jodium en jodide

Hierbij nog meer info Gerard:

 
Ik smeer dit af en toe op m'n polsen voor opname via de huid. Goed idee? Of kan inname beter/handiger?
 
Hierbij nog meer info Gerard:

BEDANKT
 
  • Leuk
Waarderingen: Badb
Ik smeer dit af en toe op m'n polsen voor opname via de huid. Goed idee? Of kan inname beter/handiger?
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Inname van Lugol's bevalt velen niet. Vaak wordt smeren aangeraden, en dan de plaatsen waar je dit doet afwisselen om zo irritatie te voorkomen.
Nascent Iodine zou zachter zijn om in te nemen en beter resoneren met je lichaam. Het is echter wel duurder.
Kalium jodide is ook los te koop, maar is voor veel mensen vaak niet voldoende.
Jodium is ook al kelp in te nemen, maar dan weet je nooit precies hoeveel jodium je binnen krijgt. Er zijn ook kelp tabletjes te koop zoals van Bonusan en Mattisson waar de standaard hoeveelheid jodium in zit [150 mcg per tablet]. Of deze hoeveelheid wel voldoende is voor ons is men niet eensgezind over.

Alle vloeibare vormen zijn natuurlijk ook goed te smeren. De theorie is dat je lichaam het dan meer in eigen tempo op kan nemen. Hoe het dan precies zit met het verhaal rond dat jodium een vluchtige stof is vraag ik me dan wel af. Het lijkt dan ook weer een kwestie van uitproberen.

Vergeet bij inname niet het lijstje andere 'middelen':
  • Selenium (see note below): 200-400 mcg per day
  • Magnesium: 400-1200 mg per day
  • Vitamin C: 3,000-10,000 mg per day
  • Vitamins B2/B3 (ATP CoFactors): 100mg riboflavin and 500 mg no flush niacin, inositol hexanicotinate form, 1-2x per day
  • Unrefined Salt (Celtic): 1/2 tsp. or more per day
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.825
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan