knorrende maag/buik

Kan dat ook via een privé bericht oid? Ik vind het niet zo prettig om alles zomaar online te zetten :oops:

 
Hier dan eindelijk het bewuste artikel over de relatie tussen een knorrende maag en de alvleesklier. Je moet even zoeken, maar dan heb je ook wat!

Mike

 
Een bijzonder helder schrijven.

Alleen vind ik het jammer dat ze niet schrijft wat je kunt doen om het 'probleem' te verhelpen.

Daar kom je achter als je haar boekje koopt.

Ik begrijp dat het een kwestie is van je maagzuur op peil hebben qua zuurgraad? Dit dan d.m.v. appelazijn en andere 'zurigheid' als citroen en zo?

En uiteraard het ongeraffineerde Keltische zeezout.

Zou het dan voor ons wat zijn om adrenal te gaan slikken voor de bijnieren?

Ik heb niet alle dagen last van een knorrende buik, gelukkig is dat een stuk minder geworden.

Het is af en toe. Ik ga maar eens bijhouden wanneer ik er last van heb dan kan ik ook zien wat ik gegeten heb, wat of de oorzaak zou kunnen zijn van de slechtere vertering.

Lia

 
Wat ook nog een rol kan spelen bij slechte vertering: verkramping van het zgn omentum minus, de structuur waar de twaalvingerige darm etc doorheen loopt. Dat was bij mij het geval, en een osteopaat kan de boel loskrijgen. Het grappige is dat je tijdens de behandeling de sapjes weer hoort en voelt stromen. Ik voelde me erna weer een stuk beter - wat niet wegneemt dat er meer werk aan de winkel was en is dan alleen de verkramping, maar alle beetjes kunnen wel helpen!

 
Vanaf vandaag ga ik experimenteren met suppletie van natriumbicarbonaat door hier 1 theelepel van per dag in water te drinken. Ik heb de volgende theorie ontwikkeld m.b.t. mijn alvleesklier:

De alvleesklier ondersteunt de spijsvertering op 2 manieren: uitscheiding van spijsverteringsenzymen en afscheiding van natriumbicarbonaat. Ik denk dat mijn alvleesklier te weinig van beide uitscheidt en het daardoor structureel moeilijk heeft. Ik denk verder dat ik voldoende enzymen binnen krijg door mijn consumptie van rauwe melk. Dit zou moeten compenseren voor het onvermogen van mijn alvleesklier om voldoende enzymen te produceren. Wat dus overblijft, en wat ik niet via voeding of dranken binnen krijg, is natriumbicarbonaat. Dit ga ik nu dus een tijdje dagelijks drinken om te zien of dit verbeteringen oplevert voor mij.

Hier een artikel over het gebruik van natriumbicarbonaat, voor wie hier meer over wil weten.

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen!

Mike

 
Het eerste resultaat van de natriumbicarbonaat is binnen! Ongeveer een half uur na het drinken van mijn allereerste glaasje bica begon mijn maag te rommelen en kreeg ik aandrang om naar het toilet te gaan. Mijn ontlasting was EXTREEM zuur en brandend en bijtend! Ook voelt mijn alvleesklier gevoelig aan. Dat belooft nog wat de komende tijd!

Mike

 
Grappig, ik gaf iemand net advies over bicarbonaat en nu lees ik dit :) . Overigens gebruik ik ook al een aantal weken bicarbonaat (1 - 1,5 gram per dag, verspreid over 3 keer uiteraard buiten de maaltijden om) maar ik moet zeggen dat ik niks ervaar. (behalve de alle 1e keer, toen had ik ook branderige ontlasting).

Daarnaast vind ik dat het ontzettend goed helpt om het systeem te ontdoen van overtollig slijm.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.281
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan