kalium

100leven

New member
Vreemd dat er nog geen topic over kalium was (of ik heb niet goed gezocht).
Bij deze.

Hier een goed filmpje over kalium. Ik heb al een tijdje een kaliumtekort en de symptomen die genoemd worden, had/heb ik ook nog wel. Via WP is het moeilijk om aan minimaal 4,7 gram (!) kalium te komen, omdat we niet zoveel groente/salades eten (filmpje heeft het over minimaal 7 koppen groente per dag).

Daarom neem ik al een tijdje extra kaliumchloride en zijn bepaalde klachten verminderd. Avocado, blackstrap molasses en watermeloen zijn ook een goede bronnen voor kalium.

Wel iets om in de gaten te houden.

Mark

Misschien heb je wel eens gehoord dat kalium slecht is voor je gezondheid en hartaanvallen, hartritmestoornissen of erger kan veroorzaken. Dit is echter volstrekt onjuist, en als je de waarheid ontdekt over de rol van kalium in de menselijke gezondheid, kan dat je leven ten goede veranderen. In deze video leg ik uit wat onderzoek ons vertelt over hoeveel kalium je lichaam nodig heeft en hoeveel het aankan. Vervolgens test ik het onderzoek in de praktijk en ga ik naar het lab om te kijken wat er met mijn eigen kaliumspiegel in het bloed gebeurt als ik doses neem die nog hoger zijn dan wat experts aanbevelen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.687
Leden
8.703
Nieuwste lid
byvanck
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan