Kopen jullie nog produkten uit Japan?

Quote:
Waarom horen we hier niets van in de reguliere media?!


Erg pijnlijke zaak dit.

Als ik denk aan Anita Moordjani, die met de bijna-dood-ervaring: ze zei (vrij vertaald): je moet dingen niet te serieus nemen.

Dat blijft dan weer bij me hangen dat ze dat zei.

Ik geloof best dat ze op een bepaald niveau nog een punt heeft ook, maar mijn relativeringsvermogen gaat wel weg als ik dit lees over Fukushima.

De mensheid wordt moedwillig vergiftigd, bestraald, gemanipuleerd en anderszins op de kop gezeten e.d. en als ik dat besef, dan weet ik het niet meer.

Hoeveel erger kan het nog?

Of is het nog niet erg genoeg?

Op een gegeven moment raak ik ook afgestompt door dit nieuws en denk ik: tja, wat kan ik eraan doen?

 
Inderdaad staan we machteloos en kijken we toe hoe er radioactiviteit in water, lucht en bodem terechtkomt, er gifgas wordt ingezet in Syrie, er op weerloze mensen in Egypte wordt geschoten, etc. Het enige wat we kunnen doen is niet onze ogen hiervoor sluiten en afgestompt raken, het onder de aandacht brengen als de media dit niet doet, het ware verhaal vertellen als de media dit niet doet en scherp en gefocust blijven.

Er is geen enkele reden om slaapwandelend door het leven te gaan en net te doen alsof het er niet is, ook al kun je er niets aan doen. Richt je op datgene waar je wel invloed op hebt. Als er al zoveel veruiling van lucht, bodem en water (kortom: de HELE natuur!) is, dan moet je over een EXTRA STERK immuunsysteem beschikken, want de bescherming komt van binnenuit. Waar je je aandacht op richt, groeit. Dit forum is een belangrijk wapen in de informatie-oorlog en de basis is om ons te stimuleren om na te denken over POSITIEVE ALTERNATIEVEN! Als je afgestompt raakt, word je passief en doe je niets. Onbeweeglijkheid = dood.

Mike

 
hoi Mike, daar heb je een punt: kop in het zand heeft al helemaal geen zin.

Maar het is wel zo dat we steeds meer in de overlevingsstand geduwd worden: 1 en al energie die we moeten inzetten om onze kop boven het water te houden en dat immuunsysteem aan de praat te houden of zelfs maar te krijgen.

Overleving is zeker belangrijk.

Echter: hoeveel meer druk kunnen wij / kan ik nog aan?

Uiteindelijk kunnen die slimme overlevingstactieken ons onder die druk ook de kop gaan kosten.

Ik durf het bijna niet te zeggen: maar een leuk leven met wat meer zielerust had me wel leuk geleken.

Op vakantie in dat dorp waar ik was: daar staat het leven stil lijkt wel.

De mensen daar leven in rust en vrede met elkaar en zij hoeven helemaal niet te mediteren: hun leven is 1 grote meditatie lijkt wel.

Dit is waar de mens voor bedoeld is denk ik dan.

 
Quote:
Maar het is wel zo dat we steeds meer in de overlevingsstand geduwd worden


De elite heeft het principe van Maslov heel extreem toegepast. We zijn eerst jarenlang in luxe en vermaak gehouden. We zijn er zo aan gewend dat we die prikkels nodig hebben, dat we ons daar veilig bij voelen.

Nu vallen in razend tempo allerlei zaken om en we raken gelijk in paniek. We worden compleet murw gebeukt met alle veranderingen tegelijk dat we ons geen raad meer weten hoe we wat in welke volgorde (prioriteit) moeten oplossen en aanpakken.

 
Ik herken dat helemaal, Lievergezond. Kan me precies vinden in wat je zegt. Hoe veel gelukkiger ben ik geworden nu ik weet over de elite, Agenda 21, degeneratie, chemtrails (die ik dagelijks in de lucht zie)? Of de veel te ziekmakende Demmink-affaire, en al die gruwelijke toestanden daaromheen? S.O.S Kinderdorpen? Vreselijk, verschrikkelijk, ik word er beroerd van. Ik noem het niet bij naam, niet omdat ik mijn kop in het zand steek, maar omdat ik dat als moeder gewoon niet uit de strot krijg. Als ik weer iets hoor over Syrie en Egypte denk ik meteen aan die arme, arme kindjes, en dan probeer ik een zwarte balk in mijn hoofd te plaatsen: want ik kan er niks mee. Ik moet het houden bij mijn eigen gezin, mijn eigen wereld, anders word ik gek. Ik luister geen nieuws, kijk geen journaal, probeer zoveel mogelijk alles te mijden omdat mijn hoofd anders te vol wordt.

Van mij mag je zeggen dat een leven met meer zielerust je leuker had geleken. Dat denk ik ook regelmatig! Zo "hoort" het denk ik ook, om zo'n leven te hebben, daar hebben we recht op. Maar blijkbaar is dat niet meer mogelijk in deze maatschappij. De mensen in dat dorpje leven gewoon hun leven, dat kun je ze niet kwalijk nemen. Ik was in mei in Pefki, Kreta. Totaal niet toeristisch. Voelde als een soort ontsnapping, heerlijk. Aan de andere kant vond ik het ook jammer, want ik wil niet het gevoel hebben te moeten ontsnappen aan mijn dagelijks leven. Heb voor het eerst zo'n gevoel gehad van ontsnapping, voorheen nooit ervaren omdat ik toen nog niet zo op de hoogte was van al die toestanden. Nooit met deze ogen gekeken naar de maatschappij. Als je niet oppast ga je altijd letten op wat je omgeving eet, hoe ze er uitzien, hoe ze zich gedragen, en ga je het vergelijken met de info die je hier op het forum krijgt. Daar moet je voor waken, tenminste, ik wel, anders beheerst het je leven.

Mike heeft zeker gelijk over de positieve alternatieven, helemaal mee eens. Alleen wordt het wel moeilijker omdat we met al die vreselijke informatie moeten leven. Flinke hindernis om te nemen, voor de een moeilijker dan de ander. En toch maar weer verder gaan met goede moed.

 
Quote:
We zijn er zo aan gewend dat we die prikkels nodig hebben, dat we ons daar veilig bij voelen.

Nu vallen in razend tempo allerlei zaken om en we raken gelijk in paniek.


@ Vrysuyver: jij hebt het nog over bepaalde keuzes i.v.m. luxe en prikkels en de piramide van Maslov.

Echter, in hoeverre heb ik iets te zeggen (gehad) over de straling van Fukushima?

En aangaande de piramide van Maslov: als ik naar mezelf kijk: ik heb in mijn leven een aantal "verkeerde" keuzes gemaakt die wat mij betreft niet met luxe te maken hadden of met prikkels najagen uit de piramide van Maslov, zoals op het gebied van studie bijvoorbeeld, maar gewoon domweg vanwege onvoldoende zelfkennis.

@ San: je zegt: "ik kan er niets mee" en je zegt dat je geen nieuws luistert, geen journaal kijkt, en je mijdt dingen waardoor je hoofd vol raakt.

In elk geval lijkt het me zeker goed dat je het reguliere nieuws zoveel mogelijk mijdt.

Ik dacht straks ook dit: het is ook dat we tegenover al het nieuws dat bedreigingen voor ons inluidt vaak ook onvoldoende kennis en bewustzijn hebben over waar we vandaan komen en wie we echt zijn van binnen etc. en waar we naartoe gaan om goed of slecht nieuws (wat dat ook moge zijn!) uberhaupt een plek te kunnen geven.

Want dat laatste is veel makkelijker als ik mijn weg zou weten in het leven.

Maar van onze oorsprong maar ook de (on-)mogelijkheden van leven en dood op aarde of daarbuiten weten we vaak toch maar bar weinig en dat is ontzettend te betreuren vind ik.

Bijv. ook: hoe belangrijk is het (nog) om te weten dat de straling van Fukushima in grote getalen onze kant opkomt als er zoiets is als een perfecte antidote daartegen?

Maar ja, zolang je daar geen weet van hebt of uberhaupt beschikt over juiste kennis over de betrekkelijkheid van dit aardse bestaan, dan maak je je daarover automatisch al minder druk.

Bijv. waarom blijft Bill Gates geld inzetten op plantenzaadverzameling in Spitsbergen?

Misschien weet hij dat het zo'n vaart niet zal lopen met die straling op aarde?

Anders lijkt me al die moeite van het verzamelen en intact houden van de zaden redelijk kansloos.

Of misschien heeft hij thuis een ontstralingsmachine (ik vernam bijv. dat hij thuis ook Kangenwater heeft om maar wat te zeggen: dat gaat ook over de juiste elektrische lading van water).

En dan nog: misschien weet ook hij niet alles.

Een basisvertrouwen in onszelf en de medemens is erg belangrijk, maar het wordt op allerlei manieren op de spits gedreven.

Mijn vertrouwen in de medemens is in de kiem rotsvast.

Maar dat betekent niet dat het niet flink uitgedaagd wordt en ook niet dat mijn zin in het leven er niet onder te lijden krijgt.

Quote:
ik wil niet het gevoel hebben te moeten ontsnappen aan mijn dagelijks leven


He San, dit herken ik ook! (maar dan meer omdat het ene maatschappelijke doel waarvoor ik me graag inzette me tegen ging staan en toen koos ik een ander doel en ook van de manier waarop ik daarmee in een wespennest terecht gekomen ben ging ik kotsen bij nader inzien).

 
@Lievergezond: sorry, ik ben abuis. Ik bedoel Pavlov en niet Maslov. Hoe ik die 2 door elkaar haal is me een raadsel.

Het gaat erom dat de elite de maatschappij zodanig heeft weten te conditioneren dat we afhankelijk zijn van heel veel zaken om te kunnen overleven. Dit, omdat we niet geleerd hebben het zonder bepaalde omstandigheden te kunnen doen.

Die afhankelijkheden maken ons nu, dat we angst hebben het niet zonder die bepaalde omstandigheden te kunnen stellen.

 
Terwijl ik geen groene thee meer koop uit Japan gaan er familieleden lekker op vakantie naar Tokyo (neefje van 4 mag ook mee). Als ik dan niet blij voor ze ben, ben ik de party pooper... :?

 
Dit kan toch niet veel langer goed gaan? Of wordt het gevaar misschien enorm overdreven door de 'alternatieve media'. Want de msm meld er bijna niets meer over.

Quote:
'Straling die kan vrijkomen gelijk aan 15.000 Hiroshima-atoombommen'


Quote:
De eigenaar van de kerncentrale bij Fukushima, Tokyo Electric (Tepco), heeft aangekondigd om mogelijk al in november te gaan proberen om de meer dan 1300 gebruikte brandstofstaven uit het zwaar beschadigde reservoir van Eenheid-4 te verwijderen. Dit reservoir bevindt zich zo'n 30 meter boven de grond in een gebouw, dat bij iedere nieuwe aardschok zou kunnen instorten. Maar ook als er tijdens de operatie in november maar het kleinste dingetje misgaat, dreigt de straling die dan vrijkomt de atmosfeer boven het hele Noordelijke Halfrond van onze planeet te vergiftigen


Quote:
Ook kan het complete reservoir instorten en de staven doen exploderen. Dat zou de grootste ramp die de mensheid ooit heeft meegemaakt veroorzaken en de atmosfeer boven het Noordelijke Halfrond eeuwenlang met dodelijke hoeveelheden radioactiviteit vergiftigen.

'Overleven mensheid op het spel'

Voormalig ambassadeur Mitsuhei Murata waarschuwde dan ook dat zo'n ramp 'het milieu op de wereld en onze beschaving zal vernietigen. Hier hoef je niet voor doorgeleerd te hebben. Het heeft ook niets te maken met het debat over kerncentrales. Dit gaat om het overleven van de mensheid



http://xandernieuws.punt.nl/content/2013/09/Fukushima-update-Wereld-moet-in-november-adem-inhouden

In het Engels:

http://www.globalresearch.ca/humankinds-most-dangerous-moment-fukushima-fuel-pool-at-unit-4/5350779

 
Toendertijd met Tjernobyl was het volop in het nieuws en allerlei pogingen tot maatregelen voor de gezondheid voor de bevolking. Nu wordt er inderdaad met geen woord gerept, over niets.

Mensen lijken ook erg snel te vergeten. De media zegt niets, dus het zal wel niet belangrijk zijn....

 
http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2013/09/23/de-wereld-moet-actie-ondernemen-in-fukushima Ik kwam dit tegen, dat is zo ongeveer hetzelfde stuk als op xandernieuws.

Ik weet ook niet waarom we er niks over horen, ik denk omdat dit zo buitenzinnig ernstig is dat het gewoon boven onze pet gaat. Iets als normalcy bias waardoor we de ernst en de gevolgen niet kunnen of willen bevatten. Ik weet ook niet wat ik er mee moet, ik wil er zo min mogelijk aan denken. Kunnen we ooit nog iets uit zee eten, moeten we jodium gaan nemen. Wat kun je als gewone mens doen?

 
Quote:
Wat kun je als gewone mens doen?



Hopen dat er inderdaad goedwillende aliens de aarde monitoren en deze een apparaatje hebben die de verschrikkelijke effecten hiervan kunnen neutraliseren?

Het wordt hier op deze planeet zo langzamerhand een compleet gekkenhuis dus dan kunnen die aliens er ook nog wel bij.

Staat daar in Japan een ramp van Bijbelse proporties te gebeuren terwijl de president van de VS met de nobelprijs voor de vrede van alles in het werk stelt om Syrië zogenaamd te beletten Syriërs te vermoorden door er zelf een heleboel te gaan vermoorden met als bonus kans op WW3 inclusief atoombommen.

Ondertussen hebben wij ook nog even een schuldencrisis die "opgelost" wordt met nog veel en veel meer schulden.

Nederlandse volk staat garant voor + 200 miljard aan schulden..

Enz enz enz..

 
Nou ja, als het in Japan fout gaat zijn al die andere problemen ook ineens van de baan...

Ik sprak pas een paar kennissen die gek zijn op sport en de olympische spelen. Ze hadden het over de olympische spelen in Tokyo, ik zei als Tokyo dan nog bestaat, als dat maar doorgaat. Ze keken me aan of ik knettergek en hopeloos paranoïde was geworden. MAar wie is er nu gek? een beetje wedstrijdjes organiseren wie er in 2017 het hardst kan hollen. Het is maar waar je druk om maakt :(

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.477
Berichten
504.150
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan