jeuk m.n. 's nachts

G

Guest

Guest
Al een aantal weken hebben we last van jeuk ind bed. Mijn vriend had het eerder als ik. dacht dat het misschien wel vlooienbeten waren, totdat ik er ook last van kreeg. Slaapkamer extra grondig gestofzuigd en ook de rest van het huis. Niets baatte. Bed geregeld verschoond en geïnspecteerd op ongedierte. Niets kunnen vinden. Op internet gekeken: bedwansen..? Dan moet je ze vinden in je bed, achter schilderijen of op de wand. Niets kunnen vinden. Tea tree en lavendelolie in bed gedruppeld, ook dat hielp niet. Mijn vriend kreeg bultjes en daarna huiduitslag, het lijkt wel eczeem. Ik deze week ook bultjes en heftig krabben 's nachts. Hele nacht gegoogled in bed op mijn telefoon omdat ik de slaap niet kon vatten. Als het heftig jeukte met het (flits)lampje van de telefoon onder het dekbed gekeken of ik ongedierte zag op de plek des onheils. Helaas niets kunnen vinden. Zal het dan schurftmijt zijn? Zou niet meer weten wat dit anders zou kunnen zijn. Wij slapen geregeld in vreemde bedden van vrienden, familie en kennisen of hotels. Zou het hier van komen? Ik zou het niet weten. Daarom vandaag maar naar de huisarts gegaan. Omdat we de slapeloze nachten zat zijn. Wie weet weet zij het. Ook zij constateerde geen vlooien, geen bedwantsen (gelukkig!!!) Misschien schurftmijt...?????? Dan maar behandelen hiervoor. Loxazol creme insmeren vanaf de kaaklijn naar onderen het gehele lichaam. Antihistamine tegen de jeuk. Triamcinolon -acetonide vaseline crème tegen de uitslag. Dat laatste ben ik echt niet van plan te gebruiken, aangezien dit hydrocortisoncrème is.

Vanmiddag de wekelijkse behandeling gegeven aan de oudere dame waar ik wekelijks kwam. Zij klaagt ook al tijden, nog langer als ons over jeuk. Ze heeft de zelfde synthomen.....Zou ik het dus van haar hebben en dit over gebracht hebben op mijn vriend?

Weet dat zij thuiszorg krijgt. Heeft zij het gekregen van de zorgverleensters? En hoe komen die er aan. Weet wel dat schurft geregeld uitbreekt in zorginstellingen, bejaardenhuizen enz. Rara wat is dit. Toch schurftmijt?

Heeft iemand tips wat ik moet doen als alternatief, of toch maar de reguliere middelen gebruiken? Wie weet wat het kan zijn?

Hoop zo dat ik weer eens een nacht goed slaap.

 
Klinkt als een histaminereactie op een of meerdere voedingsmiddelen, daarom krijg je ook een anti-histamine-mideel voorgeschreven. Dan moet je het dus automatisch zoeken in de categorie eiwitten. Dit is overigens niet besmettelijk!

Mike

 
Het enige dat we gezamenlijk veranderd hebben in de voeding is de rauwe melk. Hij drinkt het in de koffie opgewarmd in de magnetron, dus van rauw is er geen sprake.

Ik gebruik het alleen voor het maken van melkkefir.

Ben sinds vorige week overgestapt van rauwe geitenmelk naar rauwe koemelk. Dan moet het nog van de geitenmelk komen, maar ik betwijfel het.

 
Er is maar 1 manier om erachter te komen of het aan de rauwe melk ligt, of deze nu van de koe of van de geit komt: een maand de melk elimineren uit je voedingspatroon. Om het dan zeker te weten kun je de boel provoceren door vrijwel de hele dag melk te drinken (niet aan te raden want dan word je mogelijk gek van de jeuk!), maar dan weet je het helemaal zeker!

Het kan ook nog subtieler zijn en niet aan de melk liggen, maar bijv. omdat het dier soja krijgt bijgevoerd, waardoor je een secundaire reactie krijgt op iets in het voer van het dier. Dit is de reden waarom sommige mensen slecht reageren op eieren, het blijkt dan dat de kippen soja krijgen bijgevoerd.

Mike

 
kan te maken hebben met een allergie ,huismijt katten ,etc etc anti histamine wordt daar voor ingezet ,heb zelf hooikoorts en huismijt en katten allergie

 
Janse,

Ik weet dat de vriend van Annes niet met haar meedoet, heeft ze al eerder een keer gemeld. Zelf weet ze dat natuurlijk wel, dat van de magnetron.

Lia

 
Bedankt jullie allemaal voor je reactie. Heb net een reactie gegeven op jullie schrijven. Een hele lap tekst. Maar het versturen ging mis en nu baal ik want ben een half uur bezig geweest voor niets. Misschien vandaag of morgen dat ik het wel weer hier publiceer, maar nu ff niet.

 
Annes,

Doe je tekst dan eventjes opslaan voordat je het op 'verstuur bericht' klikt. Mosterd na de maaltijd, ik weet het, maar toch....

Lia

 
Ik bedoel eigenlijk dat je het opslaat in bijvoorbeeld een word document.

Of, wat ik zelf wel eens doe bij een lange tekst: Ik tik het gewoon in, voordat ik op 'verstuur bericht' klik selecteer ik de tekst en doe 'ctrl+C' (voor apple 'command+C). Dan kopieer je de tekst.

Dan klik je op 'verstuur bericht'. Als het dan niet goed is gegaan kun je het door 'ctrl+V' ('command+V') nog een keertje 'plakken'.

Lia

 
@ Annes

Geitenmelk is lichter verteerbaar dan koeienmelk en het is mogelijk dat je vriend hierop reageert. Zelf word ik ook heel moe als ik teveel producten op basis koeienmelk consumeer.

Tevens het advies om in het vervolg de magnetron niet meer te gebruiken. Deze vernietigt al het goede dat in de voeding aanwezig is, zie boeken van Andreas Moritz.

 
Hoi Vivianne, mijn vriend heeft altijd al melk gedronken, gewone gepasteuriseerde melk, dus het zou vreemd zijn dat hij nu last krijgt van rauwe melk.

W.b. de magnetron: Hier woedt al jaren in huis een discussie rond de magnetron. Ik zal niks opwarmen en koken in de magnetron, daarentegen vindt mijn vriend de artikelen over de schadelijkheid van de magnetron "aluhoedjes"verhalen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.563
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan