Vroeger had ik altijd last van een knorrende maag/buik. Vooral op school, als het stil was in de klas, knorde ik ‘vrolijk’ voort. En maar je adem inhouden in de hoop dat het over ging.
Daarna is het een hele tijd goed gegaan. Ik had er af en toe nog last van.
De laatste 2 maanden stak het toch zo nu en dan weer de kop op.
We waren in augustus met de caravan op vakantie en na een paar dagen zat ik elke avond te knorren, irritant gewoon.
Thuis was het weer over. Tot vorige week, was er zomaar weer een knor avond.
Het is ook meestal laat in de middag en dan ‘s avonds.
Dan vraag je je af, wat doe ik vandaag anders dan gisteren en de dagen ervoor.
Nou ik ben er, denk ik, achter gekomen.
1,5 maand geleden en ook de eerste dagen van de vakantie begonnen we de dag met 2 glazen sole waarvan één met H2O2. Dan kwamen we de ochtend door met groene/kruiden thee.
Rond het middaguur hadden we dan onze eerste maaltijd.
We waren op vakantie in Oostenrijk en daar hebben we heel veel gewandeld.
Berg op, berg af. Heerlijk, lekker bezig in het zonnetje en redelijk schone lucht.
En natuurlijk het heerlijke frisse water, rechtstreeks uit de waterstroompjes gedronken.
Maar na de eerste dagen ging de zon schijnen en gingen we redelijk vroeg op pad.
We vonden het dan praktischer om ‘s ochtends al te eten. Dat was dan meestal een yoghurtsmoothie met heel veel vet. Daar kun je tenminste goed op lopen.
We namen brood mee. Trouwens rogge zuurdesembrood uit de houtoven met rauwmelkse bergkaas en een dikke laag rauwmelkse biologische roomboter, jammie.
En ‘s avonds een warme maaltijd of yoghurt.
Weer thuis wachten we dus gewoon totdat we ‘trek’ krijgen en dat is meestal rond het middaguur.
Nu wil het geval dat we vorige week de hele dag weg moesten en we vonden het praktischer om ‘s ochtends een yoghurtsmoothie te eten.
En toen had ik ‘s avonds dus een knorrende maag/buik.
Later in de week ditzelfde eetpatroon nog een keer en weer als resultaat een knorrende maag/buik. Dus toen was het voor mij duidelijk.
Maar alleen is het voor mij nog niet helemaal verklaard waarom dat vroege eten ‘s avonds een knorretje van me maakt. Want tot voor 1,5 maand geleden aten we altijd ca. één uur na het opstaan onze eerste maaltijd.
Het zal wel iets te maken hebben met break the fast.
En ons lichaam went natuurlijk ook aan goede voeding etc.
Daarna is het een hele tijd goed gegaan. Ik had er af en toe nog last van.
De laatste 2 maanden stak het toch zo nu en dan weer de kop op.
We waren in augustus met de caravan op vakantie en na een paar dagen zat ik elke avond te knorren, irritant gewoon.
Thuis was het weer over. Tot vorige week, was er zomaar weer een knor avond.
Het is ook meestal laat in de middag en dan ‘s avonds.
Dan vraag je je af, wat doe ik vandaag anders dan gisteren en de dagen ervoor.
Nou ik ben er, denk ik, achter gekomen.
1,5 maand geleden en ook de eerste dagen van de vakantie begonnen we de dag met 2 glazen sole waarvan één met H2O2. Dan kwamen we de ochtend door met groene/kruiden thee.
Rond het middaguur hadden we dan onze eerste maaltijd.
We waren op vakantie in Oostenrijk en daar hebben we heel veel gewandeld.
Berg op, berg af. Heerlijk, lekker bezig in het zonnetje en redelijk schone lucht.
En natuurlijk het heerlijke frisse water, rechtstreeks uit de waterstroompjes gedronken.
Maar na de eerste dagen ging de zon schijnen en gingen we redelijk vroeg op pad.
We vonden het dan praktischer om ‘s ochtends al te eten. Dat was dan meestal een yoghurtsmoothie met heel veel vet. Daar kun je tenminste goed op lopen.
We namen brood mee. Trouwens rogge zuurdesembrood uit de houtoven met rauwmelkse bergkaas en een dikke laag rauwmelkse biologische roomboter, jammie.
En ‘s avonds een warme maaltijd of yoghurt.
Weer thuis wachten we dus gewoon totdat we ‘trek’ krijgen en dat is meestal rond het middaguur.
Nu wil het geval dat we vorige week de hele dag weg moesten en we vonden het praktischer om ‘s ochtends een yoghurtsmoothie te eten.
En toen had ik ‘s avonds dus een knorrende maag/buik.
Later in de week ditzelfde eetpatroon nog een keer en weer als resultaat een knorrende maag/buik. Dus toen was het voor mij duidelijk.
Maar alleen is het voor mij nog niet helemaal verklaard waarom dat vroege eten ‘s avonds een knorretje van me maakt. Want tot voor 1,5 maand geleden aten we altijd ca. één uur na het opstaan onze eerste maaltijd.
Het zal wel iets te maken hebben met break the fast.
En ons lichaam went natuurlijk ook aan goede voeding etc.