G
Guest
Guest
Al een aantal weken hebben we last van jeuk ind bed. Mijn vriend had het eerder als ik. dacht dat het misschien wel vlooienbeten waren, totdat ik er ook last van kreeg. Slaapkamer extra grondig gestofzuigd en ook de rest van het huis. Niets baatte. Bed geregeld verschoond en geïnspecteerd op ongedierte. Niets kunnen vinden. Op internet gekeken: bedwansen..? Dan moet je ze vinden in je bed, achter schilderijen of op de wand. Niets kunnen vinden. Tea tree en lavendelolie in bed gedruppeld, ook dat hielp niet. Mijn vriend kreeg bultjes en daarna huiduitslag, het lijkt wel eczeem. Ik deze week ook bultjes en heftig krabben 's nachts. Hele nacht gegoogled in bed op mijn telefoon omdat ik de slaap niet kon vatten. Als het heftig jeukte met het (flits)lampje van de telefoon onder het dekbed gekeken of ik ongedierte zag op de plek des onheils. Helaas niets kunnen vinden. Zal het dan schurftmijt zijn? Zou niet meer weten wat dit anders zou kunnen zijn. Wij slapen geregeld in vreemde bedden van vrienden, familie en kennisen of hotels. Zou het hier van komen? Ik zou het niet weten. Daarom vandaag maar naar de huisarts gegaan. Omdat we de slapeloze nachten zat zijn. Wie weet weet zij het. Ook zij constateerde geen vlooien, geen bedwantsen (gelukkig!!!) Misschien schurftmijt...?????? Dan maar behandelen hiervoor. Loxazol creme insmeren vanaf de kaaklijn naar onderen het gehele lichaam. Antihistamine tegen de jeuk. Triamcinolon -acetonide vaseline crème tegen de uitslag. Dat laatste ben ik echt niet van plan te gebruiken, aangezien dit hydrocortisoncrème is.
Vanmiddag de wekelijkse behandeling gegeven aan de oudere dame waar ik wekelijks kwam. Zij klaagt ook al tijden, nog langer als ons over jeuk. Ze heeft de zelfde synthomen.....Zou ik het dus van haar hebben en dit over gebracht hebben op mijn vriend?
Weet dat zij thuiszorg krijgt. Heeft zij het gekregen van de zorgverleensters? En hoe komen die er aan. Weet wel dat schurft geregeld uitbreekt in zorginstellingen, bejaardenhuizen enz. Rara wat is dit. Toch schurftmijt?
Heeft iemand tips wat ik moet doen als alternatief, of toch maar de reguliere middelen gebruiken? Wie weet wat het kan zijn?
Hoop zo dat ik weer eens een nacht goed slaap.
Vanmiddag de wekelijkse behandeling gegeven aan de oudere dame waar ik wekelijks kwam. Zij klaagt ook al tijden, nog langer als ons over jeuk. Ze heeft de zelfde synthomen.....Zou ik het dus van haar hebben en dit over gebracht hebben op mijn vriend?
Weet dat zij thuiszorg krijgt. Heeft zij het gekregen van de zorgverleensters? En hoe komen die er aan. Weet wel dat schurft geregeld uitbreekt in zorginstellingen, bejaardenhuizen enz. Rara wat is dit. Toch schurftmijt?
Heeft iemand tips wat ik moet doen als alternatief, of toch maar de reguliere middelen gebruiken? Wie weet wat het kan zijn?
Hoop zo dat ik weer eens een nacht goed slaap.