kefir van rauwe melk

G

Guest

Guest
Ik heb mijn eerste kefir "geoogst" van. rauwe melk. Ben sinds pas begonnen met het maken van melkkefir. Eerst was de kefir te dun. Nu is het zo dik, dat ik het niet meer zefen kan. Weet onderhand niet meer hoe ik er verder mee uit de voeten moet. Kent iemand dit probleem? Wie kan me verder helpen, want ik heb de neiging om er maar helemaal mee te stoppen. Vorige keer had ik van de geitenmelk wel heerlijk stevig kefir.

Annes

 
Hoe lang zet je het weg? en je zou het eens met minder kefirkorrels in de melk kunnen proberen.

Blijf proberen, eens gaat het lukken. Maar je moet daar even je weg in zoeken.

Toen wij yoghurt gingen maken ging het ook eerst een paar keer niet goed.

Lia

 
Ik laat mijn melk altijd dik worden, zo vind ik hem het lekkerste. De kefirkorrels haal ik er dan uit met mijn handen en wring ze wat uit, de melk is dan idd te dik om te zeven.

 
Dank je wel Poekie, voo r je goede raad. Ik zet de kefir ongeveer 24 uur weg, dus oogst elke dag. Ik zal het dit keer proberen met minder korrels. Ach, je hebt gelijk: De aanhouder wint en eens gaat het lukken!!!!! Daar vertrouw ik dan maar op

 
Lekker romig, ik dacht dat je de kefirkorrels niet met je handen mocht aanraken. Aangezien ik ook van dikke kefir houd ga ik zeker jouw manier ook proberen.

Handig toch zo'n forum.......

 
Hoi, heb ik eindelijk mijn kefir binnen van makersdiet en nu zit ik zonder rauwe melk, is er een andere manier om de kefir tot morgen te bewaren ?

Hoop het wel,

Jolanda

 
vanille,

je kan kefirkorrels ook bewaren in een restje kefir, dat doe ik ook altijd als ze even niet aan het werk zijn :)

 
annes, als ik melkkefir maak dan zet ik ze ook 24 uur weg of langer.

daarna doe ik het door een plastic zeef, dan is het voordat ik het zeef ook hele dikke brei.

maar als ik het door de zeef gedaan heb, roeren in de zeef met een plastic lepel geen ijzeren, dan is het soort karnemelke geworden. dan laat ik het even in de koelkast staan om af te koelen en dan is het later heerlijke romige kefir.

sheila

 
Ik denk niet dat t kwaad kan om wat kokosolie in je melk/kefir te hebben. Maar ik zou ze wel even afspoelen.

Op een site gelezen dat je kefir een jaar kan bewaren als je ze onder kokosolie zet.

Succes Jolanda!

 
vanille oh je hebt ze dus nog niet gebruikt?

toen ik niet wist dat ik ze kon bewaren in kefirmelk bewaarde ik ze altijd ff in biologische volle melk tot ik weer rauwe melk had

 
ok ik ben benieuwd of het gaat lukken met mijn kefir en hoe het smaakt ! bedankt voor jullie antwoorden

 
Vanille, als je de kefir in de kokosolie bewaard moet je hem daarna beslist niet met warm/heet water afspoelen want anders worden je korrels tot slijm en dat is niet de bedoeling.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.749
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan