dus dan komt er alleen gezonde voeding in huis.

 
Geen problemen mee, want ik woon alleen. Mijn ouders en zus eten echter nooit bij mij, omdat ze vinden dat ik maar "buitennissige dingen eet". Prima hoor.

 
Ik heb wel erg geboft met Erik dus, hij gaat vaak de melk halen bij de boer, of een van onze kinderen gaan met mij mee. Hij maakt de zuurdesem, leest erover en probeert het uit. Gaat naar de biologische slager en naar Duitsland voor de roomboter/slagroom/Dinkelmeel(spelt)

Hij maakt ook de yoghurt, en dat steeds meer en vaker :D Want dat vindt dus bijna iedereen hier erg lekker.

Het heeft ook wel geholpen dat Mike hier thuis is geweest, Erik is enigzins allergisch voor zeverige types, en Mike is dat totaal niet. Zelfs onze Henk (hond) was meteen weg van Mike.

Hij was ook erg onder de indruk van het verhaal van paul blokker in Utrecht.

Doordat onze jongste ivm zijn eczeem is overgestapt op mijn voedingspatroon ( min of meer) wilde hij met hem meedoen, om het voor hem gemakkelijker te maken.

Hij is nu erg mooi op gewicht en ziet er gezond uit, en hij voelt zich er goed bij.

Ook de jongste zie je cht veranderen, hij was wat pafferig in zijn gezicht, en beweegt zich wat gemakkelijker, als hij voetbalt.

 
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden!!

Kreeg zelf een Nederlands sprekende vriendin uit het buitenland te logeren, maar als ik over biologisch eten begon, gaf ze aan dat ze liever normaal wilde eten.

Totdat ze mijn biologische soep geproefd had...

(Onbekend maakt onbemind?)

En toen ze griep kreeg, heeft ze na wat aandringen toch een theelepel levertraan naar binnen gewerkt. Nog een vitamine C bruistablet, en daar voegde ik nog een beetje Keltische sole aan toe. Volgende dag ging het al een stuk beter met haar!!

Maar eten bij McDonalds wil ze zeker niet opgeven.

Hoop dat ik haar heb kunnen overtuigen dat ze zeker niet bij KFC moet gaan eten...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.813
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan