Jullie manier van aanpak, medisch gezien in de ruimste zin des woords??!!!

simone

New member
Ik ben toch wel benieuwd hoe jullie het allemaal aanpakken en wou dan ook vragen of wij deze informatie met elkaar kunnen delen zodat we elkaar kunnen steunen met tips en ervaringen die men opgedaan heeft.

Hoe gaan jullie bijvoorbeeld er mee om als jullie ziek worden en wanneer gaan jullie naar de huisarts en wanneer niet? Wanneer nemen jullie wel chemische medicijnen of nemen jullie homepathisch of iets anders?

Hoe zit het dan met ziekenhuisbezoeken en onderzoeken, welke doen jullie wel en welke vermijden jullie liever?

Ben ik ook nog benieuwd welke operaties jullie evt. wel zouden doen en welke niet.Het is namelijk ook zo dat bij verdovingen heel veel kankwerverwekkende stoffen in zitten.

Ook bij de tandarts verdovingen en de vullingen.

Lijkt me gewoon goed om over deze dingen wat te brainstormen en van elkaar te leren zodat we nog meer bewust worden van de dingen die spelen en hierop kunnen inspelen.

 
Ik ben echt van plan om nooit meer na een reguliere dokter te gaan. Behalve als ik ooit een ernstig ongeluk zou krijgen ofzo. Mocht ik ooit mijn been breken mogen ze er van mij ook best een gipsje omheen doen, maar verder blijf ik echt zo ver mogelijk bij dit soort "experts" uit de buurt.

Mocht ik ernstig ziek worden dan is er nog altijd h2o2, MMS, colloidaal zilver, ozontherapie enz. En natuurlijk gezonde voeding niet te vergeten.

Tandarts heb ik een tijdje geleden besloten om ook niet meer naartoe te gaan. Mocht ik ernstige kiespijn krijgen ofzo, dan ga ik wel naar die ozontandarts toe. Mocht er echt iets moeten gebeuren dan ga ik wel opzoek naar een biologische goede tandarts, al moet ik er een paar uur voor rijden, geen enkel probleem.

Als het echt ernstig wordt en er moet bijv een kies worden getrokken, dan kies ik toch nog wel voor een verdoving. Is misschien niet goed, maar zonder verdoving geeft misschien wel net zoveel stres. Daarna wel de schade proberen te beperken met h2o2 en andere ontgiftende voeding.

 
Nu moet ik naar een intake gesprek voor sterilisatie, vraag ik me af of dit ongezond kan zijn? Het lijkt me een kleine ingreep maar toch. Het is beter dan dat een vrouw de pil slikt en andere voorbehoedsmiddelen zijn ook niet even goed aangezien er zoveel rotzooi in zit.

 
Met onze tandarts had ik een conflict, hij wilde foto's maken en ik niet. Dus dat was exit tandarts.

Mocht het nodig zijn, door gebitsproblemen dan sluit ik me aan bij Evan, dan komt de ozon tandarts in beeld.

Wij hadden ooit een eigen winkel, die zijn we 3 jaar geleden gestopt.

De huisarts kwam toen afscheid nemen van ons. 8)

Hij was een trouwe klant. Wij zijn, gelukkig, geen trouwe klant van hem.

Wel een aardige dokter trouwens die ook open staat voor andere invloeden en overleg.

Het ziekenhuis zien wij alleen van binnen als we bij iemand op bezoek gaan.

Maar mocht ik onverhoopt in het ziekenhuis raken door bijv. een gebroken ledemaat dan moet dat natuurlijk toch heel.

Maar met zo min mogelijk medicijnen. En dan daarna reinigen, reinigen en voeden.

Ik ben dit jaar 50 geworden. Dus ik zal binnenkort wel een oproep krijgen voor een borstonderzoek.

No way, dat ik daar aan meewerk. En een uitstrijkje kunnen ze ook wel op hun buik smeren, uh schrijven.

Allemaal nergens voor nodig. Zeker niet nadat ik gisteren de brief heb gelezen van Pleun:

http://www.pateo.nl/cvz.htm (Zie onderaan de brief de link naar 'Pleun')

Wij voeden ons op dit moment zo goed dat ik rustig kan zeggen: ziekte gaat onze deur voorbij.

En ik ben mij er zeer bewust van dat wij erg gezegend zijn met zo'n goede gezondheid.

Dat wens ik uiteraard iedereen toe op dit forum. Maar daar wordt door jullie allemaal dan ook hard aan gewerkt. Chapeau.

Dus ik zal wat ziekte/zeer betreft uit eigen ervaring geen bijdrage kunnen leveren maar ik vind het allemaal bijzonder interessant om jullie ervaringen te lezen. Daar kan ik dan weer mensen uit mijn omgeving mee helpen.

 
Ik zie het reguliere systeem en gezond leven als complementair, ik heb niet zo'n behoefte me af te zetten tegen het systeem. Van beide werelden kies ik wat me nodig lijkt. Ik heb een heftige kwaal (parkinson) en ben daar gewoon achtergekomen via de route huisarts-mensendiecktherapeut-manueel therapeut-neuroloog. Wat er precies mis was, is vastgesteld met een MRI- en een DAT-scan. Vast niet gezond, maar ik wilde wel weten wat er aan de hand was!

Mijn huisarts is erg terughoudend met het voorschrijven van medicijnen, en ik heb een neuroloog gevonden die me begeleidt met het gebruik van plantaardige medicatie. De eerste die ik had keek me glazig aan toen ik zei dat ik eerst het plantaardige medicijn wilde gebruiken, dus heb ik een andere gezocht. Die is ook geinteresseerd in wat ik allemaal uitspook om zo lang mogelijk zo gezond mogelijk te blijven (het streven is uiteraard om weer gezond te worden, maar of dat lukt zal de tijd leren!). En met deze route zien de reguliere behandelaars toch ook mooi of aanvullende maatregelen werken?

Verder begrijp ik de aversie tegen zorgverzekeringen niet goed. Als je met je fiets onder een auto komt of zo, dan zul je toch tijden in het ziekenhuis/ de revalidatiekliniek moeten doorbrengen, als je pech hebt. Voor dat soort zaken is een verzekering nuttig. Onze verzekering vergoedt een deel van de alternatieve behandelingen, maar niet mijn plantaardige medicijn en allerlei supplementen die ik neem - het zij zo.

Een korte behandeling met chemische troep (verdoving, medicijnen die je maar voor korte tijd gebuikt) weegt soms op tegen de nadelen (te veel pijn, veel langer herstelproces) en dan heb ik er geen moeite mee. Daarna natuurlijk weer verder gaan met zo gezond mogelijk leven!

 
Heel eerlijk: ik heb doktoren om strategische redenen nog nodig omdat ¨herstelgedrag¨ (ivm mijn werk) in mijn geval vooral wordt uitgelegd als bezoek aan een arts (moet je nagaan zeg!). Plus ik ben benieuwd naar ozon-eigen bloedtherapie: wat ook wat sneller gaat met genezing dan mijn ozonmachine waarvan ik maar zoveel per dag aankan en dat gaat langzamer qua genezing. Mijn lichaam heelt als het het zelf voor het zeggen heeft het liefste gewoon langzaam en ik denk dat het daar goede redenen voor heeft. Ik ga naar alternatieve artsen zoveel mogelijk, Mijn huisarts is antroposofisch, maar dat stelt op zich niet zo heel veel voor dat antroposofische tintje in zijn geval (ik vind de antroposofie wel goede ideeen hebben trouwens, daar niet van). Zoals ik het zie is dat antroposofische tintje een excuus voor kop in het zand voor mijn huisarts, in elk geval in mijn geval. Mijn antroposofische huisarts zegt dat ik me psychisch moet warmen om beter te worden. Dat is ws het antroposofische tintje. Het klopt wel. Want ik maak bijv moeilijk koorts aan. Nauwelijks. Niet. Maar een huisarts beoordeelt vooral ook iemands fysieke kant als het goed is en over het fysieke zegt hij niets. Van de lyme wil mijn huidige huisarts niets weten ondanks bewijzen in het bloed nota bene en de verklaringen van meerdere collega´s van hem zwart op wit inclusief een neuroloog over wat er bij mij aan de hand is. Van de ziekte ME/CVS wil hij wel weten.

ME/CVS is een symptoomziekte is waar lyme meer een ziekte is waar de oorzaak wat meer van bekend is: een bacterie. Als hij zou accepteren dat ik last heb van een bacterie dan zou hij sneller uitkomen bij actie ondernemen. En ik merk wel dat veel artsen het liefste toch achterover hangen en de kop in het zand steken (liever diagnoses die zo min mogelijk van hen vragen). En ik ben overigens zelf ook geen antibioticaliefhebber gezien mijn slechte darmen. Als artsen nog meer achterover gingen hangen dan zouden ze mogelijk minder schade aanrichten dan ze nu doen.

De tandarts: moeilijk geval! Ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet. Van mezelf krijg ik steeds meer moeite om erheen te gaan. Per ongeluk expres komt het de laatste tijd zo uit dat ik niet meer eens in het halfjaar ga. Als ik zeg dat ik niet tegen articaine kan en ook niet tegen de meest voor de hand liggende vervanger, dan wordt daar een beetje raar op gereageerd. Dat verhaal over die morgellons zit me ook nog steeds niet echt lekker. Maar ja, dan gaat er weer zo´n stukje vulling los en dan worden er weer vragen gesteld waarom ik zo´n tijd er niet was weet je wel.

 
Mijn aversie tegen de zorgverzekering is, dat als je zorg nodig hebt dat je niet zelf mag bepalen of je dat uit de reguliere hoek haalt of uit de 'alternatieve' hoek. Nou is de alternatieve kant ook niet heilig hoor. Daar zitten ook mensen die een hypotheek hebben en elke dag weer brood op de plank willen hebben. (letterlijk en figuurlijk). En dat brood zorgt er ook nog voor dat men niet goed kan nadenken.

Vet is wat men nodig heeft. Ik merk zelf dat ik door vet beter kan denken en verwoorden en meer stress aankan.

Ik vind dat je zelf moet mogen bepalen welke kant je op wilt en dat dan ook vergoed wordt.

Want op deze manier worden alleen de reguliere behandelingen vergoedt en niet de alternatieve (uitzonderingen daar gelaten).

En de reguliere behandelingen zijn nu eenmaal niet uit op genezing maar op het zo ziek mogelijk houden van de mens/klant.

Want het wordt patiënt (patience=geduld) accepteer ik niet meer want iedere 'patiënt' is tegenwoordig een klant die geld in het laatje brengt. En geduld moet je hebben als je wilt helen. En de meeste mensen willen via een pilletje/poedertje een snelle 'genezing'.

Laat je lichaam dat nou net niet accepteren. Het wil geduld en tijd hebben om te helen met natuurlijke middelen c.q. voeding.

Dat is mijn aversie tegen zorgverzekeraars en het reguliere systeem. Soit.

 
Ik sluit me aan bij Jenneke..

Zonder cardioloog was ik nu dood geweest..simpel..

Dat ik na 1 jaar mijn medicijnen vervangen heb door suplementen..is mijn eigen keuze

geweest...daar heb ik ook geen steun/advies van gehad uit de alternatieve hoek.

Dia.

 
Uiteraard maakt ieder van ons zijn/haar eigen keuzes hierin. Ik keer me wel tegen het huidige zorgstelsel en de reguliere geneeskunde/tandheelkunde, om de simpele reden dat we beduveld worden (mooi woord, want ik kan ook argumenten geven waarom je dit letterlijk moet opvatten) en niet met wetenschap te maken hebben maar met een religieuze cult die alles verkettert wat niet overeenstemt met de ons zorgvuldig ingeprente denkbeelden.

De reguliere geneeskunde kent eigenlijk maar 3 'successen':

1. operaties

2. antibiotica

3. corticosteroiden

Van die 3 is de eerste de meest vooruitstrevende. Het is ontegenzeglijk dat westerse medici waanzinnig knappe 'monteurs' zijn en dit heeft zeer zeker een aantoonbaar nut en verdient een legitieme plaats in de moderne geneeskunde. Helaas is hieraan verbonden een mechanistisch denkbeeld dat de mens niets anders is dan een verzameling onderdelen die verwijderd of vervangen kunnen worden, net als een klok of een auto. Dit maakt artsen helaas erg snijgraag, zonder dat ze andere, minder ingrijpende opties overwegen.

Antibiotica heeft ons behoed voor een zekere dood als gevolg van infectieziektes, waardoor de gemiddelde levensverwachting is gestegen, omdat er minder kindersterfte is. We hebben er echter een regelrechte explosie van chronische, degeneratieve ziektes voor teruggekregen, zoals kanker, hart- en vaatziekte en diabetes. Wat heb je aan dat zgn. langere leven als de kans groot is dat je uiteindelijk aan dergelijke ziektes bezwijkt? Daarnaast zijn micro-organismes ook niet gek en ontwikkelen resistentie tegen antibiotica. Het is een race die niet te winnen valt. Het wordt dus tijd dat we onze kijk op micro-organismes en het daaraan verbonden oorlogsmodel herzien.

Corticosteroiden zijn een paardenmiddel. Dit komt omdat het bijnierhormoon cortisol een krachtige ontstekingsremmer of -onderdrukker is. Men weet dus al heel lang dat een overdaad aan ontstekingen te maken heeft met een te laag cortisolgehalte, een ander woord voor bijnierverzwakking of zelfs bijnieruitputting. Net als antibiotica zijn corticosteroiden (synthetische nabootsingen van cortisol in een hoge dosis) uitsluitend symptoombestrijding en wordt de werkelijke oorzaak van het probleem niet behandeld. En net als bij antibiotica zijn uiteindelijk de gevolgen van de behandeling erger dan de kwaal zelf. Antibiotica en corticosteroiden zijn schijnoplossingen en zouden uitsluitend in levensreddende situaties gebruikt moeten worden. Nu strooien artsen met recepten voor deze middelen alsof het snoepjes zijn.

Dit is een van de redenen waarom ik op Weston Price ben uitgekomen: de bescherming en genezing komt van binnenuit, het menselijk lichaam op basis van de juiste voedingstoffen. Met uitzondering van operaties hebben we geen antibiotica of corticosteroiden nodig, mits we het lichaam simpelweg geven wat het nodig heeft om zichzelf te genezen en onderhouden.

Mike

 
Lastig hoor, want we hebben hoe dan ook te maken met het huidige systeem. Maar afkeren en net doen of het niet bestaat werkt niet. Er in mee doen overigens ook niet, aangezien je dan lichamelijk steeds verder achteruit gaat.

Op het moment dat je geconfontreerd wordt met een chronische ziekte merk je pas de tekortkomingen en de oneerlijkheid van dit systeem.

Ik heb ook een neuroloog gezocht die beter bij mij past, ik kom er overigens nauwelijks meer. mijn huisarts heb ik soms nodig, en ik ga veelvuldig met hem in discussie. Waarbij hij regelmatig zegt: tja tja, je hebt eigenlijk wel gelijk of : ik kan hier niets tegen in brengen.

Ik hoop op deze manier een zaadje te planten bij hem wat uit groeit tot een plant of zelfs een dikke boom.

Er zit hier geen bio tandarts in de buurt, ik mag niet meer auto rijden, dus ik heb een tandarts gezocht die mee wil werken met wat ik graag wil Dus geen fluorbehandelingen bij mijn kinderen, hulp bij het verwijderen van de amalganvullingen en dit zo veilig mogelijk doen.

Ook heb ik regelmatig klachten ngediend bij de zorgverzekering en ook al duurde het soms meer dan een jaar of kostte dit meerdere klachtenformulieren, intussen heb ik wel 2 x, uit coulance...dat dan weer wel, extra vergoedingen gekregen.

ook hierbij had ik alle medewerking van mijn huisarts, voor het schrijven van verwijzingen en helpen met de klachtenformulering.

 
Wat heb ik toch flink veel losgemaakt bij jullie en wat ben ik daar blij mee.

Ik zie bio en ozon tandarts staan, als ik binnenkort naar Boxmeer ga verhuizen switch ik zeker voor de honderd procent naar zo'n bio/ozon tandarts.Zag dat het in 2012 wel vergoed gaat worden en dan laat ik alle giftige vullingen eruit halen.Wie zoekt zal vinden en ik vind bij jullie ook mijn antwoorden.

Mijn vrouw en ik waren laatst met onze kleinste zoon aan het wandelen en toen struikelde hij en viel.Bovenlip bloeden en wat doet ie van nature likt zijn bovenlip. Dieren doen dat ook bij wonden. Eigenlijk hebben we alles ingebouwd, in spuug zit toch ook een natuurlijke antibiotica. We hoeven niet meteen naar een arts en ons vol laten spuiten of wat dan ook.Ik heb ook ooit een tetanus spuit gehad maar vraag me nu ineens af wat voor een rotzooi daar wel niet allemaal in zit en het niet nodig was geweest.

Zie hier:DPT - Difterie en Tetanus Toxoide en Pertussis Vaccine

SmithKline Beecham Pharmeceuticals 800-366-8900 x5231

Wat zit er in? Aluminium fosfate, formaldehyde, ammonium sulfaat,

Rode bloedcellen van schapen, glycerol, sodium chloride, thimerosal

medium: porcine (PIG) pancreatic hydrolsate van kaasstof.

Denk als je basis qua voeding goed is en je ontspannende dingen doet, een beetje beweegt, je goed aardt en zo veel mogelijk vanuit je hart werkt en min mogelijk giftige stoffen inneemt je heel ver komt en de arts of ziekenhuis heel lang niet hoeft te zien.

Er zijn nog steeds in dorpen oudere mensen die nog nooit een arts, ziekenhuis of tandarts in hun leven hebben gezien. Zijn deze mensen dan niet goed bezig, dacht het wel.Het kan dus wel maar dan moet je bijv.ook geen strakke broeken/onderbroeken dragen. Elke dag douchen en dan ook nog met zo heet mogelijk water en maar schrobben met douchegel. Douchegel bestond eerst toch ook niet en zo is cremespoeling ook ontwikkeld, tandpasta, zonnebrandcreme, dagcreme, nachtcremes. Wat een onzin, dalijk komt er ook nog een Siesta en een Fiesta creme en als je gaat biljarten creme. Ze verzinnen het wel.Als je een goede oerlevensstijl hebt doet de lichaam alles zelf wel.

Back to our roots.Ik wil geen melkkoe meer zijn maar in harmonie met moeder natuur leven.

 
Je opsomming van zepen doet me ook denken aan het 'intieme plekje zeep', dat ook flauwe kul is. Ik kan me dan ook niet anders dan indenken dat vaginale zeep juist heel erg storend is voor je pH op die plek en daarmee dus juist problemen veroorzaakt. De vagina hoort 1 van de meest gebalanceerde omgevingen te zijn qua biotica. Immers er komt nieuwe geboorte langs datzelfde kanaal.

En ik vraag me eigenlijk af waarom vaccinatie allemaal via een spuit moet. Waarom kan men de juiste stoffen niet oraal laten innemen? Nee, het moet direct de bloedbanen in. Als je het niet oraal kan innemen hoort het niet in je lichaam thuis. Period.

 
Quote:
Wat een onzin, dalijk komt er ook nog een Siesta en een Fiesta creme en als je gaat biljarten creme.


:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

 
interessante vraag en antwoorden...

ik vind dat de huidige medische wetenschap het goed doet voor acute gevallen - wat aansluit bij de 3 positieve punten genoemd door mike.

de preventie en behandeling van de chronische zieken zit echter nog in de kinderschoenen. ik geloof wel in de wetenschap, maar vind het gewoon niet ver genoeg gevorderd om chronische ziekte goed te behandelen.

mijn eigen ervaring van behandelende artsen (huisarts of werkzaam in poliklinieken) is dat ze geen wetenschappers zijn. ze volgen naar mijn idee een stappen plan en kunnen niet "out of the box" of "integraal" denken. maar als ik met een arts spreek die ook wetenschappelijk onderzoek doet - zoals vrienden die aan het promoveren/gepromoveerd zijn dan merk ik dat ze juist heel goed verbanden kunnen leggen tussen symptomen van de verschillende geneeskundige disciplines.

ik denk dat divergent denken en passie voor het vak en de mens de geneeswijzer erg zouden helpen bij het behandelen van chronische zieken.

 
Haydarpasa,waar heb jij gelezen dat bio/ozontandarts vanaf volgend jaar vergoed wordt? Daar ben ik erg in geinteresseerd.

 
Dat wil ik ook graag weten. Ik was 14 toen ik mijn boventanden kwijt raakte. Heel naar. Ik heb nu 25 jaar implantaten. Of het kwaad kan voor mijn lichaam weet ik niet. Het is kiezen tussen een losse protese of dit kliksysteem. Er is destijds bot uit mijn heup gehaald om het geslonken kaakbot te verbreden.

Verder sluit ik me aan bij de mening van Jenneke, Dia en Dirtsa.

 
Hoop niet dat ik valse hoop heb gegeven maar dit is de tekst wat ik zo snel tussen neus en lip heb gelezen:Vrije tandartstarieven per 2012

Het experiment met de vrije tandartstarieven gaat in per 2012 nu de Tweede Kamer dit voorstel steunt. HealOzone wordt dan declarabel. Keuze van behandeling is aan de tandarts en patient. Hetzelfde geldt voor het tarief. Regulier geregistreerde BIG-tandartsen kunnen HealOzone dan declareren. Ook niet BIG geregistreerde tandzorgkundigen zijn gewettigd HealOzone behandelingen in rekening te brengen op basis van het gelijkheidsprincipe en een gelijk speelveld. Vrije tandartstarieven pleidooi:



En hier is de link:http://www.ozontandzorg.nl/?p=vergoeding&lang=NL

 
Quote:
Ik zie bio en ozon tandarts staan, als ik binnenkort naar Boxmeer ga verhuizen switch ik zeker voor de honderd procent naar zo'n bio/ozon tandarts.Zag dat het in 2012 wel vergoed gaat worden en dan laat ik alle giftige vullingen eruit halen.


Haluk,

Jacob Brandsma is geen tandarts en zal jouw vullingen dus niet verwijderen. Hij kan uitsluitend je gebit behandelen met ozon om bacterien binnenin de tanden en kiezen onschadelijk te maken. Voor vakkundige verwijdering van giftige vulingen verwijs ik naar de beroepsvereniging van biologische tandartsen, de NVBT:

http://www.nvbt.nl/zoek=2&menu=0

Mike

 
Nu heb ik laatst de autopsie rapport van mijn vader gekregen en gelezen en ben daar eerlijk gezegd heel erg van geschrokken. Krijg morgen zelf ook onderzoeken maar of ze iets kunnen ontdekken en als er iets aan de hand zou zijn denk ik dat ze mischien toch zeggen dat alles ok is omdat ze of niet goed onderzoeken of niet veel kunnen zien.

Mijn vader had ook allerlei onderzoeken bij verschillende specialisten gehad en naar hun zeggen was alles pico bello en kort daarna sterft hij aan een aneurysma.

Hij had ook een hele hoge bloeddruk, konden ze dan niet verder kijken zo van waar komt dit vandaan. Heb me laten vertellen dat ze niet kunnen zien wat de oorzaak van hoge bloeddruk is en ook al hadden ze bij onderzoeken iets ontdekt hadden ze niet zo veel kunnen doen maar alleen met medicijnen het kunnen vertragen.

Wat heeft mijn onderzoek dan voor zin denk ik als het niet betrouwbaar is. Bij mijn vader was alles ok maar uit onderzoek van de patholoog kwam dit allemaal uit:nierslagader verkalkt, door de hoge bloeddruk had ie in de kleine en grote hersenen flinke doorbloeding, stroperig bloed, vervetting lever, rek van de longen waren eruit en longblaasjes verkalking, hartslagader verkalking tussen de 40 en 50 %. Nieren, lever verkalking noem maar op.

De middelste wand bij de aorta, buikgedeelte is bij hem gescheurd.

Niet dat ik er bang voor ben, heb nooit gerookt en eet alles biologische met veel verzadigd dierlijk en verzadigd plantaardig vetten maar toch.

Let niet op de taalfouten, ben moe en ga nu slapen.

 
Geen wonder dat je hier erg moe van wordt, denk je dat je vader dit graag had willen weten? Zou hij zijn levensstijl omgegooid hebben?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.689
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan