kloppingen, wat is dat toch?

Quote:
En ik vertrouw nu dus steeds meer op mijn eigen gevoel, wat de behandelaars ook beweren.


Heel verstandig!

Het is ook maar net welke resonantiebehandelaar hoe test.

Een lever heeft altijd 60% overcapaciteit.

Die draait rustig door als die geteisterd wordt door toxinen.

Ook kan het zo zijn dat de alvleesklier in principe van zichzelf best ok is, maar door de lever wordt gehinderd.

Er kan zoveel aan de hand zijn, dat een behandelaar goed moet weten wat er allemaal aan de hand kan zijn.

Daarom dacht ik ook aan menssana, omdat ik het idee heb dat die al wat meer info heeft over hoe je om moet gaan met zo´n machine, die ook veel nadelen heeft en ook schrijft hij veel over de alvleesklier ook in relatie tot autoimmuunziekten op zijn website als probleemgebied http://www.menssana.nu/pages/nl/publicaties/ziektebeelden/exocriene-pancreas-insufficientie-epi.php.

Over omgang met die machines: bijv. met de ziekte van lyme: de bacterie van deze ziekte kan zich inkapselen.

De machine kan de bacterie dan niet traceren: alleen als die uit zijn holletje komt.

Dan hang je mooi met je machine!

Dus een behandelaar moet weten welke zijn eigen beperkingen zijn, wat er mogelijk kan spelen en welke beperkingen een machine of andere meetmethode heeft.

Dat probleem met de schildklier ook: de schildklier kan genoeg hormonen afgeven maar als er vervolgens ergens verder in het lichaam iets niet goed gaat dan krijg je alsnog problemen die lijken op schildklierproblemen die dan alleen niet uit de schildklier voortkomen.

Het is een doolhof dat lichaam: er kan zoveel goed, maar ook zoveel misgaan op zoveel manieren.

 
Vandaag gaat het iets beter met de kloppingen. Het is er af en toe nog wel maar het gaat niet meer zo tekeer. Ik vind het moeilijk te geloven dat het een reactie op iets waar ik allergisch voor zou zijn zou zijn :) omdat ik het 's-morgens op nuchtere maag al kan hebben of na het drinken van water. Het blijft me vooralsnog een raadsel maar ik houd het in de gaten. Of ik bereid ben te geloven dat het de pancreas is? Nee... ik ben niet bereid. Ik wil dat tenminste één spijsverteringsorgaan het naar behoren doet. En waarom heb ik er soms maanden aan een stuk geen last van en dan is het er ineens weer? Ik heb echt niet zoveel afwisseling in mijn dieet, dat kan gewoon niet met mijn beperkte mogelijkheden!

 
Interesant, die Exogene Pancreas Insufficiëntie.

De aminozuren die hij geeft als supplement zitten overigens allemaal in de Nutritional Yeast Flakes van KAL, elders op de site aangeprezen (door Gerrit?).

Ik heb ze ook maar eens aangeschaft, leek me beter dan een vitamine B pil.

 
Héél misschien heb ik nu ineens toch een verdachte gevonden voor die kloppingen.... Ik heb namelijk eergisteren en de dag daarvoor 's-avonds 1/2 biologisch lamsburgertje op. En dat ding is een beetje voorgekruid. Jullie voelen em al? MSG misschien? Ik ben er nog niet helemaal voor 100% zeker van maar het is een mogelijkheid. Wordt vervolgd...

 
Ik had pas ook soep uit een pakje gekregen toen ik bij iemand op bezoek was.

Daarna was ik me toch een potje misselijk!

Ik verdenk ook de msg.

 
Rapuzzle, ben ik nog steeds héél nieuwsgierig naar waar het precies zit. Ik vind de twijfel tussen je alvleesklier en hart apart (alsof je jeuk hebt aan je teen maar denkt dat het ook je oor kan zijn.. ;) ).

 
Waar het zit? Tja... dat is nou juist de moeilijkheid! Ik voel het dan vibreren vanbinnen en dat kan ik het beste voelen door mijn hand ietsje vanuit het midden van mijn lichaam te leggen, zo dicht mogelijk onder de borst. Maar het vibreerde ook helemaal naar achteren, mijn rug op. Is er misschien een dokter/verpleegster in de zaal?? :)

Vanmorgen heb ik het trouwens niet/heel licht. Gelukkig maar.

 
Ik ga met Hilda mee en denk dat het lichte hartkloppingen zijn. Dit is een stresssignaal dat afkomstig is van een verkeerd voedingsmiddel (MSG!) of van mentale stress.

Mike

 
Voorlopig houd ik het op de MSG (1/2 lamsburger) want gisteren toen ik door de mist onderweg was naar Utrecht had ik best wel stress maar geen kloppingen... Ik kan het uitproberen want ik heb nog zo'n burger in de vriezer liggen.

 
Msg heeft op mij altijd ook een heftige reactie, meestal krijg ik het erg warm en slaap ik niet...dus ook bij een heel kleine hoeveelheid

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.184
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan