jodium

Was inderdaad bedoeld als vraag (vraagteken vergeten).

Je hebt verder duidelijk gemaakt mbt jodium dat het aanvulling was om mee te geven. Inderdaad kan te snel ontgiften tot (grote) problemen lijden. Tony zegt hierover ook vaak dat je hierin je eigen weg/plan moet volgen. Luisteren naar je lichaam is daarbij uiteraard belangrijk, maar ook niet te snel bang worden als je ergens een keer een te hoge dosis van heb ingenomen. Je lichaam geeft dit vaak direct aan en trek daaruit je les. Ik heb zelf ook slechte ervaringen gehad met te snel willen ontgiften. Je organen als nieren, lever of longen, die toch al vaak niet meer optimaal werken, kunnen het afvoeren niet aan. Ook is er een verschil om bv van je zware metalen af te komen en de opgebouwde nanovergiftiging. Maar hier moet je toch Tony voor gaan volgen.

Het verhaal levertraan heb ik volgens mij al een keer besproken en heb nu geen behoefte om in herhaling te treden. Zo niet, dan is daar waarschijnlijk al voldoende over te vinden in zijn topic.

''Vooral voor vrouwen adviseert hij voldoende jodium in te nemen, zelfs tot de dubbele hoeveelheid van mannen, vanwege hun andere hormoonstelsel waardoor ze meer vatbaar zijn voor de opname van aluminium. Daarom zijn vrouwen ook vatbaarder voor de welbekende hersenziekten.''

Vrouwen slaan dus volgens Tony eerder en meer aluminium op in vooral hun hersenen en borsten. Tony zal niet de enige zijn die denkt dat aluminium deels de oorzaak kan zijn van het ontstaan van hersenziekten.

Nog niet zo lang geleden kwam er ook een artikel onder mijn ogen waarin zoiets stond vermeld dat hart en vaatziekten allang niet meer op nummer 1 zouden moeten staan als doodsoorzaak. En dat dit dus inmiddels hersenziekten zou moeten zijn. Het artikel heb ik verder niet bewaard, dus kan je de link helaas niet geven. Dacht ook hierin te hebben gelezen dat boven een bepaalde leeftijd 1 op de twee vrouwen tegen 1 op de 3 mannen hier last van zouden gaan krijgen.

 
Bij mijn weten krijgen vrouwen juist vaker last van problemen met de borsten. Borstkanker, cystes etc.

Misschien vind Je het interessant om dit zeer uitgebreide artikel van Sally Fallon van de Weston Price Foundation te lezen over jodium, waarin gerefereerd word naar studies en onderzoeken in de tijd van Price en daarvoor. De reden dat ik dus ook weer vroeg naar de levertraan. Voor jodium opname heb je namelijk ook oa voldoende vitamine A nodig uit dierlijke vetten en niet uit plantaardige vetten. Uit onderzoek is gebleken volgens dit artikel dat bij voldoende inname van levertraan makkelijk een dosering van minder dan 1000 Microgram jodium volstaat.

http://www.uitdaging.net/gezond/jodium.html

Hieronder een paar citaten uit dit artikel. Als ik dan kijk naar het advies van Tony over de dosering denk ik toch dat deze dosering niet nodig zou hoeven zijn wanneer hij niet tegen levertraan zou zijn.


COMMERIELE PLANTAARDIGE OLIE EN DE SCHILDKLIERFUNCTIE

Alhoewel Dr. Price vaststelde dat gezonde volkeren betrekkelijk lage waardes aan jodium binnenkregen, geven studies aan dat het in onze moderne tijd de meeste mensen het beste doen aan de bovenste eind van de scala, en dagelijks ca. 1000 microgram per dag innemen.



Een andere moderne voedingsfactor die interfereert met de schildklierfunctie, is de consumptie van omega-6 vetzuren afkomstig uit de plantaardige oliën en vetten. Uit sommigen schattingen bestaan 20% van de calorieën in onze “geciviliseerde” voedingswijze uit omega-6 vetzuren. Zoals aangegeven door Stephen Guyenet in zijn Whole Health Source blog, kunnen de omega-6 vetzuren de signalen van de schildklier onderdrukken. Hij citeert studies die uitwijzen dat maïsolie vergeleken met varkensvet grotendeels de respons op T4 van de lever onderdrukt, en saffloerolie vergeleken met rundvet de respons op T3 van de lever onderdrukt, en linol-zuur de respons van bruin vet en de lever op T3 onderdrukt. De lever is een van de hoofdzakelijke plaatsen van schildklierhormoonresponsive warmteproductie. Oorspronkelijk was het zo dat in 1970 de onderzoekers het omega-6 linolzuur als behandeling voor hyperthyroidisme beschouwden.

Dus is het waarschijnlijk dat diegenen die commerciële plantaardige oliën en vetten vermijden en de omega-6 consumptie minimaliseren, terwijl ze de inname van voedingsrijke dierlijke vetten zoals boter en levertraan benadrukken, jodiumvereisten kunnen hebben die veel lager dan 1000 microgram per dag liggen en in staat zouden zijn om aan hun jodiumvereisten te voldoen door een voedingswijze van volwaardig voedsel, vooral als die zeevoedsel bevat.

Bron: Omega-6 linoeic-Acid Suppresses Thyroid Signaling. 29 december 2008.
 
Tony heeft het ook met regelmaat gehad over het ontstaan van borstkanker bij vrouwen. Onderzoek via mammografie raad hij ten zeerste af en is naar zijn mening juist ook een van de oorzaken van het ontstaan van borstkanker bij vrouwen.

Om Tony te begrijpen waarom hij bv hogere doseringen adviseert moet je hem toch echt gaan volgen. Hij heeft het echt niet alleen over het gaan verhogen van de jodium inname. Ook over dierlijke vitamine A is hij zeer positief er adviseert dan ook sterk deze in hogere mate binnen zien te krijgen, dit in tegenstelling tot het hoog gaan supplementeren van D3. Tony is zoals je inmiddels wel weet geen voorstander meer van het eten van orgaanvlees. Dus hij adviseert buiten orgaanvlees en levertraan andere dierlijke bronnen te eten waar vitamine A in voorkomt of anders gaan te supplementeren met een vitamine A van dierlijke afkomst.

Tony is beslist niet negatief over omega-6 vetzuren, zolang de verzadigde vetten maar ruimschoots de overhand hebben. De noodzaak van deze omega-6 zuren in combinatie met verzadigde vetten heeft hij ook eens uitgelegd, maar weet het fijne hier niet meer van. Als hij het over het gebruik van omega-6 zuren heeft zijn dit zeker niet de soja, mais of saffloerolie. Hiervan wijst hij het gebruik ook absoluut af.

 
Als hij dan positief is over vitamine A, begrijp ik werkelijk waar niet wat hij tegen levertraan en orgaanvlees heeft?
Levertraan van green pasture heeft de perfecte verhouding in de veroplosbare vitamines die ook weer verantwoordelijk zijn voor de opname van mineralen.
Ik heb werkelijk geen idee waar je dan een hoge dosis vitamine A uit wilt halen. Boter is het eerste wat ik aan neem?

Wapf is ook niet voor vit d3.
 
Was dus ook besmet met diezelfde ”goofy-guru-itis”. Was!!

Man, je loopt als een schoothondje achter je grote held Tony aan. Je lijdt alleen maar meer aan Goofy Guru-itis!

Ik heb werkelijk geen idee waar je dan een hoge dosis vitamine A uit wilt halen. Boter is het eerste wat ik aan neem?

Hoe lang ben je nu al actief hier? Ooit gehoord van lever? O ja, was even vergeten dat Tony zegt dat dit niet mag. En wat Tony zegt is goed. :roll:

Wapf is ook niet voor vit d3.

Waar haal je deze onzin vandaan? Wordt het niet tijd dat jij een Tony P.-forum opstart of zo?

Mike
 
Mike,

Dit waren mijn woorden. Niet van Ben.





Ik heb werkelijk geen idee waar je dan een hoge dosis vitamine A uit wilt halen. Boter is het eerste wat ik aan neem?

Ik heb vaak zat lever gepromoot hier en ben daar nog steeds voorstander van. Ben is dat niet.




Wapf is ook niet voor vit d3.

En wat ik hiermee bedoelde was het nemen van geïsoleerde D3 uit verhitte olie. Ervan uitgaande dat Ben dit ook zo bedoelde. Waarom zou ik een Tony forum moeten starten? Ik ben geen aanhanger van Tony Mike. En Tony is ook niet voor gefermenteerde levertraan terwijl ik dat wel ben. Sorry als dat niet helemaal duidelijk is over gekomen.
 
Sorry Binc, ik keek niet verder dan mijn neus lang was en dacht dat Ben aan het woord was. Ik ben een beetje klaar met al die Tony-verering, zie ook topic over Tony zelf.

Mike

 
Oh zo. Ik snapte het al niet.
Wellicht ligt het aan de begin letter die allebei met de B beginnen ?

Wat ik van het hele Tony verhaal begrijp is dat het voor een deel wapf gerelateerd is maar met veel wijzigingen ivm vervuiling oa.
Hij zal vast goeie dingen hebben maar ik kan mezelf niet vinden idd in veel argumenten die hij aan draagt. Oa het gebruik van levertraan en orgaanvlees wat hij af raad. Daarom had ik ook de vraag gesteld waaruit dan wel vitamine A te supplementeten. Daar ben ik dan wel benieuwd naar als je geen lever en levertraan mag? Welk vitamine A supplement is dan beter dan levertraan of orgaanvlees?
 
Zeg jij het maar, er is niets beters dan lever(traan). Als ik Ben mag geloven is Tony nogal bang voor vervuiling, maar daar heeft een dier een galblaas voor. Zijn kruiden hebben echter geen galblaas en slaan gifstoffen gewoon op!

Mike
 
Ik ben het ermee eens dat lever en levertraan het beste zijn. Behalve vitamine A uit voeding halen zoals boter, vlees etc denk ik dat er geen betere bron is dan lever en levertraan. Als je vitamine A uit een ander dierlijk supplement wil halen ben ik benieuwd welke dan. Ik kan mezelf dan niet aan de indruk onttrekken dat dat dan een geïsoleerde vorm van vitamine A moet zijn. Uit voeding alleen zou niet lukken als ik dat eerder goed begrepen heb in een ander topic omdat onze bodem uitgeput is.
 
Er bestaat geen plantaardige vorm van vit. A. Betacaroteen in planten is een voorlooper van vit. A, ook wel toepasselijk pro-vitamine A genoemd. Plantetende dieren concentreren deze betacaroteen en slaan deze op als vit. A, voornamelijk in hun lever en ogen. Daarom heet vit. A ook retinol, genoemd naar de retina (netvlies). Vissenkoppensoep is dan ook een goede voedingsbron van vit. A.

Mike

 
Ook hierin kan ik mezelf helemaal vinden. En daar is dan ook meteen weer die tegenstrijdigheid voor wat betreft de argumenten van Tony P.
Eerder heb ik gelezen (en ik weet niet meer in welk topic) maar het kwam dacht ik wel van Tony, dat vitaminen en mineralen niet voldoende uit voeding te halen zijn omdat onze voedingsbodem uitgeput is. Dan zou vissenkoppen soep alleen ook niet voldoende zijn om vitamine A binnen te krijgen als ik Tony moet geloven. Ik weet zeker dat hierover gezegd is dat je dan moet supplementeren. En daarvoor is de beste bron dus nog altijd wel orgaan en levertraan. Mijn vraag blijft dan ook nog steeds staan naar Ben. Waar haal jij dan de vitamine A uit? Is dat idd vissenkoppen soep? Want je had het ook over een ander dierlijk supplement die rijk is aan vitamine A. Maar hoe rijk zijn die dan aan de overige vetoplosbare vitaminen die nauw met elkaar samen werken?
 
Na de discussie van afgelopen weekend hier over jodium ben ik zondag weer eens gestart met jodium inname. Ik had dit even weg gelaten ivm mijn klachten die ik had na mijn h2o2 avontuur. Ik durfde het voorlopig niet te nemen. Ik heb niet de 5% oplossing maar de 3% destijds aangeraden door Ben om voorzichtig te beginnen. Ik nam het zondag voor het slapen. 2 druppels in water met azijn. En gisteravond ook 2 druppels. Volgens mij is dit niet veel. En toch merk ik meteen reactie. Voel me wat vrolijker in elk geval. En het lijkt of ik dieper slaap. Aan de andere kant merk ik vandaag toch wel gespannen spieren in mijn schouders. Gisterochtend was ik mega vroeg wakker terwijl ik vanmorgen de grootste moeite had om op te staan. Meestal ben ik wel een vroege vogel maar voor mijn doen vanmorgen dus niet. Vandaag even geen jodium. Morgen weer. Ik weet dat er eigenlijk selenium bij zou moeten maar ben toch huiverig voor de selenium. Dit omdat ik toen ik dit eerder nam mijn hele menstruatie cyclus in de war schopte met een lage dosis selenium. Alleen nam ik toen weer geen jodium. Misschien als ik nu allebei neem hetwel goed gaat. Voor nu nog enigszins terughoudend hierin.
 
Ben in dit draadje op 21 oktober 2018:



Grappig dat deze Dustin Nemos (ook bekend van zijn q-anon video’s) aan het einde van zijn video o.a. zegt ” we just need people to wake up to the truth and stop trusting the big pharmaceuticals”

Vanwege de Fullerenes C60 afbeelding ben ik toch even gaan kijken op zijn website apexhealth.club
Hier promoot en verkoopt hij dus ook het supplement C60.
Heeft hij wel voldoende of zelf onderzoek gedaan naar dit product? Ik denk het niet.

Waarschijnlijk is hij in deze ook besmet geraakt met de virus ”goofy-guru-itis”- te snel en gemakkelijk alleen informatie overnemen van ‘mensen’ met een professor of dokter’s titel (de bekende alternatieve en media dokter’s hierbij ook niet te vergeten), de vele bekende (gezondheid) goeroes/gurus en de zogenaamde wetenschappers, al dan niet in dienst van de nasa of farmaceutische industrie.

”we just need people to wake up to the truth and stop trusting the big pharmaceuticals” Ja ja

Of Dustin Nemos zelf voldoende onderzoek heeft gedaan? Wel dus:



Interessant om ook eens kritiek te zien op David Wolfe.

Mike
 
De vraag is hier of Ben dan zelf voldoende onderzoek heeft gedaan? Van 2 kanten bekeken? Of alleen iets heeft aangenomen van een bepaald persoon waarvan de naam met een T begint. goofy-guru-itis?
 
Toegegeven, het is wel een leuk woord dat goofy-guru-itis. Maar jammer dat de definitie hiervan volgen is iplv leiden en onderzoek.
1 iemand die onderzoek doet en deze vervolgens als waarheid aannemen. Resultaat is blind volgen omdat het als een waarheid in je hoofd word opgeslagen. Toch vind ik het jammer dat Ben weg is. Wie weet komt ie nog eens terug zonder meneer T.
 
Een klassiek geval van projectie, iemand anders beschuldigen van datgene wat jij zelf doet. Voor jou en mij was het superduidelijk dat het Ben is die blindelings en kritiekloos achter die Tony P. aan loopt en dat hebben we hem ook herhaaldelijk geprobeerd duidelijk te maken. Die Tony P. bevordert water dat morsdood is en keert zich tegen C60, de zuiverste vorm van koolstof die aan de basis staat van alle leven, en Ben nam dit klakkeloos voor waarheid aan, over goofy-guru-itis gesproken!

Mike
 
Uhm, bedoel je nu dat je zegt dat ik projecteer? Nee toch zeker? Indien wel dan ben ik toch benieuwd want dan word het interessant.

Ik ga ervan uit dat je bedoeld dat de projectie bij Ben vandaan kwam?
In dit topic en ook het tp topic is herhaaldelijk door Ben gezegd ‘om hem te begrijpen moet je hem echt gaan volgen’

Nou, ik had die behoefte niet. Ik volg mezelf wel in mijn eigen overtuigingen zonder dat iemand anders mij zomaar van een andere waarheid gaat overtuigen.

Het was voor jou en mij idd duidelijk dat meneer T overal terug kwam met de mededeling ‘volgen’
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.233
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan