ikke

Als je melkkefir lang genoeg laat fermenteren, of het na het verwijderen van de korrels nog 1 of meerdere dagen bewaart in de koelkast, dan wordt het lactosevrij.

 
Quote:
Het enige dat ik overweeg is colostrum,

Dit kan meehelpen de darmwand te helen en het immuunsysteem te versterken.

Nu heb ik gezien dat deze in poedervorm te krijgen is én in capsules.. Ik vraag me af of de goede stoffen het maagzuur overleven wanneer ik deze inneem als poeder?

Komen ze waar ze moeten komen>?


Mike,

Heb je hier misschien een theorie over,

bij vitavie verkopen ze colostrum in poedervorm, maar de vraag is dus of deze even effectief is als in capsule vorm. Ik neem hem liever in poedervorm zodat ik hem kan toevoegen aan smoothies..

http://www.vitavie.nl/webshop/Alle_producten/product/Anti-oxidanten/Colostrum_Plus_600_gr.html

en

http://www.vitavie.nl/webshop/Alle_...n_weerstand/Immune_Formula_met_Colostrum.html

of

http://www.iherb.com/Symbiotics-Candida-Balance-with-Colostrum-Plus-and-Probiotics-120-Capsules/4092

 
Volgens mij is deze vraag eerder gesteld en was het antwoord destijds: koop gewoon biest. Dit is nl colostrum.

 
Ikke, dan hoop ik dat je het lekker vindt ;)

Dat dacht ik ook en ik heb het een keer of 15 geprobeerd. Alle 15 keren vond ik het echt zo vies, dat ik de smoothie heb weggegooid. Sommige mensen zweren erbij, ik niet. Colostrum heb ik inmiddels opgegeven.

 
welke colostrum had je pinklady?

Echte of de poedervorm/ capsules?

Tja, is natuurlijk even uitproberen. geen idee of het smaakt, maar als het helpt... even doorbijten :)

 
Het hele idee van colostrum heb ik van Ralph en Jesse. Die smoothie heb ik vaker dan eens gemaakt. Althans, ik heb de rijsteiwitten eruit gelaten en verder had ik nog iets niet, geloof ik. Maar die smoothie vond ik echt heel moeizaam te drinken en heb 'm weggegooid. Zonder colostrum vond ik het beter te doen. Die colostrum overheerste wel echt.

Later nog een paar keer geprobeerd, maar blijft niet mijn ding.

En waar het naar smaakt... Goeie vraag. Ik zou bijna zeggen: kom proeven :p

Het smaakt niet naar melk. Het heeft wel iets romigs, ook iets zoetigs, maar tegelijkertijd ook iets anders. Nee, ik geloof niet dat ik iets kan noemen waar het echt op lijkt.

Overigens is dat mijn ervaring, he ;) Ik geloof dat anderen het wel echt heel erg lekker vinden. Laat je dus niet te veel afschrikken door mij, aangezien ik wel vaker vanalles echt vies vind.

 
haha, oke..

Ik ga het proberen,

ben nog even in afwachting van de reactie van mastercar, daar heb ik de vraag mbt het maagzuur en de colostrum in poedervorm ook neergelegd..

ze wisten niet meteen antwoord en zouden dit navragen..

De colostrum zou ook kunnen helpen met de opname van ijzer las ik.

De candida rooft nu ook een deel van mijn ijzer weg... daar dacht ik net nog even aan..

Ik ga de colostrum bestellen en ook de melkkefir.. wat zal ik een stel goede bacterien krijgen zeg! ;)

 
Even een update van mijn kant. Ik lees nog veel mee, maar minder actief met reageren en posten.. door alle drukte van het leventje nu!

Het gaat een stuk beter met me, een wereld van verschil met een half jaar terug :)

Mijn energie is langzaamaan teruggekomen, voel me beter, sterker en gezonder.

Darmen zijn in herstel.. maar ik weet dat dit lang kan gaan duren.

De slijmvlieslaag is nog steeds niet zoals deze zou moeten zijn en mijn vet en eiwitvertering is niet optimaal, waardoor de ontlasting ook heel wisselend is.

Maar.. jeetje wat heb ik het afgelopen jaar veel geleerd, vooral over allerlei processen in mijn lichaampje en hoe bepaalde voeding en gifstoffen daarin een grote rol spelen.

Gister weer consult gehad bij natuurarts en daaruit zijn wel weer wat verhelderende en verwonderlijke dingen naar voren gekomen.

Zoals:

- ze vond een DDT en Dioxine belasting in mijn lichaam... IK probeer mezelf erover in te lezen, maar heb nog niet echt de oorzaak kunnen vinden die dit veroorzaakt. Ze gaf aan dat deze ook de schildklierfunctie zouden kunnen onderdrukken..

- metyleren gaat moeizaam..

- nog steeds zinktekort (darm lijkt dit niet op te nemen)

- lever maakt overuren!

- Omega 3 aan de lage kant, EPA tekort..

Ze heeft me geadviseerd om DIM- complex te gaan gebruiken voor de schildklier. Ik ben nog aan het uitzoeken of dit me echt zou kunnen helpen, heeft iemand hier ervaring mee?

Ik lees dat het de oestrogeen-progesteron balans kan herstellen, maar tegelijkertijd weet ik dat DIM uit kruisbloemige wordt vervaardigd..

IK neem al een poos de gefermenteerde levertraan, maar hier zit dus te weinig omega 3 in... Ik moet dus gaan kijken hoe ik mijn epa gehalte omhoog ga krijgen.

Ik ben huiverig om visolie te nemen, omdat deze vaak vervuild zijn en als toevoeging vit E uit soja hebben.

Voor de vetvertering raadt ze me aan :Beta-TCP Energetica Natura/Biotics

Dit zou het gal verdunnen waardoor deze gemakkelijker vrijkomt.

en voorlopig toch nog even doorgaan met dibencozide complex (b12) als zuigtablet omdat ik zelf de b12 niet opneem en ook de metyl niet kan omzetten.

Een heleboel toch weer.. natuurlijk zoek ik zelf altijd even goed uit wat ik wel of niet ga doen. De DIM weet ik nog niet,..

heeft iemand hier goede ervaringen mee?

 
Gebrekkige opname van zink en B-vitamines komt door te weinig maagzuur.

EPA is de voorloper van DHA. Je lichaam zal onvoldoende in staat zijn om allereerst de korte-keten omega-3 (alfa-linoleenzuur) om te zetten in EPA en waarschijnlijk verloopt de omzetting van EPA naar DHA ook niet soepeltjes. Wat jij dus nodig hebt is kant-en-klare DHA die al door een dier voor je is aangemaakt. Deze zit in levertraan, maar jij hebt hier kennelijk meer van nodig. Eet dus meer vette, wilde vis!

Als je lever overuren draait kan deze onvoldoende profiteren van het helende effect van de methylgroep, met name choline in eieren. Methylering is een enzymatisch proces, dus je zult ook onvoldoende enzymen aanmaken. Enzymen zijn weer eiwitten, waaruit ik opmaak dat je eiwitvertering en -opname door te weinig maagzuur eveneens moeizaam verloopt.

Kortom, ik zou het allereerst zoeken bij de bijnieren. Jaren van voedingstekorten door je aneroxia-verleden hebben je lichaam in een extreme staat van stress gebracht, waar het lichaam nu nog van aan het herstellen is.

DIM lijkt me een prima supplement, aangezien door jouw gebrekkige spijsvertering inname nog geen opname is. DIM is het eindproduct van de consumptie van kruisbloemigen, die zeer zeker een gezondmakende werking hebben op je hele gestel, mits deze goed bereid worden en niet rauw worden gegeten. Zelf raad ik in de categorie groente de volgende categorieen aan: groene bladgroente (hoe donkerder groen hoe beter), de uienfamilie, kruisbloemigen en koolachtigen. In jouw geval is het echter raadzaam om zoveel mogelijk kant-en-klare omzettingen tot je te nemen, omdat jouw lichaam niet of onvoldoende in staat is deze omzettingen zelf te maken.

Mike

 
Hallo Ikke,

Goed weer wat van je te horen! Klinkt goed met jou, wat een verschil met een jaar geleden!!

Ik lees weer energie door je tekst heen:) Goed hoor!

Ik gebruik ook DIM voor mijn hormonen, ik voel me er goed bij. Heb eigenlijk geen last meer van hormonale schommelingen.

Dat betekent: veel meer rust in mijn lichaam en daardoor meer energie!

 
Quote:
DIM lijkt me een prima supplement, aangezien door jouw gebrekkige spijsvertering inname nog geen opname is. DIM is het eindproduct van de consumptie van kruisbloemigen, die zeer zeker een gezondmakende werking hebben op je hele gestel, mits deze goed bereid worden en niet rauw worden gegeten. Zelf raad ik in de categorie groente de volgende categorieen aan: groene bladgroente (hoe donkerder groen hoe beter), de uienfamilie, kruisbloemigen en koolachtigen. In jouw geval is het echter raadzaam om zoveel mogelijk kant-en-klare omzettingen tot je te nemen, omdat jouw lichaam niet of onvoldoende in staat is deze omzettingen zelf te maken.


Dankje voor je reactie Mike,

Dim zou dus voor mij een goed supplement zijn! Ik was bang dat het juist de schildklierfunctie zou onderdrukken omdat het bereid is uit kruisbloemige..

Maar ik begrijp dat deze vorm oke is.

De kruisbloemige kook ik altijd (snot)gaar om te voorkomen dat de goitrenen de schildklierfunctie zouden kunnen belemmeren.

Wat betreft de omega 3.. ik vind het zelf erg vreemd, want ik eet veel vette/wilde vis.. Hier blijkt dus dat ik het moeilijk opneem: inname is nog geen opname

Zou ik de dosis van de levertraan kunnen verhogen? ik neem nu dagelijks 2 ml (met het spuitje) dat is 4 keer de onderhoudsdosis zoals ik begrepen heb van vitavie.

Ik wil ook de boterolie gaan bestellen, maar.. bevatten deze nog melkeiwitten?

De kefir (die ik de laatste tijd erg veel at!) moet ik even laten staan.. Ik reageer heel heftig op de melkeiwitten en deze zijn jammer genoeg niet weg uit de kefir na bereiding.

Mijn bijnieren waren (volgens de meting) niet meer gestresst,.. de arts had het zelfs over herstel van..

Ik voel me ook niet gestresst, gejaagd.. ben enorm rustig de laatste tijd maar ik denk dat dit ook te maken heeft met mijn leventje nu en alle veranderingen daarin.

En inderdaad het begint allemaal bij voldoende maagzuur.. ik doe hier zelf zoveel mogelijk de goede dingen voor (heb ook tijdje HCI genomen) maar de arts gaf ook aan dat zink hierin een rol heeft.

Dat van het metyleren vind ik erg boeiend,.. daar ga ik eens even wat info over zoeken.. hoe dat werkt en wat ik er zelf mogelijk aan kan doen.

Ik heb de afgelopen week mijn tempratuur weer bijgehouden en deze is erg wisselend, maar hoger dan ooit..

Mijn top was 36.7 en ik schommel nu vaak rond de 36.5, 36.3 soms 36.0 maar ik heb bemerkt dat het ook erg uitmaakt hoelaat ik wakker wordt (later wakker worden= hogere tempratuur)

Ik wil dit ook een beetje in de gaten blijven houden, zodat ik weet of het beter wordt.

Zou de h202 hierin ook nog een rol kunnen spelen?

nogmaals dank,

heel fijn jullie reacties! doet me goed :)

 
@angela,

Het is inderdaad een heel groot verschil met een half jaar terug.. ongelooflijk!

Fijn dat je even je ervaring met DIM deelt,

Heb je een trage schildklier? of andere hormonale klachten?

 
ikke,

ik weet niet hoe oud je bent, maar mijn moeder had ook DTT in haar lichaam kwam een homeopaat paar jaar geleden achter.

maar vroeger gebruikte ze DTT ook tegen de luizen het werd gewoon op je hoofd gesmeerd bij mijn moeder althans, en gaat dan niet meer je lichaam uit.Tenzij je er wat aan doet natuurlijk

sheila

 
dank voor je reactie sheila,

ik kwam dit tegen..
Quote:
In China spuit men nog DDT op de theestruiken als “gewasbeschermingsmiddel”, thee is gedroogde blaadjes, als u een kopje thee zet, lost de DDT weer op en slaat u het voor de rest van uw leven op in uw vetweefsel of in organen met een vetlaagje, zoals hersenen en nieren.


Ik drink regelmatig groene thee, maar wel biologische.. zou dit kunnen?

 
Quote:
Ik wil ook de boterolie gaan bestellen, maar.. bevatten deze nog melkeiwitten?


Ik weet het niet 100% zeker, maar dat lijkt me niet.

 
hoi ikke,

ik kan haast niet voorstellen dat er DTT nu nog op biologische theeblaadjes gespoten word.

nuja in China gebruiken ze wel meer troep.

maar kan je het niet via je moedet ofzo binnen gekregen hebben?

vroeger gebruikten ze het in nederland ook voor gewasbescherming.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.469
Berichten
498.982
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan