impact op milieu van groenten eten hoger dan verwacht

Quote:
Wat de krachtige uitspraken in deze boeken betreft, ik kan talloze krachtige uitspraken opschrijven in een non-fictie-boek, of ik kan besluiten deze te verpakken in mooie verhalen. Als ik deze vervolgens omsluier met een zweverige wolk van New Age-dromerij creeer ik zomaar een hype die mij bakken met geld oplevert. De Celestijnse Belofte was ook zo'n voorbeeld van New Age-hype.


Daar heb je wel een punt. Ik ken er ook vele en iedereen wel denk ik, alleen ben ik dus niet slim genoeg om er een boek van te maken :D. Nou ja het is voor mij ook een gevoel, net zo als ik op dit forum leer om weer naar mij lichaam te luisteren ben ik hier ook door mijn intuitie terecht gekomen. En daar word ik weer erg blij van...

 
Quote:
Het word tijd dat geld verdwijnt en ieder zijn talenten gaat benutten en dat we de natuurlijke hulpbronnen zoals Tesla en ook andere allang van weten gebruikt gaan worden. De illuminatie zijn machtig maar wij zijn veel machtiger alleen beseffen we dat nog niet helemaal.


Maar dit is zeker waar. En het gaat ook gebeuren. Creëer je eigen werkelijkheid. Of je zoiets uit een dromerige bron haalt of niet, of dat je zoiets misschien zelf bedenkt op het strand, je conclusie is helemaal waar Nikita. De een haalt het van Alex Jones, de ander haalt het uit de Celestijnse belofte. Prima toch? Iedereen heeft zijn eigen weg hierin.

Quote:
Toen ik vernam hoe sommige mensen haar als een Godin zien, haar op een hoge troon plaatsen en via telepatie met haar in contact komen voor het uitwerken van prachtige projecten...



Ja, en dan ontstaat er een probleem. Creëer je eigen werkelijkheid.

Wat soms een probleem kan zijn is de onderliggende boodschap van passiviteit, berusting, alles heeft zo moeten zijn. Daar kunnen mensen in vastzitten, je hoeft dan niks meer te doen in je eigen leven. Maar aan de andere kant zijn er evengoed mensen die vastlopen bij Alex Jones, en overal angst gaan verspreiden.

 
Alex Jones is GEEN angstzaaier! De laatste jaren verkondigt hij, mede dankzij de vriendschap met David Icke en Mike Adams, een veel spirituelere en positievere boodschap. New Age is echter een afleiding, de zoveelste die de elite op ons afvuurt. Het is pseudo-religie, bedoeld voor mensen die spiritueel zwaar zoek zijn. De Satanist Alisteir Crowley, die zelfs voor veel andere duistere spiritualisten te ver ging, is het brein achter de 'New Age':

http://vigilantcitizen.com/hidden-knowledge/aleister-crowley-his-story-his-elite-ties-and-his-legacy/

De New Age-beweging is erg goed in het naar voren brengen van valse profeten, omdat New Agers bijzonder goedgelovig zijn en 'vluchten naar het licht', waardoor ze hun eigen duisternis niet onderzoeken. Angst is de drijfveer voor deze vlucht en angst en licht gaan niet samen!

Mike

 
Anastia is een roman.

Als een roman de verbeelding van mensen -een ongekende kracht in mensen- weet aan te sporen om tuinen aan te leggen e.d. dan is dat geen misdaad, maar een goede daad wat mij betreft.

Mensen die andere mensen weten te prikkelen om hun creativiteit aan te boren: iets beters kun je niet doen lijkt me.

Een schrijver van een roman afrekenen op het waarheidsgehalte van het boek, lijkt me een redelijk nutteloze bezigheid, omdat romans per definitie niet op waarheid hoeven te stoelen.

Als mensen zichzelf voor de gek willen houden (prima zaak lijkt me) om zich voor te houden dat een roman werkelijkheid is om de verbeelding nog meer te prikkelen: ook een prima zaak.

Dit soort zelfbedrog lijkt me compleet onschuldig of zelfs noodzakelijk voor mensen om de prikkels te krijgen die zij nu eenmaal heel hard nodig hebben.

 
Quote:
Als een roman de verbeelding van mensen -een ongekende kracht in mensen- weet aan te sporen om tuinen aan te leggen e.d. dan is dat geen misdaad, maar een goede daad wat mij betreft.

Mensen die andere mensen weten te prikkelen om hun creativiteit aan te boren: iets beters kun je niet doen lijkt me.


@lievergezond.

Ja zo zie ik dat ook, alleen geloof ik niet dat het een roman is. Daarvoor hebben de boeken teveel indruk op me gemaakt. Ik kan me niet helemaal vinden in het woord zelfbedrog hoezo bedrieg ik me zelf dat snap ik dan niet helemaal. Ik wil in vrede en rust kunnen leven en het liefst op mijn eigen plekje met al mijn dieren en dierbare om me heen.

@Marijan, dit is volgens mij geen eigen oordeel lees alle boeken en denk er dan nog eens over na dit klinkt als napraterij.

@mike, ik heb Greet gemaild maar ze heeft nog steeds niet gereageerd. Ben heel benieuwd naar haar bron. Dus dat wacht ik nog even af.

Quote:
Wat soms een probleem kan zijn is de onderliggende boodschap van passiviteit, berusting, alles heeft zo moeten zijn. Daar kunnen mensen in vastzitten, je hoeft dan niks meer te doen in je eigen leven.


Niks geen berusting en passiviteit ik wil juist werken maar niet meer voor de technocratische wereld, veel liever werk ik in mijn tuin en zit ik op mijn paard maar dan word ik bestempeld als lui nou als dat geen hersenspoeling is.

Zou het niet heerlijk zijn je eigen dag in te delen, genieten van de zon ipv op een stoffig kantoor te zitten of in een of andere fabriek.

 
Quote:
@Marijan, dit is volgens mij geen eigen oordeel lees alle boeken en denk er dan nog eens over na dit klinkt als napraterij.


Nikita,

ik heb niet gezegd dat het een sprookje is, het lijkt een sprookje, Mike meldde dat er ergens geplaatst was dat het verhaal van Anastasia nep is.

Dat neemt niet weg dat ik gek ben op sprookjes en graag wil geloven dat het verhaal van Aanastasia waar is. Toen ik het boek las en ook toen ik het uit had wilde ik het graag geloven. Mijn gedachte was al snel dat meneer Megre stinkend rijk geworden is van de olie, terwijl ik nog niet wist op dat moment hoe het nu feitelijk zat.

Dat er mensen geinspireerd worden door Anastasia is goed lijkt mij. Ik heb die inspiratie niet nodig, dat komt bij mij uit andere zaken.

Ik hoor wel eens mensen zeggen dat ze altijd zijn voorgelogen door hun ouders bv over het bestaan van Sinterklaas en zijn daar nog boos over.

Dat vind ik nou ook weer onzin, zulke leugentjes vind ik leugentjes om bestwil en niet erg.

Voor de mensen die geen leugens willen (ook geen leugentjes om bestwil) kan ik me voorstellen dat ze afhaken en teleurgesteld zijn wanneer ze horen dat bv. Anastasia nep zou zijn.

Verder ben ik wel nieuwsgierig naar het verdere verloop van het verhaal en ben deel 2 aan het lezen. (of ik aan deel 3 begin weet ik nog niet, ik heb de 2 boekjes geleend)

 
Marijan, sprookjes zijn ook soms niet helemaal verzonnen hoor maar oude wijsheden in een verhaaltje, zoals bv De kleren van de Keizer, dat ken je waarschijnlijk wel.

Maar of het nu feit of fictie is dat ben ik nog wat aan het uitzoeken jammer dat mijn Russisch niet helemaal update is :wink: En mss is hij ook stinkend rijk ermee geworden maar dat boeit me niet, dat is Unilever ook.

Wel leuk om te lezen dat je zou willen dat het waar is, dat zou ik ook graag willen maar blijkt van niet dan vind ik de verhalen toch heel erg mooi. Maar sommige sprookjes zijn toch ook leuk om te lezen..Ik was daar als kind al gek op mss is dat de reden wel :lol:

 
Quote:
Wel leuk om te lezen dat je zou willen dat het waar is, dat zou ik ook graag willen maar blijkt van niet dan vind ik de verhalen toch heel erg mooi. Maar sommige sprookjes zijn toch ook leuk om te lezen..Ik was daar als kind al gek op mss is dat de reden wel


ik kan je de hand geven, volgens mij heb ik als klein kind alle sprookjes gelezen die er voorhanden waren in de biebbus. Een paar jaar lang ging ik elke week met een arm vol boeken naar huis en las ze achterelkaar uit. Het sprookje van het meisje met de zwavelstokjes is mij het meest bijgebleven, omdat het slecht afliep. Dat heb ik nooit begrepen. Misschien was dat voorbereiding op de echte wereld :wink:

Ik ga rond de kerst altijd lekker op de bank met een lekker kerstverhaal naast de kerstboom :D, ook zo iets, sprookjes...

 
Quote:
Nog even ver de co2/global warming discussie in het begin van dit topic:

Het is koud op aarde en er is weinig CO2 in de lucht op dit moment.

2e grafiek:

http://www.klimaatfraude.info/ons-klimaat-kent-een-historisch-lage-co2-concentratie_101246.html


Ik heb dit al vaker gehoord/gezien. En het standaard antwoord van mensen die in klimaat verandering geloven is dan: Nu warmt de aarde veel sneller op en zo'n grafiek is samen gepersd waardoor de verandering snel lijkt. En dieren en planten kunnen zich nu niet zo snel aanpassen omdat de natuur te veel versnippert is.

Maar in de jaren zeventig dacht men dat de aarde aan het afkoelen was met ook allerij doemsenario's. In de middeleeuwen was het iets warmer dan nu (of iniedergeval even warm als nu), in de 17de eeuw hadden we een kleine ijstijd.

Er zitten in dat soort dingen altijd schommelingen van een paar jaar en van grotere periodes. Je kan een trend (ik denk niet dat die er is) van een paar jaar niet zo heel ver door trekken. Ze trekken nu een exponentiële lijn door de gevens (staat nogal dramatisch), maar ik denk als ik de gegeven mag zien die zei hebben gebruikt dat een rechtelijn net zo goed door die puntjes past.

En dan nog iets ik heb een paar jaar geleden een sneeuwpop gemaakt die groter was dan ik zelf, dat ik me als kind nog nooit gelukt (ookal was ik kleiner). En ik kan me ook niet herrinneren dat ik vroeger ooit 30 cm sneeuw heb gezien maar misschien is dat er wel.

 
Heeft iemand toevallig een grafiek waar ook zuurstof in staat?

Dus van vele miljoenen jaren terug.

Je hoort vaak dat er vroeger meer zuurstof was, maar dat zou ik graag in een grafiek willen zien.

(het liefst zuurstof en co2 in dezelfde grafiek, maar alles is goed)

 
Quote:
Alex Jones is GEEN angstzaaier! De laatste jaren verkondigt hij, mede dankzij de vriendschap met David Icke en Mike Adams, een veel spirituelere en positievere boodschap. New Age is echter een afleiding, de zoveelste die de elite op ons afvuurt.


Wat is die spirituele, positievere boodschap dan?

Ik weet niet hoor ,maar ik ben nu zo,n 6 jaar op de hoogte en ik zie ze alleen maar verder hun agenda doordrukken.

Ik zie wel meer bewustwording maar hun plan kan pas falen als er zoveel bewustwording komt dat t leger, politie niet meer meewerken aan t systeem. Dus van onder naar boven..

 
Dr. Patrick Moore, mede oprichter van Greenpeace, geeft in een nieuwe studie een verklaring voor het feit dat de wetenschap onlangs beweerde 'verrast' te zijn door het feit dat de Aardse biosfeer veel meer Co2 heeft opgenomen dan gedacht, wat een belangrijke oorzaak is voor het feit dat onze planeet de afgelopen 15 jaar in het geheel niet meer is opgewarmd. Eerder schreef Moore in zijn boek 'Bekentenissen van een Greenpeace afvallige: Het ontstaan van een praktische milieu activist' dat hij 'zijn' organisatie de rug toe heeft gekeerd omdat deze is overgenomen door linkse extremisten die de complete menselijke beschaving willen verwoesten.

Global Warming 'wetenschappers' beweerden onlangs dat de Aarde sneller zou zijn opgewarmd indien er op landmassa's niet plotseling een 'onverklaarbare' toename zou zijn geweest van de geabsorbeerde hoeveelheid Co2. Dit proces, dat zogenaamd als 'een complete verrassing' kwam, zou zijn begonnen in 1988 en doet zich voor in alle planten- en dierlijke ecosystemen.

Nog veel te weinig Co2 in atmosfeer

'Deze mensen zijn óf compleet naïef aangaande de relatie tussen Co2 en planten, óf ze hebben dit bedacht omdat ze de aandacht willen afleiden van het feit dat er de afgelopen 15 jaar geen opwarming heeft plaatsgevonden,' verklaarde dr. Moore. 'Planten groeien veel sneller als het Co2 gehalte hoger is. De optimale concentratie is tussen 1500 en 2000 ppm (deeltjes per miljoen), dus we hebben nog een lange weg te gaan voordat planten gelukkig zijn. Het Co2 gehalte in de atmosfeer is ondanks het feit dat planten meer Co2 absorberen blijven stijgen, dus wat willen de wetenschappers nu eigenlijk bereiken? Niets anders dan verwarring zaaien en de feiten vertroebelen met desinformatie.'

Co2 is belangrijkste voedingsstof van al het leven

Volgens Moore wordt het de hoogste tijd dat wetenschappers erkennen dat Co2 de belangrijkste voedingsstof van al het leven is. Laboratoria- en veldexperimenten hebben aangetoond dat planten veel sneller groeien als er 4 tot 5 keer zoveel Co2 in de atmosfeer is dan nu. Dit is waarom de verwarmingsuitstoot van kassen weer teruggepompt wordt, zodat de lucht in de kassen 3 tot 5 keer zoveel Co2 bevat, waardoor de groei van de gewassen 50% tot 100% hoger is. 'Ze moeten tevens erkennen dat de hoeveelheid Co2 op dit moment lager is dan gedurende het grootste deel van de geschiedenis van het leven op Aarde.'

Mensheid met uitsterving bedreigd

Moore legt uit dat er niet zoiets bestaat als een 'abrupte' toename in Co2 absorptie, maar dat dit proces geleidelijk verloopt. De extreem kostbare verlaging van de Co2 uitstoot -ook Nederland geeft hier miljarden aan uit- is buitengewoon gevaarlijk voor het voortbestaan van de mensheid. 'Bij 150 ppm zouden alle planten sterven, met feitelijk het einde van het leven op Aarde als gevolg. Gelukkig is de 150 miljoen jaar durende trend van steeds minder Co2 in de atmosfeer omgekeerd. Lang leve de mensen!' (1)

6,5 miljard mensen moeten verdwijnen

Het door de VN en de milieubeweging aan het Westen opgedrongen Co2 reductiebeleid dient daarom drie doelen:

* Het verzwakken van het Westen door het opleggen van torenhoge Co2 belastingen en invoeren van miljarden kostende -maar zinloze en zelfs contraproductieve- milieumaatregelen die de welvaart fors zullen verlagen.

* Het oprichten van een planetair bestuurssysteem -een soort wereldregering- die deze maatregelen gaat afdwingen. Alleen het Westen betaalt, de rest van de wereld niet. Feitelijk betaalt op dit moment alleen Europa.

* Het uiteindelijk dramatisch verminderen van het aantal Aardbewoners. Het ook door Den Haag gevolgde Co2 beleid past precies in de 'depopulatie' plannen van de NWO machtselite (Zo is PvdA leider Samson een gewezen Greenpeace activist). Minder Co2 = slechtere oogsten = meer honger = meer doden.

Uiteindelijk wil deze elite toe naar een wereldbevolking van maximaal 500 miljoen. Dat betekent dat er zo'n 6,5 miljard mensen moeten verdwijnen, een doelstelling die onlangs op de Duurzaamheidsconferentie in Brazilië door VN insiders werd bevestigd. De internationale milieubeweging -inclusief Greenpeace- is één van hun belangrijkste instrumenten om deze plannen te verwezenlijken, ook al zullen veel milieuactivisten niet in de gaten hebben aan wiens touwtjes zij eigenlijk bungelen. (Bedenk dus goed dat u bij het kopen van een lot van bijvoorbeeld de Postcodeloterij deze milieubewegingen en dus deze doelstellingen steunt.)

 
Hm, ik raak een beetje in de war van alle berichten hier. Het is in elk geval een kleurrijk onderwerp geworden ;-)

Anastasia is in elk geval zo echt:

(Wat me nu opvalt in het filmpje is dat de mensen niet die voor mij zo typisch brede russische koppen hebben.)

Maf om te lezen dat het hele milieuverhaal ook een andere kant heeft. En om David Icke hier ook weer tegen te komen.

Waar ik wel benieuwd naar ben,
Quote:
Uiteindelijk wil deze elite toe naar een wereldbevolking van maximaal 500 miljoen. Dat betekent dat er zo'n 6,5 miljard mensen moeten verdwijnen



Is ook al bekend hoe ze dat gaan doen? Wie mag blijven en wie niet?

 
Zijn ze al druk mee bezig dmv voeding wat geen voeding is, toevoegen aan voeding, vaccinaties, steeds weer nieuwe ziektes "verzinnen "en zo weer met nieuwe vaccinaties komen, chemtrails, HAARP, vegetarisme, bewust geplande oorlogen ( 9/11 ), abortus en de termijn verhogen, kindermisbruik, media, veel muzieksoorten, Hollywood, global warming, Afrika bewust arm houden, Bill Gates,economische crisis laten ontstaan enz enz

wie mag blijven en wie niet, weet ik niet en maak ik me niet druk over, je kan jezelf wapenen door goede voeding, zodat je gezond blijft en je hersens goed blijven werken.

 
Quote:
veel muzieksoorten



ik had er al veel gehoord, maar deze nog niet, hoe bedoel je dit 8O

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.851
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan