kloppingen, wat is dat toch?

Rapunzel

New member
- eeuwen geleden had ik regelmatig spontane kloppingen / spiersamentrekkingen op allerlei plekken, maar dat was door gebrek aan Vit B wegens teveel snoepen ;) Een banaan hielp dan wel eens.

- als het echt het hart is, dan is deze mss één van een hoop mogelijkheden

http://tinyurl.com/cleuggj (zie Moritz antwoord)

M.n. het hart dat zijn afvalstoffen onvoldoende of niet kwijtkan in het lymfekanaal wegens teveel stagnatie aldaar.

 
Sinds een paar dagen heb ik het weer. Van die vage kloppingen vanbinnen. Vooral 's-ochtends als ik opsta. Ik kan er de vinger niet goed op leggen. Wat klopt er nou precies? Is het gewoon mijn hart of vibreert mijn dunne darm bij wijze van spreken? Het straalt ook naar mijn rug uit. Op mijn bovenrug - ietsje naar links - klopt het ook. Ik voel het het beste als ik mijn hand in het midden van mijn lichaam houd, net onder de borst. Het klopt toch meer aan de linkerkant dan rechts. Soms is het maanden weg (of valt het me niet op) en dan ineens is het weer terug. Ik zou ook zeggen dat ik er een heel klein beetje benauwd bij ben. Dat doet dan toch weer aan het hart denken. Heeft iemand een idee wat dit zijn kan? Misschien een lage bloedsuikerspiegel/hypoglykemie?

Net ben ik even naar de visboer gelopen. Sta ik daar op mijn beurt te wachten en voel ik het weer allemaal vanbinnen...

 
Hoi Rapunzel, Wat het is weet ik niet, maar ik denk in elk geval wel aan een ontsteking.

Dat kloppen heb ik ook gehad op veel plekken.

Bijv. onder mijn oksels, in mijn oren, in mijn hals, maar ook mijn hart zelf etc.

Ik denk dat resonantietherapie (goede behandelaar dan die ook met druppels werkt ivm de doorwerking) ook echt voor je zou kunnen werken.

Als jij denkt aan de bloedsuikerspiegel/hypoglycemie denk ik aan de alvleesklier, die kan ook die uitstraling naar de rug geven (dat laatste weet ik omdat ik daar ook over gelezen heb, maar ik heb dat zelf niet heel duidelijk ervaren).

De alvleesklier kan ook ontsteken.

Ik las dat menssana daar ook veel mee kan.

Ik kan zelf niet lang staan, word er moe van, als mijn milt zit te priemen weer: dat zit nog weer verder naar links onder de borst, echt meer tegen de zij aan.

Ook heel vervelend gevoel zeg.

Daar wilde ik zo graag vanaf, had ik eindelijk dat ei gevonden, leek het door mijn vriend te worden afgepakt.

Maar dat is nu gelukkig opgelost:)

 
Ik vind dit goede suggesties van Lievergezond en Jenneke. Rapunzel, je weet dat ik ook al meerdere keren op basis van je omschrijvingen de alvleesklier heb genoemd. Hyperventilatie is ook een mogelijkheid, dus stressademhaling. Probeer bij jezelf na te gaan of deze kloppingen gepaard gaan met stressvolle gebeurtenissen/gedachten in je leven.

Mike

 
Rapunzel, ik zag een filmpje van Andreas Mortitz waarin hij de lumbrokinase: een systemisch en stofwisselingsenzym tegelijk, huldigt als alvleeskliercelhersteller: bij 4 minuten ongeveer.

Ik haal mijn lumbrokinase (wordt trouwens ook als opruimenzym gebruikt bij de ziekte van lyme toevallig kwam ik later achter: zeer brede werking dus) bij iherb.

Daarom heb ik die ook, want mijn behandelaar zei dat mijn alvleesklier ontstak/ontsteekt.

Hoe dat zat wist ze ook niet.

Moritz noemt die ontsteking alleen in verband met diabetes type I, maar ik denk dat ontsteking zowiezo veel vaker voorkomt, niet alleen bij diabetes type I.

In het geval het de alvleesklier niet zou zijn bij jou, dat je nu dus fout zit, helpt de lumbrokinase zowiezo bij ontstekingen in het lichaam.

 
Bedankt voor al deze tips! Ik moet nog eens heel goed gaan voelen. Want als het ontstekingen zijn, waarom voel ik die dan alleen 's-morgens? Dat zou toch vreemd zijn. Maar misschien is mijn aandacht erop de rest van de dag verslapt? Daarom.... even beter in de gaten houden. Als ik er een gok naar mag doen dan gok ik op de leverreinigingsbionantie korrels. Dat die dat veroorzaakt hebben. Of anders een 4-daags experiment met 1 eierlepeltje geiten creme fraiche per dag. Je hebt altijd meerdere keuzes.

Geen idee of het hyperventilatie is! Ik zou denken van niet want ik ben niet zo gestresst. Je zou het er wel van krijgen onderhand!

 
Eerlijk gezegd denk ik aan ontstekingen. Ongeveer een jaar geleden heb ik dit ook om de haverklap gehad. Ik vermoed dat het mijn 12-vingerige darm is. Wat kan een mens die geen ozon heeft, niet tegen grote hoeveelheden H2O2 kan, hieraan doen? GAPS intro....curcuma, visolie, lumbrokinase, Alfa liponzuur? En wat doe ik met die bioresonantie korrels? Even stoppen? Ik ben er voorheen toch vanaf gekomen. En zonder lumbrokinase en alfa liponzuur.

 
Misschien is iets aan het helen door de grotere hoeveelheid LDN dan? Dat is ook nog een mogelijkheid! Dus dat kloppen hoeft volgens jou niet negatief te zijn?

 
Rapunzel,

Jij moet toch een basiscursusje anatomie gaan volgen, want de 12-vingerige darm (dudodenum) zit aan de rechterkant, dus niet links en bovendien veel lager dan wat jij beschrijft. De verdenking gaat toch echt uit naar de alvleesklier. Niet zo vreemd als je bedenkt hoeveel zoetigheid jij in het verleden naar binnen hebt gewerkt!

Mike

 
Als je zegt dat het onder je borst en links van het midden is gok ik ook op de alvleesklier, of de punt van je lever, afhankelijk van hoe hoog/laag je het voelt. Je hebt toch een 'fructose-lever'? Misschien dat daar ook een en ander aan het gebeuren is.. Volgens mij doe je gewoon iets goed en moet je vooral zo doorgaan.

Hoor wie klopt daar kinderen.. 8)

 
Nou Mike, anatomie is inderdaad niet mijn sterkste kant! Ik verdiep me zoveel mogelijk nergens in. Angst he.... Ik ga maar weer eens serieus met EFT aan de gang want ik moet naar die negende bewustzijnsfase toe i.p.v. allemaal in het ego te blijven hangen!

:D

Met mijn alvleesklier is volgens de bioresonantie niets aan de hand. Dan moet het toch mijn hart zijn. Ik blijf er op letten.

Dus wie stemmen er allemaal dat er iets goeds aan de hand is met die kloppingen??

Ik kom zojuist thuis van een familie dinertje voor 14 personen. Ik heb daar mijn eenvoudige eten gegeten terwijl de rest zoiets van een 5-gangen maaltijd heeft verorberd. Het ging hartstikke goed, nergens last van gehad! Ze keken wel vreemd op van mijn ghee pot.

'Eet je zoveel boter?'

 
Als het je hart is dan heb je hartritmestoornissen en die voel je op je borst (achter het borstbeen), in het midden, want daar zit je hart, met de punt naar links.

Ik had dat als symptoom van voedselallergie. Jij zegt dat je nooit ergens last van hebt, misschien is dit wel een verschijnsel waarmee je reageert op voeding. Als je helende bent kun je die symptomen opnieuw ervaren (net zoals de slijmvliezen van velen hier) waarna het vanzelf weer verdwijnt. Misschien kun je een patroon ontdekken?

Quote:
Ze keken wel vreemd op van mijn ghee pot. Eet je zoveel boter?



Voor de volgende keer ga je ghee-balletjes maken. Beetje honing, cacao, kaneel, whatever en voor de bite gemalen paranoten, of gemalen kokos. En dan zeg je "ja, wil je proeven?"

 
Volgens de bioresonantie is er niets aan de hand met jou alvleesklier, dat kan natuurlijk. Maar ik ben toch benieuwd of je durft te denken dat het misschien toch die klier is...omdat je daar wat voelt?

Ik heb nog bij geen een behandelaar gehoord dat ik aan mijn lever een probleem zou hebben. Wel de nieren/milt/darmen...tot ik meer las over de bijnieren (mike) en wp en dit forum, en nu helemaal zeker weet dat het toch echt mijn lever is die mij al sinds mijn vijftiende plaagt.

(rechts net onder de ribbenboog, regelmatig zoveel pijn gehad dat ik niet eens kon lopen/staan/zitten. Alleen als ik lag was de pijn weg. Zelfs met klam zweet en neiging tot flauw vallen.) volgens internist destijds was mijn darm te lang, en lag die daar in een kronkel wat de pijn zou veroorzaken. Hij wilde er eigenlijk 30 cm tussenweg snijden.

Ik heb dus mijn hele leven gedacht dat ik de pijn had te danken aan mijn darm.

En ik vertrouw nu dus steeds meer op mijn eigen gevoel, wat de behandelaars ook beweren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.777
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan