Kan iemand mijn bloedwaarden uitlezen?

Thanks voor de tip! Die HA kan me wat. Blijkbaar komen schildklierproblemen voor in mijn familie (pas achter gekomen), dus hij moet maar gewoon meewerken. Maar snap wat je bedoelt, echt vermoeiend. Een HA zit op zijn plek bij de gratie v/d patient, maar vaak lijkt het andersom: alsof het een hele eer is dat je bij de HA mag komen.... Dat is trouwens typisch Nederlands: op Kreta verbleef ik bij een NL's echtpaar, die me stomverbaasd aankeken toen ik vertelde hoe het hier gaat. Zij krijgen in Griekenland een complete uitdraai van alle testresultaten, eerder teveel info dan te weinig. Zij vonden het maar vreemd, die geheimzinnigheid hier.

 
Inmiddels ben ik zover dat ik mijn bijnieren wil gaan testen met een cortisol speekseltest. Ik wil hard bewijs of ze nog uitgeput zijn, of dat het puur de schildklier is. Hoe ik me ook voel, de ogentest van Wilson haal ik met gemak. Mijn pupillen blijven 20 sec. onveranderd (dat zou moeten aangeven dat mijn bijnieren in goede conditie zijn. Terwijl ik dat absoluut niet verwacht!). Ik weet dus eigenlijk nog niks na die test.

Ik ben wat aan het speuren naar testen, en zie dat de prijzen variëren van 80 tot 90 euro voor een thuistest. Is dit een normaal bedrag? Ik schrik er wel van.

 
Toevallig, mijn TSH was ook 4,3 dus iets verhoogd. Moest ik over 3 maanden maar eens terugkomen en dan wordt gekeken of ik niet wat medicijnen nodig heb voor de schildklier.

M.a.w. "alles was goed", TSH was eigenlijk ook niet echt belangrijk en op bloedarmoede zou dan in eerste instantie niet getest worden want dan wordt zo'n onderzoek duur, voor de rest heb ik last van veel spanning, dit waren letterlijk de woorden van mijn huisarts :? :evil:

Ik krijg trouwens nooit de uitslag mee, ik moet altijd bellen daarvoor.

Heb spijt dat ik via de HA bloed heb laten prikken.

 
@Tanja: momenteel is mijn dochter nog bij haar in behandeling, en om niet alles naast elkaar te laten lopen financieel en qua tijd wacht ik eerst totdat is afgerond. Dat kan nog wel een paar maanden duren. Ondertussen ben ik nu echt heel benieuwd naar de bijniertest, vandaar dat ik alvast een thuistest wilde doen. Geen idee wat de kosten zijn van zo'n test bij Nienke, momenteel heeft ze vakantie en is verminderd bereikbaar.

@Mojita: Ik heb de vorige keer het labformulier in ontvangst genomen, en later zelf nog wat dingen aangekruist, zoals ferritine, t4 en t3. Geen haan die er naar heeft gekraaid…… En ik heb mooi de uitslagen binnen. Ik moest er ook voor bellen, en heb een uitdraai laten maken die ik zelf ging ophalen.

Bloedarmoede is zo makkelijk te testen, dan hoeft alleen je HB gemeten te worden. Gewoon lekker zelf aankruisen op het formulier de volgende keer. Vaak wordt HB standaard bij iedereen meegenomen, jouw dokter is wel extreem dwars.

 
Wil er nog iemand meekijken met mijn bloedwaarden? Ik heb zelf al wel e.a aan informatie gevonden, maar weet niet helemaal precies of de waarden goed zijn. Tussen haakjes staan de normaalwaarden van de huisarts.

TSH: 5,2 (te hoog, maar was 3 maanden geleden 5,6, lijkt dus te verbeteren)

FT4: 15,2 (11/22)

FT3: 5 (2,8/7,1)

T3: 1,2 (<1,3/3,1)

 
Ik heb ook eindelijk een uitdraai :) Deze is van 2 maanden terug (vanwege de vermoeidheid, al is het nu wel een stuk minder). Wie kan hier wat in zien? Meer heb ik niet helaas.

HB 8,8

HT 41

erytrocyt 4,8

MCV 85

RDW 35

trombocyt 284

creatinine 55

glucose niet nuchter 5,5

CRP 4,3

creatinineklaring MDRD 108

TSH 4,37

T4 13,9

 
Je HB is goed. TSH is veel te hoog, boven de 2 kun je al klachten krijgen, soms zelfs eerder dacht ik. T4 is goed. Misschien weet iemand anders meer?

 
Tsh is inderdaad zo'n beetje aan de grens van de bovenwaarde. Ik heb zelfs al gelezen dat deze bovenwaarde door sommige experst veel lager gesteld is en dan zou je daar ver overheen zitten. Je Tsh is dan verhoogd om te compenseren.T4(vrij) ziet er goed uit,maar het probleem kan dan ook bij een aantal processen liggen duie plaats vinden na T4 bv conversie naar T3 of opname door receptoren problemen.

Niet nuchtere glucose?Hoe lang na een maaltijd en waar bestond die maaltijd uit?

ad

 
Dank voor de antwoorden.

@ ad, het is alweer een tijdje geleden maar het was ongeveer 2 a 3 uur na het ontbijt, meestal is dat gekookt of gebakken ei.

Wat is verstandig, meer vis eten? Ik eet hooguit 3 x per maand vis, zeewier wat vaker. Of ligt het niet aan het jodium?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.628
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan