Jordan Peterson

Belangrijke les uit deze clip:

Positieve ontwikkelingen zullen meer positieve ontwikkelingen tot gevolg hebben.
Het tegenovergestelde geldt ook.
Positieve ontwikkeling vereist verantwoordelijkheid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Surv
Valsema nu voor de bus?
Goed plan, al zie ik liever een bus vol van al die lui crashen.
Ja ze gaan sowieso crashen.
En dan komt de volgende tegenzet van nog hogerhand in het schaakspel.
Zijn we daar genoeg op voorbereid?

De mensen hier op dit forum wel al meer, maar dat is de minderheid: overwegend mensen met het vermogen om verder te kijken dan hun neus lang is: idealisten en intellectuelen.
Dat is 30 procent van de bevolking.
Dan heb je nog de ''guardians'' en de ''artisans'' en dat zijn de mensen die de status quo bewaken: 70 procent van de mensen.

Zie volgend citaat:
The four types of Keirsey temperaments are Artisan, Guardian, Idealist, and Rational. Artisans make up about 30% of the population, Guardians make up the majority at about 45%, Idealists make up 15%, and Rationals have the least percentage at about 10%.
 
Ik heb echt geen idee @Lievergezond of ikzelf, of mijn gezin genoeg voorbereid is op wat er komt. Al merk ik wel dat ik steeds meer rust ervaar en vertrouw op de goedheid, het licht, de waarheid, het licht en de voorbereiding achter me lijk te laten.
Ik denk wel dat velen er klaar voor zijn en ook denk ik dat we velen zullen steunen en helpen om ze mee te nemen in de 'nieuwe tijd'.

Wat zou voor jou zelf het antwoord zijn?
 
Ik heb echt geen idee @Lievergezond of ikzelf, of mijn gezin genoeg voorbereid is op wat er komt. Al merk ik wel dat ik steeds meer rust ervaar en vertrouw op de goedheid, het licht, de waarheid, het licht en de voorbereiding achter me lijk te laten.
Ik denk wel dat velen er klaar voor zijn en ook denk ik dat we velen zullen steunen en helpen om ze mee te nemen in de 'nieuwe tijd'.

Wat zou voor jou zelf het antwoord zijn?
@Heks Ik bedoel eigenlijk vooral mentaal voorbereid: dat is het belangrijkste.

Mentaal ben ik wel voorbereid.
Alleen ik blijf twijfelen of ik wel goed handel.
Uberhaupt ben ik niet zo praktisch aangelegd.
Plus ik heb sterke sentimenten in mij die vechten met elkaar (wantrouwen/vertrouwen etc.).
Tja ik zal niet de enige zijn in deze tijd.
Misschien is het wel in balans, maar het voelt niet altijd zo lekker.
Het is vermoeiend.
 
Laatst bewerkt:
@Heks Ik bedoel eigenlijk vooral mentaal voorbereid: dat is het belangrijkste.

Mentaal ben ik wel voorbereid.
Alleen ik blijf twijfelen of ik wel goed handel.
Uberhaupt ben ik niet zo praktisch aangelegd.
Plus ik heb sterke wantrouwende als opbouwende krachten die met elkaar vechten.
Misschien is het wel in balans, maar het voelt niet altijd zo lekker.
Dank je wel voor de inkijk @Lievergezond

Twijfel zal er altijd wel blijven misschien? Is dat juist niet goed omdat je dan ook in beweging blijft, alles elke keer evaluerend en lerend, aanscherpend, aanvullend daar waar nodig [ja dat bedoel ik zowel praktisch als mentaal 😁].

Natuurlijk voelt het niet altijd lekker want er spelen nogal behoorlijk wat krachten. Verder denk ik dat dit dé tijd is dat we leren en dus 'vechten'.

In het algemeen gezien bedenk ik me wel dat er nog veel mensen een harde dobber zullen krijgen. Ik meen dat op het forum ergens geschreven staat dat er straks nog velen voor iets komen te staan wat ze wellicht zelfs tot zelfmoord zal drijven. Gezien de reacties die ik de laatste tijd persoonlijk ervaar in mijn omgeving vermoed ik dat dit wel eens uit kan komen.
 
Dank je wel voor de inkijk @Lievergezond

Twijfel zal er altijd wel blijven misschien? Is dat juist niet goed omdat je dan ook in beweging blijft, alles elke keer evaluerend en lerend, aanscherpend, aanvullend daar waar nodig [ja dat bedoel ik zowel praktisch als mentaal 😁].

Natuurlijk voelt het niet altijd lekker want er spelen nogal behoorlijk wat krachten. Verder denk ik dat dit dé tijd is dat we leren en dus 'vechten'.

In het algemeen gezien bedenk ik me wel dat er nog veel mensen een harde dobber zullen krijgen. Ik meen dat op het forum ergens geschreven staat dat er straks nog velen voor iets komen te staan wat ze wellicht zelfs tot zelfmoord zal drijven. Gezien de reacties die ik de laatste tijd persoonlijk ervaar in mijn omgeving vermoed ik dat dit wel eens uit kan komen.
@Heks op welk type reacties doel je?
 
@Heks op welk type reacties doel je?
Reacties IRL. Mensen die nog banger zijn dan in het begin van deze hele 'plandemie'. Mensen die me uit proberen te lokken. Mensen die ergens in een klik in hun reactie en houding lijken te hebben alsof ze op dat moment een opdracht krijgen.
Als hen duidelijk wordt gemaakt wat er ingespoten is, als er ook maar een greintje waar is van de informatie die over het prikken en andere maatregelen al bekend is, dan redden ze dat niet. Laat staan dat we nog voor veel meer voorbereid -moeten- zijn.
 
Wat mij opvalt aan de twijfelaars die openlijk hun mondje zijn gaan roeren vanaf december:

1. Het zijn zwartkijkers/doemdenkers die lijden aan een winterdepressie.

2. Het zijn geen Q-volgers.

3. Ze hebben geen geduld, geloof en vertrouwen.

4. Hun twijfel bestaat uit een onvermogen om los te komen van de oude wereld en de nieuwe te omarmen.

5. Ze hebben een dik, zelfsaboterend ego.

6. Ze verhinderen met hun twijfel hun eigen geestelijke groei.

Mike
 
Reacties IRL. Mensen die nog banger zijn dan in het begin van deze hele 'plandemie'. Mensen die me uit proberen te lokken. Mensen die ergens in een klik in hun reactie en houding lijken te hebben alsof ze op dat moment een opdracht krijgen.
Als hen duidelijk wordt gemaakt wat er ingespoten is, als er ook maar een greintje waar is van de informatie die over het prikken en andere maatregelen al bekend is, dan redden ze dat niet. Laat staan dat we nog voor veel meer voorbereid -moeten- zijn.
@Heks scherp van jou die waargenomen reacties en hoe je het verwoordt.
Ik zou misschien mezelf ook wel voor de haaien gaan gooien als ik erachter kwam dat ik mezelf in had gespoten met iets dat mij juist verder van huis helpt. Geen idee. Wat een toestand. Wie doet dan ook zoiets? Nou heel veel mensen en ook naasten van mij. Ook mensen die tot die 30 procent horen die in mijn ogen beter zouden moeten weten.
 
Laatst bewerkt:
@Heks scherp van jou die waargenomen reacties en hoe je het verwoordt.
Ik zou misschien mezelf ook wel voor de haaien gaan gooien als ik erachter kwam dat ik mezelf in had gespoten met iets dat mij juist verder van huis helpt. Geen idee. Wat een toestand. Wie doet dan ook zoiets?
Dank je wel @Lievergezond voor je compliment.
Het is eng wat er met mensen aan de hand is op dit moment. Ik weet niet de exacte oorzaak, maar velen lijken al onder controle te staan. Ik heb zo mijn vermoedens aangaande prikken en technologie, maar heb uiteraard geen wetenschappelijk bewijs. Ik neem waar en that's it. De ander vertrouwt me daar al te vaak niet in en dat is dan maar hun uitdaging.

Zodra het bij de geprikten doordringt wat ze ingespoten hebben dan krijgen ze een hele slechte tijd.
Er zijn ook geprikten -in mijn kring van waarneming- wie wel de eerste prikken gehad hebben maar nu de 3e weigeren. Echter zo 'wakker' als ze nu zijn, zien ze dan toch weer niet dat ze nu in het kamp van de 'wappies' beland zijn 😂. Er blijft toch ergens altijd weer dat onvermogen om puntjes aan elkaar te trekken zoals Icke dat eerder al benoemde en waarover jij en ik schreven @Lievergezond.

Het is dat het allemaal zo triest, donker en slecht is, maar soms zou ik toch echt popcorn erbij pakken als ik maïs zou eten. En dat moet ook kunnen. Humor is een levensredder en iets wat de duiveltjes en demonen niet begrijpen en ik denk zelfs dat we ze ermee kunnen verdrijven.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.473
Berichten
502.262
Leden
8.633
Nieuwste lid
Tarabya
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan