Kat met diabetes en hond met hartprobleem

Iklustvet

New member
Mijn zus haar kat heeft diabetes, denken we, hij drinkt enorm veel, plast enorm veel en ruikt uit zijn bek terwijl er met zijn tanden niets mis is. Hij krijgt al zijn hele leven rauw vlees en botten (vooral wild) dus aan zijn dieet kunnen we niet veel veranderen. We zijn er niet mee bij de dierenarts geweest omdat we daar weinig vertrouwen in hebben, ze zal hem dan spuiten moeten geven, bloedtesten en insuline en dat wil ze niet. Hij heeft nu nog geen last maar is bang dat dat niet zo blijft. Ze wil absoluut niet dat hij pijn of last krijgt. Hebben jullie een idee of er iets is dat we nog kunnen doen?

Ze heeft ook nog een hondje met een vergroot hart en een lekkende klep en vocht op de longen. Het hoest en heeft een buikademhaling. Dat krijgt daar wel (dure!) medicijnen voor die niet helpen en de dierenarts heeft het hondje bijna dood laten gaan omdat de dosering helemaal verkeerd was voorgeschreven. De hond krijgt ook al haar hele leven rauw vlees. Het is een chihuahua, niet het meest gezonde ras maar mijn zus houdt van dat hondje, het loopt nog vrolijk rond maar het is sinds het medicijnen krijgt alleen maar slechter geworden. Ze wil dus niet meer naar de dierenarts, ook niet met de kat. Sole in het water doet ze sinds kort. Alle tips welkom!

 
Ik heb er wat over opgezocht en dat lijkt me wel een heel goed idee! Het is zelfs onderzocht voor mensen met hartproblemen, ik vraag me alleen af of het gevaarlijk is om in combinatie met die hartmedicatie te nemen. Het is ook vochtafdrijvende medicatie. Niet dat we veel te verliezen hebben maar ik wil het proces ook niet op de spits drijven natuurlijk.

 
Die h202 kun je dat in het drinkwater doen of moet dat per se in gedestilleerd water? en kun je de foodgrade alleen op internet kopen of kan dat ook bij de apotheek?

Rauwe melk van goede kwaliteit heb ik nog steeds niet kunnen vinden, en ik weet ook niet of dat zin heeft bij een hond en kat. Bij mijn weten kunnen katten niet tegen lactose maar dat zal misschien ook komen door de afwezigheid van lactase door pasteurisatie?

Knoflook dat kan er ook nog wel bij ja ;-))))

Bedankt voor het meedenken!

 
Hij krijgt rauw vlees en botten, maar krijgt hij ook orgaanvlees? Een muis gaat er vaak helemaal in, inclusief de hele muis.Ik denk dat kattebrokken completer zijn dan alleen rauw vlees, als daar geen organen bij zitten. Goed kattenbrokken zijn bij de Lidl verkrijgbaar, onze katten zijn er mee genezen van katteziekte en ze worden meestal zo'n 18 jaar oud.

 
Ja orgaanvlees krijgen ze ook, ze zijn ook nooit ingeent. Kattenbrokken zijn, sorry dat ik het zeg, echt superbewerkte rommel.

 
Ik heb onlangs mijn hondje moeten missen. Ze is is 15 jaar geworden. Ze heeft ook dezelfde klachten gehad als de hond van je zus. Een vergroot hart, lekkende hartklep en vocht achter de longen. Probleem is het vocht. Zolang ze hier last van heeft zal ze het benauwd hebben. Als ik stopte met de medicatie van de dierenarts ging het helemaal fout. Zelf wist ik hier ook geen oplossing voor, maar als ondersteuning van het mineralenverlies door de vochtafdrijvers (furosimide) heb ik haar dagelijks een druppel sole door haar drinkwater gedaan en hier deed ze het altijd goed op. Maar ook aan het leven van een hondje komt eens een eind. Ze kreeg last van darmontsteking en dit is haar noodlottig geworden. Ikzelf merkte ook wel dat een hond toch wel wat anders is dan een mens.

 
ze kucht, verder heeft ze het (nog) niet benauwd. Het hondje is een jaar of 8, ik weet heel zeker dat mijn zus haar laat inslapen als het niet meer gaat, maar tot die tijd wil ze zorgen dat het nog zo lang mogelijk zo goed mogelijk gaat. Maar idd, een hond is niet hetzelfde als een mens, zeker niet zo´n doorgefokt rashondje.

 
Ik betwijfel of zowel de hond als de kat uitsluitend rauw vlees met botten krijgt. Daar krijg je nl. dergelijke klachten niet van. Snoepen deze dieren niet mee van koekjes e.d. van de baas/bazin? Ook is de vraag: WELK vlees en WELKE botten? Wist je dat (pluim)vee uit de bio-industrie per definitie allemaal ziek is? Wie ziekte eet, krijgt ziekte!

Mike

 
ze krijgen zeker niet uitsluitend biologisch vlees, ze krijgen wel veel wild, haas, fazant, hert dat komt van de poelier en het is echt wild (zitten soms nog kogeltjes in). Ik weet zeker dat ze in het verleden vlees gehad hebben dat niet biologisch was, daar is nu weinig meer aan te doen en het is ook niet te betalen om een aantal dieren biologisch vlees te voeren. Ik zou zelfs niet weten waar het te halen ik ben verdorie al weken aan het zeuren om botten voor bouillon bij verschillende slagers :?

Mijn moeder en zus en ik hebben verschillende katten bij elkaar en een aantal honden, krijgen allemaal datzelfde vlees en zijn allemaal gezond, het zijn alleen die twee die problemen hebben.

Koekjes krijgen ze niet. De hond is een ongezond ras, zo´n ras dat zo gefokt is dat de oogjes geen plaats meer hebben in de kop en daardoor gaan uitpuilen, ik weet het niet, ik heb het gevoel als die brokken gehad had ze al veel eerder ziek geworden zou zijn.

 
Vocht achter de longen is het gevolg van een slechte hartfunctie. De darmontstekingen zijn waarschijnlijk het gevolg van de vochtafdrijvers. Als je ergens de spijsvertering mee naar de gallemiezen helpt, dan is het wel met uitdroging, dat is wat vochtafdrijvers doen.

Om het har een beetje te helpen zou je in het voer de nadruk op hart kunnen leggen, tevens vuile pens. Eventueel ook ontlasting laten eten van een gezonde hond voor B12 en probiotica.

En sole te drinken geven.

Weet je wel zeker dat het een chiwawa is en geen Cavalier King Charles? Chiwawa's zijn meestal sterk van gezondheid, ze kunnen 20 jaar worden. Cavalier King Charles is een doorgefokt ras waarbij hart en oogafwijkingen zo'n beetje standaard zijn. Het schijnt dat de beestjes levenslang koppijn hebben door de fucking fokkerij ermee. Wie zo'n beest koopt, koopt ellende en subsidieert het in stand houden ervan. Is niet beschuldigend bedoelt, mensen weten dit vaak niet en vallen op het uiterlijk. Geef mij maar een husky :mrgreen:

 
Ze heeft geen darmontstekingen dat was iemand anders hier.

Nee het is echt een chihuahua, ze heeft geen last van haar oogjes, ik gaf het maar als voorbeeld wat die dieren allemaal kunnen gaan mankeren, chihuahuas hebben veel dezelfde afwijkingen. Ik weet het, die king charles zijn helemaal kapot gefokt, alle rashonden, entropion, heupproblemen van alles. Ik heb zelf twee teckels gehad, ook allerhande problemen niet in het minst het karakter. Niet leuk.

 
Quote:
Eventueel ook ontlasting laten eten van een gezonde hond voor B12 en probiotica.


haha niet echt aansprekend voor een gemiddeld mens, maar ik ken ook een hond die dit wil doen, maar het baasje wil het niet van die hond: dat die hond dat doet, terwijl die hond natuurlijk heel goed weet wat die doet.

Dus eigenlijk vrij onverstandig om je hond dit te beletten te doen als ik het goed begrijp!

 
Ja, wij vinden het vies, dus mag het niet. Ondertussen vindt de natuur helemaal niets vies en gaat al miljoenen jaren prima haar eigen natuurlijke gang, zonder dat er ook maar een mens aan te pas komt om de boel in goede banen te leiden. Sterker nog: zodra de mens denkt het beter te weten gaat het mis.

Als ik een hond neem, wordt het er 1 uit het asiel of van een nestje waarvan iemand van de jongen af wil, maar zeker geen rasbeest, tenzij het een wilde wolf is natuurlijk :evil:

 
Haha ik ken mensen die een halve wolf hadden, die moesten altijd, zomer of winter de deur open laten omdat de hond niet opgesloten kon zitten, en hij beet de schilderijen van de muur. Nee, laat een wolf maar in de natuur daar zitten ze prima :)

 
http://www.iherb.com/product-reviews/KAL-Nutritional-Yeast-Flakes-22-oz-624-g/19095/?p=16
Quote:
I have been giving these to my dog of 13 years who is suffering from arthritis and was mopey. Since taking the yeast flakes, her coat is so much softer and her mood has improved alot. She has even been playful. I love this stuff.


Ik zag deze review staan bij de nutritional yeast flakes van KAL waar Gerrit hier op deze site https://www.fatsforum.nl/topic/edelgist-nutritional-yeast-linzen al eens naar verwees.

Ik vind deze yeast flakes zelf helemaal te gek en ik stop ze in mijn zuivelsmoothies vooral.

Maar eerlijk is eerlijk: ik vond deze morgen een plakkertje op deze yeast flakes met de volgende mededeling: "warning: this product contains a chemical known to the State of California to cause birth defects or other reproductive harm."

Het is totaal niet duidelijk om welke chemical het gaat, maar ik heb wel een aantal van deze bussen in huis gehaald, zonder iets van deze warning af te weten voor ik het kocht.

En verder: er zit glutamic acid in deze yeast flakes.

Dat is toch niet de bedoeling?

Geen wonder dat het zo lekker smaakt!

 
@iklustvet,

www.versvoer.nl verkoopt en bezorgt gangbaar en biologisch honden- en kattenvoer door heel het land. Petra is de eigenaresse en volgens mij weet zij er best wat van. Misschien kan je haar eens mailen of bellen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.849
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan