Kijk uit voor ecofascisme!

Albert Heijn wil klanten via de kassabon gaan wijzen op de klimaatscore van hun aankopen, zegt CEO Marit van Egmond. Door te wijzen op 'foute' aankopen wil ze het gedrag van klanten duurzamer maken. Weer een stap richting een persoonlijk CO2-budget.
 
Albert Heijn wil klanten via de kassabon gaan wijzen op de klimaatscore van hun aankopen, zegt CEO Marit van Egmond. Door te wijzen op 'foute' aankopen wil ze het gedrag van klanten duurzamer maken. Weer een stap richting een persoonlijk CO2-budget.

Goed initiatief. De Aarde warmt te snel op door klimaatverandering. We willen toch niet dat @Angelface @KefirKev en @fatsnotbad straks iedere zomer in de koelcel opgesloten zitten?
 
Albert Heijn wil klanten via de kassabon gaan wijzen op de klimaatscore van hun aankopen, zegt CEO Marit van Egmond. Door te wijzen op 'foute' aankopen wil ze het gedrag van klanten duurzamer maken. Weer een stap richting een persoonlijk CO2-budget.
Stemmen doe je met je portemonaie, dus DAAAAAAG Appie! (kom er al jaren niet, bevalt me prima).
 
Albert Heijn wil klanten via de kassabon gaan wijzen op de klimaatscore van hun aankopen, zegt CEO Marit van Egmond. Door te wijzen op 'foute' aankopen wil ze het gedrag van klanten duurzamer maken. Weer een stap richting een persoonlijk CO2-budget.
De eerste stap kan AH zelf zetten door goede inkt/ goed papier te gebruiken voor de kassabonnen
 
Over de AH gesproken… ik was bij de AH vanmorgen na mijn fietsrondje naar de lokale boer. Staat er een vrouw voor me bij de kassa die zonder blikken of blozen €200,- aftikt voor een volle boodschappen kar. Sta ik daar met m’n mandje voor €20,- met een paar spulletjes erin. Ik kon een glimlach niet onderdrukken, maar serieus was ze aan het preppen of heeft ze gewoon een groot gezin. Man wat is die toko duur.
 
Over de AH gesproken… ik was bij de AH vanmorgen na mijn fietsrondje naar de lokale boer. Staat er een vrouw voor me bij de kassa die zonder blikken of blozen €200,- aftikt voor een volle boodschappen kar. Sta ik daar met m’n mandje voor €20,- met een paar spulletjes erin. Ik kon een glimlach niet onderdrukken, maar serieus was ze aan het preppen of heeft ze gewoon een groot gezin. Man wat is die toko duur.
Sinds wanneer is appie zo goedkoop, of zijn de karren groter geworden🤣
 
Over de AH gesproken… ik was bij de AH vanmorgen na mijn fietsrondje naar de lokale boer. Staat er een vrouw voor me bij de kassa die zonder blikken of blozen €200,- aftikt voor een volle boodschappen kar. Sta ik daar met m’n mandje voor €20,- met een paar spulletjes erin. Ik kon een glimlach niet onderdrukken, maar serieus was ze aan het preppen of heeft ze gewoon een groot gezin. Man wat is die toko duur.
Spullen preppen bij de AH, niet o slim lijkt me :)

AH sowieso ruk
 
Over de AH gesproken… ik was bij de AH vanmorgen na mijn fietsrondje naar de lokale boer. Staat er een vrouw voor me bij de kassa die zonder blikken of blozen €200,- aftikt voor een volle boodschappen kar. Sta ik daar met m’n mandje voor €20,- met een paar spulletjes erin. Ik kon een glimlach niet onderdrukken, maar serieus was ze aan het preppen of heeft ze gewoon een groot gezin. Man wat is die toko duur.
Ik kan mij nog herinneren, begin jaren 80 dat ik een paar boodschappen op de band had liggen bij de AH.
Bleek dat bij elkaar meer dan 50 gulden te zijn voor zo weinig dat dat makkelijk in zo’n papieren boodschappentas paste en niet eens biefstukken en dure wijn.
Ik heb duidelijk laten weten dat hun prijzen absurd zijn, de boodschappen op de band laten liggen en weggegaan.
Dat zouden meer mensen moeten doen!

Dick
 
Van Erven Dorens, die de talkshow tijdelijk overneemt van Eva Jinek omdat zij corona heeft, bleef met de activist in gesprek terwijl hij op tafel zat. Hij noemde de actie niet "heel sympathiek en beschaafd". Andere tafelgasten kwamen door de actie niet aan het woord, zei Van Erven Dorens.
Na het reclameblok was de talkshowgast van de tafel af. "Het gaat goed met hem, hij is achter de schermen en hij is zich nu vast aan mijn kleedkamer aan het vastlijmen", zei de presentator. De Graaf was samen met museumdirecteur Emilie Gordenker uitgenodigd om te praten over de recente acties van klimaatactivisten.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.469
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan