Kat met diabetes en hond met hartprobleem

Ik woon in Belgie, hier is aan zo ongeveer alles moeilijker aan te komen helaas! Bedankt voor het meedenken!

Mijn zus heeft gisteren bij de apotheek H202 gehaald, of het food grade is daar is niet achter te komen. Ze verkopen het om wonden uit te spoelen en als mondwater, ze hebben de fabrikant gebeld en niemand wist blijkbaar wat food grade was. Omdat het voor de hond en kat is hebben we het er maar op gegokt. Ze krijgen het nu sinds gisteren en de hond lijkt beter te zijn, minder buikademhaling en betere ademhaling in het algemeen. Ik weet niet of het voorbarig is maar het is toch al iets!

 
wanneer is het moment gekomen dat je je huisdier in laat slapen?

Wij hebben een Parson Jack Russel van ruim 16 jaar oud.

Fleur en ze is op het moment blind, doof, loopt overal tegenaan, piest en poept veel in huis. Staat ook erg onzeker op haar pootjes.

Eet en drinkt wel goed, plast en poept goed maar wel op foute plek.

Ze heeft geen respect meer van de andere hond, die gromt als Fleur in de buurt komt omdat ze denk dat ze in de mand wil stappen waar zij (de andere hond) ligt.

Ik heb ze de laatste weken veel in het kenneltje vanwege het plassen maar ook en vooral vanwege onrustig gedrag. Ze loopt constant heen en weer, ze lijkt dement. Terwijl ze eerder gewoon lekker ging liggen. Ook op schoot wil ze niet meer en "vecht" om er af te komen terwijl ze dat eerder juist heerlijk vond.

Zelf raak ik ook het respect kwijt (ik hou wel veel van mijn hond) vanwege het vele plassen in huis.

Hoe denken jullie hierover, wanneer is het tijd voor euthenasie?

In principe zie ik het niet zitten om naar de dierenarts te gaan om nog allerlei pillen en onderzoeken op haar los te laten. Lijkt me zinloos en overbodig.

 
Je vraagt je af wanneer het genoeg is waarom moet een hondje van 16 jaar die op en versleten is nog langer wachten tot ze gaan mag van de baas.

De andere hond is er al uit die weet al dat het klaar is en dat ze niet meer beter word die gaat door met zijn leven.

 
Marijan,

Ik heb van meerdere honden op hoge leeftijd afscheid moeten nemen. Ik zeg dan altijd "je mag hemelen" en niet "je moet".

Als een hond erg onrustig wordt en fysiek contact niet meer prettig lijkt te vinden dan is het voor mij duidelijk.....Je mag nu gaan.

Ik heb de honden altijd thuis, in de vertrouwde omgeving laten inslapen. Klinkt raar, maar ook bij mijn laatste hond, nu een half jaar geleden was het afscheid erg mooi.

Veel sterkte met je beslissing!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.283
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan