Iran

Ikzelf weet niks van Iran, behalve dat ik steeds hoor van anderen dat er mensenrechten geschonden worden. Wat er van waar is weet ik niet, daarom ben ik nieuwsgierig hoe het dan in elkaar zit... wat is Iran voor land? Hoe zit het echte verhaal dan in elkaar? Als ik op internet probeer te zoeken vind ik zoveel tegenstrijdigheden dat ik de bomen door het bos niet meer zie.

Ikzelf weet niks van Iran, behalve dat ik steeds hoor van anderen dat er mensenrechten geschonden worden. Wat er van waar is weet ik niet, daarom ben ik nieuwsgierig hoe het dan in elkaar zit... wat is Iran voor land? Hoe zit het echte verhaal dan in elkaar? Als ik op internet probeer te zoeken vind ik zoveel tegenstrijdigheden dat ik de bomen door het bos niet meer zie.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat we er zelf eens een kijkje moeten nemen om te zien hoe het zit.

Nuance is idd een mooi ding. Nu frame je mij, Julian. Ik ben niet van: Israel slecht - Iran goed. Er bestaat geen enkel land of volk dat 100% goed of slecht is (hoewel ik graag een uitzondering maak voor Israel en Israeliers).

De reden waarom ik Shohreh en andere westerse Iraniers landverraders noem is omdat zij (of hun ouders) gedijden onder het 'pro-westerse' regime van de Shah, met zijn beruchte Savak geheime politie. Na de omwenteling in 1979 kwam de grote afrekening met deze verraders, waardoor velen de wijk namen naar het westen. Het is niet veel anders dan de collaborerende indo's die na de revolutie van Soekarno hun weg vonden naar Nederland.

De islamitische republiek van Iran is niet half zo bruut en extreem als hier in het westen wordt verondersteld. Teheran is een zeer moderne stad waar je weinig tot geen gesluierde vrouwen ziet. Her is vergelijkbaar met Istanboel in Turkije. Wist je dat momenteel de meeste academisch afgestudeerden in Iran VROUWEN zijn en dat de academische standaard zeer hoog is aldaar? Hetzelfde gold voor Gaza voordat Israel het volledige onderwijsstelsel verwoestte.

Zielige verhalen van verwesterse Iraanse vrouwen maken geen indruk op mij. Het blijven land- en volksverraders, zelfs in de tweede generatie. Dat zie je met NSB'ers hier in NL ook. Vrouwen en hun waterlanders zijn per definitie niet te vertrouwen en al helemaal niet als ze genetisch belast zijn met lafheid en slachtofferschap.

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.594
Leden
8.684
Nieuwste lid
Shahin
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan