ikke

Dirtsa

New member
Leuk een forum van WP! Ook ik ga mezelf even voorstellen..

Al een aantal jaren ben ik erg aan het kwakkelen met mijn gezondheid. Nu 2 jaar geleden kwam ik hierdoor in contact met Gerrit en anderen.....Vanaf die tijd ben ik me gaan verdiepen in alles wat voeding is en hoe ik 'gezond' zou kunnen worden.

Ook ik heb (nu 10 jaar geleden) een eetstoornis gehad waarbij ik mezelf letterlijk heb uitgeput en ondervoed. De 10 jaar hierna waren steeds berg op, berg af, maar nooit volledig 'gezond'. Dit heeft het nodige van mijn lichaam gevergd, waardoor ook nu waarschijnlijk onherstelbare schade.

Het ging even wat beter, maar sinds december last van ontzettende vermoeidheid, hoofdpijn en wazig voelen..

Ik hoop met WP en Gaps op de juiste weg te komen van een goede gezondheid en vooral een energiek leven. (op 26 jarige leeftijd zou je springlevend moeten kunnen zijn~!)

Ik ben erg blij met dit forum, vooral omdat ik heel moeilijk Engels lees en alles van WP is zowat engels geschreven.

Daarom ben ik ook erg blij met Mike, die alles vertaald! dank!

 
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren eer Mike zich zou melden....

Hallo Mike.

Ik las je naam eerst verkeerd: fat snotbad.

Het duurde even voor ik begreep dat er fat's not bad moest staan.

 
Daar ben ik dan. Ik heb eerst even gekeken of het een beetje begon te lopen, dit forum. Dankzij jullie zijn we nu lekker bezig, waarvoor dank!

Mike

 
Ben blij met dit forum!

Alleen moet het nog even wat bekendheid krijgen denk ik..

is er al een link met de site van WP?

 
Ja, als we op GAPS niet meer verder mogen over allerlei andere dingen (en Gerrit had gelijk dat we een beetje afgedwaald waren), WAPS'en we hier wel verder, hoor. WP heeft best interessante inzichten.

 
Hier kan inderdaad meer, want hier ben ik de baas! :?

We kunnen hier zelfs complottheorieen aanhalen. Doe dit dan wel onder de categorie 'woonkamer'.

Mike

 
Een WAPS/WP bijeenkomst lijkt me heel leuk...moeten al1 meer mensen trekken idd.:)

Nou Ikke mbt allerlei complottheorieen kan ik je nog wel wat documentaires en boeken noemen. Wordt je niet echt vrolijk van.;)

 
Pinklady, ik had exact hetzelfde met mike's forumnaam, vond die minstens zo leuk als hoe het eigenlijk moet.

Is overigens wel een naam die de aandacht trekt.

Ik hoop dat dit forum goed op gang komt, ik heb mij echt even wat verloren gevoeld toen ik van het een op andere moment niet meer kon reageren op het gapsforum.

En ik begrijp het wel, maar ik heb er juist erg veel geleerd, ook al ben ik geen Gapser.

Doordat gapser tegen sommige problemen aanliepen en hier weer verklaringen voor werden gegeven, mensen gaan discussieren waarom iets wel/niet werkt. Welke oplossingen iedereen voor zich weer zoekt, jammer dat dat niet meer mogelijk is.

Ik lees nog wel mee, en pik er zeker nog wel wat van op hoor.

Als Mike weer een lezing ergens houdt, dan kunnen we toch bij hem komen luisteren en na die tijd gezellig samen kletsen?

 
Natuurlijk kan dat. Volgens mij is het alleen altijd voor iemand of meerdere redelijk ver reizen;)

Ach, ik denk dat het hier wel goed komt. Mike was degene die de meeste reacties en vragen opriep, en hij is hier ook;) Ik dacht inderdaad ook: dan moeten we ergens anders een plekje zoeken. Maar dat hebben we dus gevonden.

 
even een update van mij...

Vorige week heb ik een 'vreemde' maar ook 'verhelderende' ervaring gehad. Ik had een afspraak bij een heldervoelende, deze had mijn moeder maanden geleden al gemaakt. Ze is erg goed en daardoor ook heel druk, als je een afspraak wilt duurt dit minstens een half jaar..

Zonder iets te vertellen begon ze over mijn vermoeidheid, mijn hoofdpijn, mijn zwakke spieren en... mijn wiplash?!

Ze was heel duidelijk: de vermoeidheid is ontstaan door een trauma en uit zich nu in chronische vermoeidheid ME/CVS

Hiernaast was voor haar meteen helder dat ik een kromming in mijn hals heb, een verwaarloosde wiplash. Toen ze me vroeg: heb je een ongeluk gehad? Viel voor mij alles als een puzzelstuk in elkaar:

de hoofdpijnen, de duizeligheid, de tintelingen in mijn arm, het warme gloeiende gevoel op mijn rug, de dikke ogen, de droge mond en als laatste het wazige gevoel in mijn hoofd.. Ja, dit alles was idd in december vorig jaar begonnen na een fatale klap op mijn rug.

Waarom heb ik hier niet eerder aan gedacht? waarom heb ik de pijn genegeerd, niet aangevoeld dat het echt goed mis was?

En toch.. ergens riep ik elke keer: er is iets niet goed met mijn nek.. maar geen fysio die hierop een antwoord had..

Ondertussen vanalles geprobeerd: fysio, manuele therapie, ortho manueel, shiatsu ect.. maar niets heeft me tot nu toe van die pijn afgeholpen. Het is alsof ik continu een druk voel op mijn halswervels

Maar nu:.. doorverwezen naar Den-Haag voor de Sickesz methode, een hele goede wat betreft wiplashes..

Dus eerst mezelf ingelezen, gebeld en nu..

Mag ik deze methode ondergaan met mijn osteoporose? Huisarts gebeld voor de gegevens van de botdichtheid en in Den haag zijn nu twijfels of ik met deze uitslag wel aan de behandling kan beginnen..

Ik moet nu opnieuw een botscanmeting laten doen, gaan dus weer maanden overheen en wie weet dat ik dan alsnog niet aan de behandling kan beginnen :(

Word weer even wakker geschud: zorgen voor extra Kalk en vit D.,

dat laatste zit wel goed, maar de kalk? Mike... wat is de beste bron naast rauwe melk?

Ik denk zelf dan aan bottensoepen, vlees?

Hiernaast wist ze ook heel goed te omschrijven hoe ik denk en voel en noemde me 'hooggevoelig' , echt een enorme ervaring..

Zo moest ik weer even kwijt,

 
Nou zeg Ikke, dat vind ik toch wel speciaal dat iemand gelijk al deze dingen tegen je zegt zo voor de vuist weg zonder dat je iets gezegd hebt (althans zo begrijp ik het van jou).

Wel gelijk huiswerk, maar nu kun je gericht verder gaan!

Dank je wel voor het vertellen, ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan met jou.

Whiplash is niet mis, en osteoperose ook niet.

Overal in NL worden her en der botscandagen gehouden, maar misschien is dat net niet grondig genoeg voor je.

Sterkte met alles Ikke!

 
Ikke,

Osteopaten kunnen ook nekwervels rechtzetten. Die doen dat heel voorzichtig (voelt meer als een soort massage), misschien is dat veiliger?

Mijn nekwervels zijn de eerste keer op zijn Sickes rechtgezet en gingen weer van hun plaats, daarna door een osteopaat en nu staan ze alweer maaaanden netjes op een rijtje.

 
Wow! Wat een fijne en inzichtelijke ervaring! Volgens mij valt het mee met de hoeveelheid calcium in melk. Bouillion lang getrokken van botten bevat meer. Ik heb ook wat calcium citraat pillen over als je die tegen kostprijs wil (gekocht in de VS dus veel goedkoper dan hier). Ik hoop toch dat je botscanmeting toch goed uitvalt! Succes!

 
dank voor al jullie reacties, doet me goed :)

Ik dacht idd ook aan een osteopaat als ze in Den haag niets voor me kunnen betekenen... wil nu eindelijk eens af van de hoofd/nek pijn en de druk op mijn gezicht.

Ik weet dat het belangrijk is om calcium in verhouding te nemen met magnesium. Ik wil dit echter niet met suppl gaan doen omdat ik dan bang ben deze balans te verstoren. Voedings is ons medicijn, toch? hihi

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan