Kokosolie

Ik heb de uitslag van de cardioloog binnen.

Met mijn hart zèlf is er niets aan de hand.

Kleppen sluiten goed, hart pompt goed enz. enz.

Lever, nieren, HB, schildklier, vitamine D, cholesterol enz alles was prima.

De sinusknoop van het hart wordt op één of andere manier te veel geprikkeld.

Vandaar die hartkloppingen, hart slaat te vroeg, of te laat.

(stress, drukte, (kokosolie??))....zeg het maar.

Ik leef nog steeds zonder koudgeslagen, biologische kokosolie.(7 dagen)

Waarom ik ontgeurde kokosolie gebruik?:

DAAR heb ik dus geen last van.

Ik bak en braad erin, omdat mijn echtgenoot, absoluut niet meer wil dat ik in de koudgeslagen kokosolie bak/braad.

Hij vindt het zooooo vies.

Daarom een poosje geleden maar overgestapt om in de geurloze kokosolie te gaan bakken en braden.

Nu nog van Royal Green, als het op is met Aman Prana de geurloze (kokovita).

 
Ik neem 's avonds wel eens 1 of 2 eetlepels kokosolie.

's Nachts word ik dan vaak wakker met een misselijk gevoel in mijn buik en algehele misselijkheid. Kan dit door de kokosolie komen, of zijn het ontgiftingsverschijnselen o.i.d.?

Moet er even bij vermelden dat ik 's middags het grootste maal van de dag eet en 's avonds erg licht eet. En dat kokosolie i.c.m. eten geen problemen geeft.

 
Een eetlepel of meer, dat zijn behoorlijke hoeveelheden.

Als je dat vergelijkt met hoeveel kokosvet je in de natuur zo kunnen verzamelen, kom je daar volgens mij niet makkelijk aan.

Dat is meteen een vraag, want hoeveel vet zit er in één kokosnoot? (kan ik nergens vinden)

 
Deze site geeft 33% vet aan in het vruchtvlees.

http://nutritiondata.self.com/facts/nut-and-seed-products/3106/2

Een eetlepel is 15ml, voor het gemak neem ik even aan dat een eetlepel kokosolie 15 gram is. Kokosolie is 90% vet dus een eetlepel is 13,5gr vet.

Wil je dat evenaren dan moet je dus ongeveer 3x13,5gr = 40,5 gram kokosnoot vruchtvlees eten. Dat valt toch reuze mee, ofniet?

 
Ik ben ook gestopt met de kokosolie (1 eetlepel) in mijn ochtend-smoothie en mijn hart klopt nu weer normaal :wink:

Eerst sloeg het veel te snel.

Ik voel me nu ook niet meer opgejaagd.

 
Quote:
En misschien zijn je hartkloppingen wel onderdeel van ontgifting?



Waarschijnlijk wel. Dit kwam gisteren naar voren tijdens de lezing van Mike. Hij mag het van mij uitleggen hoe dit balletje is gaan rollen ;)

Waar we bij H202, bica, jodium en andere ontgiftende middelen zo ontzettend voorzichtig kunnen zijn met het innemen en alert zijn op de ontgiftingssignalen, zo makkelijk werken we relatief grote hoeveelheden naar binnen van kokosolie. Minderen, langzaam oppbouwen en kijken wat de effecten zijn.

 
ik dacht dat kokosolie je stofwisseling/metabolisme ook stimuleerde dus misschien dat de hartkloppingen daardoor komen?

Ik herken het zelf ook, de misselijkheid, zeker als ik een tijdje geen kokosolie gegeten heb en daarna weer wel. gister had ik 3 eetlepels bij het avondeten maar heb mij daarna best wel misselijk/buikpijn gevoeld.

 
Gisteravond kwam ik in het aflsuitende vragenrondje in Eindhoven tot het volgende inzicht:

Kokosolie stimuleert de schildklier. Hoe dit precies biochemisch in z'n werk gaat weet ik niet, maar het stimuleert de schildklier. De schildklier gaat zich hierdoor ontgiften en schopt foute halogeenelementen eruit als chloor, bromide en fluoride. Deze komen tijdelijk in het bloed terecht om ontgift te worden door de lever en de nieren, je centrale ontgiftingsorganen. Deze tijdelijke bloedvergiftiging met zware metalen is een enorme belasting (stress!) voor je bijnieren, waardoor deze alarm slaan en je hartkloppingen krijgt.

Het is exact dezelfde reactie als die sommige mensen vertonen op suppletie met jodium! Vervolgens krijgt de jodium de schuld en heb je een 'jodiumallergie'. Binnenkort zullen er alternatieve therapeuten je wijsmaken dat je een 'kokosallergie' hebt. In werkelijkheid zijn het extreem helende voedingsstoffen die een heftige ontgifting van foute halogeenelementen teweegbrengen. De truc is niet om kokosolie en/of jodium te vermijden, maar de dosering binnen de perken te houden, zodat de ontgifting minder heftig verloopt.

Mike

 
En ja hoor, bijna een week verder .. zonder kokosolie .. en voilà: hartkloppingen verdwenen. Ook het opgejaagde gevoel is weg, het gevoel van adrenaline.

Ik ben erg blij met deze ontdekking, en zal de kokosolie binnenkort weer langzaam op gaan bouwen, en kijken tot welke hoeveelheid ik goed reageer.

Gelukkig hebben we nog vele andere goede vetten! Want, het lijkt me sowieso goed om uit zoveel mogelijk verschillende goede bronnen vetten te consumeren, en niet blind te staren op één.

Bedankt Mike voor de goede uitleg! Dus het zit er wel aan te komen dat dit een 'ding' gaat worden.

Ik zag de kokosolie al bij de AH liggen...

 
Wel een goedkope en goede ontgifter. Weer een voedingsmiddel waaraan je af kan meten hoe het met je systeem gesteld is.

 
Stormenregen,

Ik zie echter geen reden om kokos helemaal te mijden in jouw geval, eerder om de inname te minimaliseren en de dosis zeer geleidelijk te verhogen.

Mike

 
Quote:
Stormenregen,

Ik zie echter geen reden om kokos helemaal te mijden in jouw geval, eerder om de inname te minimaliseren en de dosis zeer geleidelijk te verhogen.

Mike


Absoluut, zo zie ik dat zelf ook. Alleen was ik er even helemaal mee gestopt, om de proef op de som te nemen: hartkloppingen wel/niet van kokosolie. En dat is dus bevestigd.

Nu weer langzaam opbouwen en kijken hoeveel goed is voor m'n lichaam.

Ik neem aan dat, wanneer hartkloppingen weer komen, ik tot dat punt moet gaan (min ietsje er af, om die hartklopingen niet meer te krijgen).. ?

 
Ik ben ook maar even gestopt met kokosolie, was het op aan het hogen maar werd er vrij naar van. Hoofdpijn, heel scherp zien maar ook alsof ik niet uit mijn eigen ogen kijk..Ik was ook flink misselijk, paar keer het idee dat ik moest over geven maar toch tegen kunnen houden. Heftig spul zeg 8O

 
Hoe moet ik die hartkloppingen nu zien ? Is er dan een probleem met de schildklier of de bijnieren ? Of met beide ? En is het enige wat je er dan aan kunt doen een bijnier supplement slikken ( en stress vermijden etc.) ?

Ik heb nu 2 dagen wat kokosolie gebruikt, en weer mega hartkloppingen.... Bakken in kokosolie gaat wel, maar verder dus kennelijk niet.

 
Ik ben nu het boek van het kokosoliewonder aan het lezen. Mega interessant. Ik doe al elke morgen 2 theelepeltjes in de warme melk, verder smeer ik er mijn gezicht 's avonds mee in... nu maar eens kijken wat er verder in het boek over geschreven wordt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.817
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan