Koude voeten, vingers

Strikethebell

New member
Hallo,

We zijn nu een goed jaar bezig met allerlei aanpassingen in ons eetpatroon. We eten geen brood,pasta, rijst en aardappelen meer. Ik maak elke ochtend een yoghurtsmoothie en we eten zoveel mogelijk biologisch of anders in ieder geval zo verantwoord mogelijk. Dat gaat prima met rauwmelkse kaas, yoghurt, melkkefir, kokosolie, roomboter, levertraan, kruidenmix enz. Alleen waar ik al een paar jaar wat last van had: koude voeten en vingers in de winter. En dat is afgelopen winter alleen maar versneld erger geworden. Ik heb standaard thuis en in de tuin 2 paar sokken aan en soms ook 's nachts slaap ik met sokken aan, omdat ik mij voeten met name maar niet op temperatuur krijg. Nu probeer ik te bedenken wat er aan de hand is en natuurlijk hoe ik dit kan voorkomen/verminderen. Ik ben erg geïnteresseerd in hoe het werkt wat er gebeurt, maar kan het niet verklaren. Ik ben ook bij Marijn in Amsterdam geweest. Geen schildklierprobleem of bijnieren, maagvertering was niet optimaal, maar ook niet nodig om er iets mee te doen. Verder werken lever, nieten en alvleesklier op 85%. Is niet goed, maar wordt aan gewerkt. Wie kan mij hierbij verder helpen? Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?
 
Ik zoek het toch in de schildklier. Het kan helpen om meer koolhydraten te eten, ter ondersteuning van de schildklier.

Mike
 
mijn voeten werden minder extreem koud nadat Marijn bij mij een blokkade weg heeft gehaald. Maar dat is het in jouw geval niet, want anders had ze dat bij jou ook wel vastgesteld.
Ik denk dat een orgaan best heel goed kan scoren, maar door voortdurende belemmeringen toch zijn werk niet volledig uit kan voeren. Dus belemmeringen blijven zoeken en elimineren voor een optimale gezondheid.
 
Ook als mijn handen en voeten warm zijn, voelen mijn tenen vreemd aan. Soort doof gevoel, heeft dat dan ook te maken met de schildklier? Ik probeer voor mezelf te verklaren, waardoor het komt en wat er gebeurt, maar ik kan hier geen logica in te vinden.
Ik had ook al eens geschreven over slecht slapen. Veel en vaak wakker en niet uitgerust wakker worden. Wie weet raad?

AP
 
Dat klinkt als bijnieren en schildklier, kan me niet schelen wat Marijn al of niet heeft ontdekt. In oudere posts van jou lees ik:



Waar ik op dit moment wel flink last van heb is gebrek aan maagzuur. Alles ligt me zwaar op de maag

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/resultaten-met-h202/page/9/#post-58293



Ik ben deze week begonnen met Alfa-liponzuur capsules. Alleen krijg ik er vreselijke braakneigingen van. Het voelt net alsof mijn maag helemaal op de kop staat. Als ik dan iets gegeten heb wordt het beter. Heeft dit met maagzuurtekort te maken?

https://www.fatsforum.nl/forums/topic/alfa-liponzuur-r-alfa-liponzuur/#post-71466

Je hebt al geruime tijd een duidelijk spijsverteringsprobleem, dat volgens mij hormonaal van aard is. Ik raad je aan om profi hulp te zoeken bij Ronald (http://hecate.webcircles.nl/ of bij Ron (http://www.natuurarts-praktijk-zutphen.nl/).

Mike
 
Ok, ik ga een afspraak maken bij Ronald, maar waar ik naar zoek is een verklaring voor het feit, dat mijn vingers en vooral de voeten sinds we meer en meer volgens de WP richtlijnen eten alleen maar sneller een doof gevoel geven. Waar ik voorheen meestal alleen in de winter snel koude voeten kreeg, heb ik dat nu bijna voortdurend. Ook als ik 's morgens wakker wordt, dan heb ik dat dove gevoel in mijn tenen. Wat zou dat kunnen veroorzaken?

AP
 
hoi Strikethebell
ik had (beeeeetje nog nu heb) dat ook. Zelf vermoed ik dat het met suikers te maken had. Mijn bloed was stroperig. (ooit trombose in knieholte gehad) Sinds ik veel meer vet eet enz. is dat nu zo goed als bijna weg. Ik kreeg ook altijd heel erge jeuk in benen als ik aan de wandel ging na ongeveer 10 minuten. Dan ging het bloed pas echt stromen. Daar heb ik al heel lang geen last meer van (langer dan 15 jaar niet)
Als bloed stroperig is komt in de uiteinden van lichaam maar moeilijk zuurstof via het bloed. Een soort neuropathie of zo..
Of klets ik nu volledige onzin? In ieder geval is dat mijn idee erover.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan