Kijk uit voor ecofascisme!

De redenatie is als volgt:

De wereld is overbevolkt. De mens is een kwaadaardig virus op deze aarde. Mensen veroorzaken opwarming van de aarde door een te hoge CO2-uitstoot. Dit komt mede door industrialisering, dus neem mensen hun beschaving af en daarmee dus hun welvaart. Introduceer vervolgens draconische, niet-democratische 'groene' wetten die a) verplichte sterilisatie afdwingen en b) een 'groene' en 'duurzame' leefstijl afdwingen. Uiteindelijk komen de twee samen door overbevolking en 'duurzaamheid' aan elkaar te koppelen. Je bent dan 'in overtreding' door simpelweg CO2 uit te ademen en dan zit er dus maar 1 ding op: populatiereductie, de wereld kan alleen maar 'gered' worden als 90% van ons er simpelweg niet meer zijn.

Net als met de schuldeneconomie die de centrale banken vanaf 1913 hebben gecreeerd worden dergelijke depopulatiemaatregelen in derdewereldlanden al jarenlang uitgevoerd. Lees dit ontnuchterende artikel maar eens:

http://www.thenewatlantis.com/publications/the-population-control-holocaust

Mike

 
'Kill Bill' heeft inderdaad ook plannen door de hele wereldbevolking d.m.v. vaccins onvruchtbaar te maken.

De voltallige milieubeweging is bewust of onbewust doortrokken van het argument van 'de mens als virus' of 'de mens als kankergezwel'. En niet alleen de milieubeweging. Ook de vegetariers en veganisten lijden hieraan. Op 7 mei sprak ik in Heerlen en raakte verwikkeld in een discussie over vleesconsumptie, overbevolking, de mens als virus en de heling van de aarde. Gelukkig kreeg ik het publiek op mijn hand door te zeggen: "Als dit je mensbeeld is, hoe wil jij de aarde dan helen? We kunnen alles wat we willen, als we er ons maar toe zetten."

Uiteindelijk komt dit altijd neer op depopulatie: de enige manier waarop de aarde 'geheeld' kan worden is door onze aantallen flink uit te dunnen. Dit is niets anders dan de eugenetica-agenda die Hitler financierde en zijn rassenpolitiek mogelijk maakte en die na de oorlog niet alleen ondergronds is gegaan, maar zelfs de milieubeweging, de vegetarische beweging en de New Age-beweging heeft geinfecteerd. Hoed je dus voor ecofascisme! Al Gore, Prins Charles, Barack Obama, het zijn allemaal wolven in schaapskleren!

Mike

 
Erg interessante topic. Ik bedenk me nu dat de film "The Matrix" dan mogelijk ook in dienst van het ecofascisme is gemaakt, weliswaar het mensen ook echt wakker kan maken over het 'control system' waarin we leven...

 
Helemaal niemand commentaar hierop? De titel zegt op zijn minst toch dat het interessant is!

 
Bastiaan,

Ik heb geprobeerd door die video heen te komen. Dat gaat me niet lukken zonder in slaap te vallen! Hoe heb jij je door die 8 delen heengeworsteld? Uit de korte tijd dat ik het wel volgehouden begrijp ik in ieder geval dat mediaslogans als 'een verdubbeling van de groei' helemaal niets zeggen, omdat de groei exponentieel is. Een filmpje dat ik in mijn eerste post heb gezet legt dit helder en duidelijk uit in iets meer dan 2 minuten:

&feature=relmfu

Mike

 
Van dit soort korte filmpjes met eenvoudige beelden spreken me erg aan, maar zelfs dit gaat me te snel in het engels. Na 2x kijken weet ik wel ongeveer waar het over gaat, maar snap ik nog niet hoe het nu precies zit. In het nederlands zou het me misschien al te snel gaan, denk ik. Aan zo'n film als die van Bastiaan hoeft ik niet eens te beginnen.

Maar ik heb de website met die filmpjes op Facebook gepost.

 
Waar het over gaat is dat de meeste mensen werkelijk helemaal niets begrijpen van exponenten.

Als voorbeeld vertelt hij het verhaal van de Chinese uitvinder van het schaakbord die werd beloond door de keizer en mocht kiezen wat hij wilde. Hij vroeg heel bescheiden om 1 rijstkorrel, op een schaakbord, en een verdubbeling bij elk volgend vlak op het schaakbord. Klinkt toch niet te veel gevraagd, nietwaar? Hoeveel rijstkorrels denk je nu dat dat uiteindelijk oplevert?

Het is dus meer dan de totale hoeveelheid graankorrels in de hele wereldhistorie! Zelfs wanneer je erover probeert na te denken kun je het nog niet begrijpen.

In het Westen zijn we helemaal in de ban van 'groei'. We willen graag dat de economie of de bevolking groeit. Stilstand is achteruitgang vindt men toch, nietwaar? Als voorbeeld haalt hij de bevolkingsgroei in het plaatsje Boulder. Politici daar vinden het normaal dat de bevolking van dat stadje 5% per jaar groeit. Dat betekent dat de bevolking zich in slechts 14 jaar verdubbelt (van 100.000 naar 200.000) en in de volgende 14 jaar van 200.00 naar 400.000.

Betrek dat eens op een stad als New York. Dat is van 8 miljoen naar 16 miljoen.

De economie in China groeide de laatste tijd jaarlijks met zo'n 10%. Dat betekent een verdubbeling elke 7 jaar. Hoeveel keer kan een economie zich verdubbelen?

De bevolking van de aarde groeit (nu) met 1,09% per jaar. Dit betekent dat de wereldbevolking in minder dan 70 jaar is verdubbeld van 7 miljard naar 14 miljard, (wat betekent dit voor onze kinderen?) en over nog eens 70 jaar naar 28 miljard en na nog eens 70 jaar naar 56 miljard. En dan na nog eens 70 Jaar naar 112 miljard. In 280 jaar dus om precies te zijn. Kun je het je voorstellen? 112 miljard? Waar stonden wij slechts 280 jaar geleden? De periodieke groei is ook elke keer groter dan de totale groei in ALLE jaren daarvoor.

Simpel gezegd betekent dit dat we er 200.000 jaar (1e homo sapiens) over hebben gedaan om op 7 miljard te komen en dat we slechts 70 jaar nodig zullen hebben om dit naar 14 miljard te brengen.

Het Belangrijkste is dat wanneer we ons eindelijk realiseren dat het teveel wordt, dat pas gebeurt bij 99% van het maximum, op het moment dat het echt krap begint te worden, en dat zal zijn op 1 minuut voor 12.

Ik geloof ook echt wel dat de wereld nog wel wat mensen aan kan, maar de groei moet stoppen. En zal ook stoppen. Er is geen andere weg. We kunnen niet doorgaan met groeien omdat dat onrealistisch is. De aarde kan ons niet meer voeden. En zou je er dan uberhaupt nog willen zijn?

 
De aarde kan ons wel voeden alleen moet iedereen eindelijk eens echt voedsel moeten gaan eten.

Want als men echt voedsel eet raakt men gevoed en heeft men minder nodig dus hoeft er ook minder voedsel geproduceerd te worden.

Heel veel van de tegenwoordige voeding heeft als basis granen, zijn dan dus ook niet meer nodig.

 
OK, precies de omgekeerde boodschap dus dan ik had verwacht. Ik ga met Poekie mee. Er is meer dan genoeg voedsel voor iedereen, maar we moeten kiezen voor andere, meer voedzame voedselbronnen en een betere verdeling, dus decentralisering van de voedselproductie, zodat alles weer lokaal en duurzaam wordt.

Mike

 
De industrie past zich automatisch aan aan de wil van de consument. Stel dat iedereen van lokale biologische lokale boeren gaat kopen, dan verdwijnen grote bedrijven en concurrentie. Dan wordt er weer eten verkocht met liefde ipv angst of geldlust. Daarom ben ik ook bang voor ekoplaza, dat dat uiteindelijk ook veel te groot wordt en allerlei goedkope troep gaat verkopen zolang het maar biologisch blijft voor het label.

Leven doet leven, als je koeien op levende grond laat grazen versterkt het elkaar in gezondheid. Zo kunnen er weer kleine ecosystemen groeien die grotere ecosystemen weer op gang brengen. Met landbouw verspil je alleen maar grond en moeten er weer meer bomen gekapt worden, 1 grote vernietiging.

 
Ik heb ook sterk het gevoel dat een producent meer verantwoordelijkheid gaat nemen voor zijn produkt als hij de mensen die het eten ook kent. Of je als boer melk verkoopt die in een tankwagen wordt gepompt en met melk van honderden boerderijen op een hoop gegooid wordt is toch wat anders als dat je melk lokaal verkoopt aan je buurman waarvan je ook nog graag wil dat hij nog terug komt. Nu moet alles onder een bepaalde norm blijven en dan is het wel goed genoeg. Mensen streven niet meer naar iets heel goeds, en als je het wel doet wordt je voor zot versleten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.849
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan