Kijk uit voor ecofascisme!

Hoe kan ik deze pijn verzachten voor jullie
Ik was vanmorgen voor een bijna volle tank 31 euro kwijt..... Ok bestel eend..
Als ik ga tanken voor meer dan 200 euro laat ik het wel weten, maar de jeep zit vol dus duurt wel ff

Idiote prijzen bij jullie
 
Hoe kan ik deze pijn verzachten voor jullie
Ik was vanmorgen voor een bijna volle tank 31 euro kwijt..... Ok bestel eend..
Als ik ga tanken voor meer dan 200 euro laat ik het wel weten, maar de jeep zit vol dus duurt wel ff

Idiote prijzen bij jullie
Ik heb nu nog een pasje waarmee dat prima geregeld is. Weinig problemen tot dusver.


Idd idioterie qua prijzen
 
Lichtpuntje 🕯️
De twee Noorse windparken Storheia en Roan moeten sluiten omdat ze de rechten van de inheemse bevolking schenden, zo heeft het Noorse hooggerechtshof maandag besloten.
 
Mijn normie-collega's gaan zich druk maken om de gestegen energierekening. Ze willen de centrale verwarming minder gaan gebruiken om gas te besparen. Als alternatief hoorde ik iets over elektrische verwarmers.

Over de oorzaak hebben ze het niet. De volgende keer stemmen ze ook weer gewoon op de VVD en D66.
 
Mijn normie-collega's gaan zich druk maken om de gestegen energierekening. Ze willen de centrale verwarming minder gaan gebruiken om gas te besparen. Als alternatief hoorde ik iets over elektrische verwarmers.

Over de oorzaak hebben ze het niet. De volgende keer stemmen ze ook weer gewoon op de VVD en D66.
Stroom wordt goedkoper zeker....
 
Goh, die Poetin 🤭
Hij zei verder dat er "systeemfouten" in de Europese energiemarkt zitten, zoals een te grote afhankelijkheid van duurzame energiebronnen zoals wind- en zonne-energie. De Europese energiecrisis is mede veroorzaakt door een lagere opbrengst uit energie van windmolenparken.
 
Ja, want hier worden over twee weken zonnepanelen gelegd.
Dat gaat veel kosten besparen hoor. Vooral als die dingen op een plat dak aan de noordkant van dit gebouw liggen, waar alleen in de zomer een paar stralen zon komen.

Ik hou mijn mond maar 😂
Ondanks dat die dingen om verkeerde redenen gebruikt worden, het zal je wel geld besparen. Best wel veel. Ik spreek uit ervaring. Mensen vergeten ook dat veel van de kosten naar vastrecht en belasting gaan. Ik kwam op mijn eindafrekening uit voor wat betreft verbruik in de min. In mijn voordeel omdat je ook terug levert. Wanneer je dus meer terug levert dan verbruikt heeft het wel voordelen. Daarmee wel afhankelijk van hoe geïsoleerd je huis natuurlijk is en wat voor ketel je hebt. Ben in dubio of ik een aparte kachel ga nemen op olie. Wellicht alleen om als nood achter de hand te hebben maar ik denk niet voor dagelijks gebruik omdat het meer kost dan wanneer je gebruik kan maken van zonnepanelen.
 
Ondanks dat die dingen om verkeerde redenen gebruikt worden, het zal je wel geld besparen. Best wel veel. Ik spreek uit ervaring. Mensen vergeten ook dat veel van de kosten naar vastrecht en belasting gaan. Ik kwam op mijn eindafrekening uit voor wat betreft verbruik in de min. In mijn voordeel omdat je ook terug levert. Wanneer je dus meer terug levert dan verbruikt heeft het wel voordelen. Daarmee wel afhankelijk van hoe geïsoleerd je huis natuurlijk is en wat voor ketel je hebt. Ben in dubio of ik een aparte kachel ga nemen op olie. Wellicht alleen om als nood achter de hand te hebben maar ik denk niet voor dagelijks gebruik omdat het meer kost dan wanneer je gebruik kan maken van zonnepanelen.

Betekent terugleveren dat er meer energie wordt opgewekt door de panelen dan dat er gebruikt wordt?
 
Betekent terugleveren dat er meer energie wordt opgewekt door de panelen dan dat er gebruikt wordt?
Nee, maar de basis opwekking van stroom moet een x aantal megawatt zijn de particuliere zonnepanelen werken overdag terwijl er geen gebruik is in de huizen, waardoor dit over het net naar bedrijven zou moeten, de netwerken in steden en dorpen zijn hier niet op berekend en dus te zwak waardoor het overbelast is.
Ook de reden dat ze aan de smart meters willen kunnen ze de terug leveringen uitzetten
 
Nee, maar de basis opwekking van stroom moet een x aantal megawatt zijn de particuliere zonnepanelen werken overdag terwijl er geen gebruik is in de huizen, waardoor dit over het net naar bedrijven zou moeten, de netwerken in steden en dorpen zijn hier niet op berekend en dus te zwak waardoor het overbelast is.
Ook de reden dat ze aan de smart meters willen kunnen ze de terug leveringen uitzetten
Over smartmeters gesproken , wij kregen 2 weken terug weer een brief waarin staat dat ze 23 oktober dacht ik een slimme meter (alweer) willen plaatsen en dat we geen keus hebben. Of je nu teruglevert of niet, moet toch aanvaarden. Wij leveren niet terug, geen panelen. Kunnen we die meter nog steeds weigeren?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.670
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan