Koolhydraten verdelen of niet?

G

Guest

Guest
Is het raadzaam om de 100 gr koolhydraten te verdelen over de dag of maakt dat niks uit? En dan bedoel ik eigenlijk in relatie tot mijn energielevel. Ik heb in de ochtend eigenlijk alleen een appel, tussen de middag meestal geen, soms een beetje koolhydraten en het zwaartepunt ligt voor mij bij het avondeten waar ik de meeste koolhydraten nuttig al betwijfel ik of ik aan 100 gram kom op een dag.

 
Je hoeft niet per se op 100 gram uit te komen, als je maar ergens tussen de 50 en 100 gram zit per dag. Ieder voo zich moet dit af laten hangen van zijn/haar energie gedurende de dag. Om die reden is het inderdaad handig om de kh te verdelen over de dag. Velen van ons kampen met verwakte bijnieren en doen er dan verstandig aan ELKE maaltijd van de dag te baseren op vetten, eiwitten en koolhydraten, in die volgorde van belangrijkheid.

Mike

 
Kennen jullie het boek Grip op Koolhydraten(GOK)?

zie http://www.gripopkoolhydraten.nl/.

Daar wordt aanbevolen alle koolhydraten die je op een dag eet, te consumeren binnen 1 uur. Voordeel: je insulinespiegel is maar een uur of 4 per etmaal verhoogd, en dit schijnt bij mensen met bloedsuiker-issues binnen enkele weken normalisatie te geven.

Tevens zorgt het ervoor dat je glycogeenvoorraden iedere dag bijgevuld worden, dat voorkomt crashen. In dat koolhydratenuur moet je natuurlijk niet alleen koolhydraten eten, maar ook eiwitten en vetten. Dit systeem schijnt voor veel mensen positief uit te pakken, ik ken ook wel iemand die enthousiast is en zonder moeite afgevallen is en ook nog eens binnen een paar weken van zijn eeuwige kuchje af is.

Het valt eens te proberen! Misschien is de combi WAPF-GOK wel een hele goeie!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.680
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan