Interessante boeken

@Annes,

Dit boek van Julia Kang is bij mij ook het startpunt van een nieuw voedingspatroon geworden. Mijn ogen werden echt geopend. En inderdaad, ze is een fan van veel fruit, met name bananen. Ook aardappels schuwt ze niet. Via Julia kwam ik op de site van Ron Fonteine. Via Ron de link gevonden naar Weston Price en hier voel ik me echt op mijn plek. In ieder geval heeft zij gezorgd voor een ommekeer in mijn leven.

Vandaar ook mijn forumnaam.

 
Er zijn verschillende jonge of misschien ook aanstaande moeders onder ons. Een vriendin van mij is pas bevallen en heeft alles zo natuurlijk mogelijk willen doen, dus thuis bevallen in een warm bad zonder verdoving of medicijnen. Ik heb vol belangstelling geluisterd naar haar ervaring en instelling, en me ook verbaasd over hoe het er in de reguliere wereld aan toe gaat, hoe snel er naar medicatie wordt gegrepen.

Twee boeken hebben haar veel geholpen:

"Vrije geboorte" van Anne Myrte Korteweg

"Ouderschap vanuit je hart" van Lida van Ruijven-Bank

Ik heb door deze boeken gebladerd en zou ze zeker gaan lezen als ik met eigen kinderen te maken zou krijgen. Vrije geboorte wordt denk ik niet meer gedrukt, maar is via Marktplaats misschien nog wel te verkrijgen.

 
@ Dennis en alle anderen

Bij onze 2 kinderen heb ik hiervoor gekozen. Niet alle ziekenhuizen zijn hiervoor uitgerust maar wij vonden er eentje op 25 minuten bij ons thuis vandaan waar het kon en hier hebben we dankbaar gebruik van gemaakt.

Een warm waterbad bevordert inderdaad het verloop van de bevalling. Mijn kinderen waren binnen 1,5 uur na in het bad gaan geboren. De laatste weeën in een warm waterbad opvangen is trouwens een aangename en vrijwel pijnloze ervaring.

 
Bedankt allemaal voor de vele tips! Nu de centjes nog :)

Eventjes off-topic: ik vraag me af of het voor een vrouw gezondheidsvoordelen biedt om een kindje ter wereld te brengen? Ik heb namelijk momenteel geen kinderwens, waarschijnlijk door het jarenlange ziek zijn en het totale gebrek aan energie.

 
@ Inge

Nu vooral goed voor jezelf zorgen en zorgen dat je een optimale conditie geraakt vooraleer aan kindjes te beginnen. Dan krijgen de kindjes nl. de beste start.

Zelf heb ik tijdens de zwangerschappen van onze kindjes mogen ervaren dat spier- en gewrichtsklachten spontaan verdwenen en dat ik fysiek veel meer aankon. Bij mijn werkgevers heb ik toen gewerkt voor 2 en veel kunnen realiseren. Zelf spierpijnvrij gebleven zolang ik borstvoeding gaf.

 
@ Vivianne

De ervaringen van die vriendin van mij waren precies hetzelfde. Ze verkrampte van de pijn, maar toen ze in bad ging liggen werd ze helemaal relax en was de bevalling zo gebeurd. Het scheelde werkelijk als dag en nacht.

 
Is een prima boek. Alleen jammer dat de aueturs heel erg de nadruk leggen op eiwitten en onvoldoende op vetten. Verder niks mis mee.

Mike

 
Er is een nieuw kookboek uitgekomen volgens de voedingsprincipes van Weston Price. Het heet: Gezond oud worden, mijn recept! jouw recept? van Hanneke Braakhuis.

Het bevat meer dan 200 recepten voor ontbijt, lunch en avondeten.

Ik krijg er geen provisie van hoor maar het lijkt me een goed boek voor mensen die op zoek zijn naar Weston-Price-proof recepten.

Lia
 
Nee je kunt het alleen bij de schrijfster Hanneke Braakhuis bestellen. Zij geeft het uit in eigen beheer.

Lia
 
Bij uitgeverij succesboeken is een nederlandse vertaling verschenen van het boek :
Medical Medium van Anthony William.
Toen ik deze aankondiging las was ik meteen enthousiast en heb het gekocht.
"Geheimen achter chronische- en onverklaarbare ziekten en hoe je uiteindelijk kunt genezen".
In ieder geval geeft hij het Epstein-Barr VIRUS de schuld van vele ziekten. en ook andere virussen.
Spreekt me wel aan die theorie.
Mike zegt wel virussen bestaan niet maar ze bestaan niet zelfstandig heb ik begrepen, ze hebben een gastheer nodig.
( Daar heb ik in de gauwigheid niets over gezien. Ook al weer zo,n vraag.)

Bij het lezen kwamen wel weer vragen bij me op, want als hij beweert dat je met voeding veel kunt genezen dan is mijn gedachte: en al die mensen dan die niet de beschikking hebben over de juiste goede voeding?
Op de website van succesboeken staat wat meer info over het begin van dit boek.
Zie ook www.MedicalMedium.com
Er is in het engels een heel boek over de schildklier. Zou ik ook graag willen lezen als dat vertaald is.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.837
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan