Klimaatverandering vs mini ijstijd

Hebben jullie het ook zo warm? Rondje op de fiets in m’n zomerjas en een dunne trui en ik plof gewoon, zweetoksels zeg maar. Nu zit ik hier in m’n T-shirt met korte mouwen en de kachel is uit. Het zal vast komen door het vet dat ik eet en drink. Warmte gaat van binnen naar buiten.
 
Hebben jullie het ook zo warm? Rondje op de fiets in m’n zomerjas en een dunne trui en ik plof gewoon, zweetoksels zeg maar. Nu zit ik hier in m’n T-shirt met korte mouwen en de kachel is uit. Het zal vast komen door het vet dat ik eet en drink. Warmte gaat van binnen naar buiten.
Het is ook niet echt koud, ook hier is de kachel uit.
Wat mij betreft had het nu wel lekker mogen vriezen met een dik pak sneeuw.
Ik heb het nu voornamelijk 's nachts (te) warm, denk dat ik maar een dunner dekbed ga gebruiken.
 

Machiavelliprijs voor weerman Hiemstra, 'onbedoeld boegbeeld klimaatverandering'​

Meteoroloog en NOS-weerman Gerrit Hiemstra krijgt dit jaar de Machiavelliprijs, die jaarlijks wordt toegekend voor een opmerkelijke prestatie op het gebied van publieke communicatie.


Volgens het juryrapport maakt Hiemstra 'klimaatverandering en de gevolgen daarvan op aansprekende wijze inzichtelijk voor een breed publiek'.

Onbedoeld boegbeeld klimaatbeweging​

"Met een tomeloze energie brengt hij de oorzaken en gevolgen van klimaatverandering over het voetlicht", staat er in het rapport. "Hij legt uit, hij licht toe en hij spreekt tegen, waar nodig. Alles in begrijpelijke taal, met wetenschap als basis."
“Onbedoeld is Hiemstra uitgegroeid tot boegbeeld van de klimaatbeweging", vervolgt het juryrapport. "In klare taal kruist hij de degens met klimaatsceptici uit binnen- en buitenland. Met veel geduld dient hij mensen van repliek die op zijn berichten reageren. Rustig, maar ook gedreven blijft Hiemstra uitleggen wat het probleem is en wat de oorzaken zijn. In begrijpelijke taal blijft hij benaderbaar en bereikt hij een breed publiek."
 

 
  • Thanks
Waarderingen: Surv
  • Leuk
Waarderingen: Surv

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.618
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan