Kiemen

G

Guest

Guest
Ik kreeg net weer naar mijn hoofd geslingerd dat KIEMEN de veroorzaker zijn van EHEC bacterie. Ik mag graag gekiemd brood eten en nartuurlijk kiemen over de sla.

Kan iemand uitleggen hoe dit precies zit met kiemen ??

 
Vind je het niet vreemd dat de EHEC een variant is van e-coli die bestand is tegen maar liefst 8 verschillende soorten antibiotica? Dit betekent dat de bacterie dus ook blootgesteld moet zijn geweest aan 8 verschillende soorten antibiotica. Hoe groot is de kans dat dit op natuurlijke wijze gebeurt? Dit is knutselwerk dat vervolgens BEWUST wordt uitgezet, in dit geval in kiemen. En nu hoor je er niets meer van, maar wat blijft hangen is angst voor kiemen, zie jouw post. Ik zou me er niet zo druk over maken, we worden voortdurend onnodig gek gemaakt over niet bestaande bedreigingen!

Mike

 
Quote:
we worden voortdurend onnodig gek gemaakt over niet bestaande bedreigingen!



Ze willen ons ver houden van gezond voedsel.

Dus dan gooien ze het in de media met bangmakende teksten.

 
Ik kiem zelf wel eens wat kiemgroenten. Wat H202 erbij en je bijna weet zeker dat je mogelijke schimmels of schadeljke bacterien dood, al doe ik dit niet altijd. Het is ook erg bevordelijk voor het kiemprocess(en gezondheid van de kiempjes), de extra zuurstof.

Peace

 
Over kiembrood gesproken.......ik koop af en toe een gekiemd tarwebroodje bij de natuurwinkel van het merk Essener, dat is voorverpakt, en dan lees ik dat het tot JULI 2012 houdbaar is!!!!! 8O

Klinkt alsof er dan vreselijk veel conserveermiddelen in zitten, en weinig levends meer, maar toch zeggen ze dat er geen conserveermiddelen inzitten. Hoe kan het nou zo lang houdbaar zijn?? :?

 
Er staat ook op dat het na openen nog 3 dagen houdbaar is. Het ligt dus niet aan de conserveermiddelen (want die zitten er niet in), maar doordat het luchtdicht verpakt is.

Heerlijk brood trouwens, probeer ook eens de spelt! Ik ben nooit een broodeter geweest, maar een kiembroodje vind ik wel heel erg lekker. Mega laag roomboter en een notenpasta, of een tosti van maken met Remeker kaas, heerlijk :)

 
Bedankt voor de tip, ik zal volgende keer de spelt proberen.

Ik zit nu aan m'n kerstontbijt: twee geroosterde plakjes kiembrood met dik roomboter en nog dikker oude kaas, en een grote beker volle biologische warme (raw chocolat) melk.........hmmmmmmmm!!!!

Over raw chocolat poeder gesproken: dat heb ik vorige keer bij iHerb besteld, maar kun je dat ook in Nederland kopen?

Prettige kerstdagen allemaal!!!!!!!!!

 
Quote:
Over raw chocolat poeder gesproken: dat heb ik vorige keer bij iHerb besteld, maar kun je dat ook in Nederland kopen?



Je kunt het bij Unlimited Health of bij Mastercare kopen. Beiden zitten in Nederland.

 
Hahaha, wat ik nou weer meemaak in mijn keuken! Ik heb een glazen kiemschaaltje met water en zaden op de vensterbank staan; zo een met een zeefje erop. Ik heb er een halve week geleden of zo een lading hennepzaden opgelegd om later hennepkiemen te kunnen eten. Ik zag dat er een paar dagen terug al kleine plantjes waren gekomen, maar was er nog niet aan toegekomen om ze te oogsten. Vandaag wilde ik dat wel gaan doen dus ik kijk naar de vensterbank en zie tot mijn verbazing dat de plantjes bewegen, uit zichzelf! :eek:

De kiemen staan uit de wind, maar toch bewegen ze... Toen keek ik beter en zag ik dat ook de nog niet ontkiemde zaden aan het bewegen zijn. Huh!! Ik denk: wat krijgen we nou?!? Dit kan niet waar zijn! Toen keek ik nog beter en zag ik dat er allemaal witte maden tussen de zaadjes aan het kruipen zijn en voorzichtig de kleine plantjes in beweging brachten, haha.

Ik wist niet dat hennep ook al zo populair is in de dierenwereld... :mrgreen:

 
Heeft iemand hier ervaring met het kiemen van chiazaden? Ik heb het recept uit Nourishing Traditions gevolgd maar het werkt niet in de potten.
 
@LadyB. Kiemen kan op verschillende manieren. Bij het ene zaad kan je deze los in een pot doen, zoals mungbonen. Andere laat je kiemen op watten of een roostertje. Denk dat dat vooral voor de kleinere zaden geldt. Kwam deze al googlend tegen:
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.781
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan