IEUWW pus in gewone melk

Van dit verhaal klopt niet veel. In nederland is de grens 400.000 cellen. Dit lijkt heel erg veel maar dat is echt niet veel en het verhaal dat biologische melk geen of veel minder cellen bevat klopt helemaal niet. Bij biologische boeren mag minder antibiotica gebruikt worden dus is het gehalte aan cellen meestal hoger als bij gangbaar. Getekend melkveehouder uit het middens des lands gangbaar maar met liefde voor de koeien en de natuur en voor gezond.

 
Dit verhaal geldt vooral voor Amerika, waar men groeihormoon van Monsanto (Posilac) aan zuivelkoeien geeft, waardoor hun uiers zo groot worden dat deze over de grond slepen en ontsteken. Posilac is in Europa verboden, dus zelfs gangbare zuivelboeren in Nederland gebruiken dit niet, laat staan biologische.

Leuk om op dit forum ook boeren actief te zien! Misschien een uitgekiende gelegenheid om meer klanten te krijgen door je bekend te maken, zodat mensen jou weten te vinden?

Mike

 
Toevallig las ik gister een leuk stukje als reactie op een blog ('Why you should be drinking Whole Milk' http://drsukol.teachmed.com/2011/01/02/why-you-should-be-drinking-whole-milk.aspx/) betreffende hormonen of antibiotica in melk.

Dit is dus ook de Amerikaanse situatie, misschien kan Goldensun ons vertellen hoe dat in Nederland is? Ben ik wel erg benieuwd naar.

Quote:
Have you ever been to a dairy farm? Do you know what's in your milk? It sounds to me like you are a bit misinformed. We live and work on a dairy farm (family owned) and sell our milk to Dean's. 99.99999% of dairy retailers test their milk for hormones and other added chemicals (such as antibiotics and such). If it has been found that our farm has tainted a tank of milk due to hormones or antibiotics, we are fined a hefty fee, have to pay to clean the truck tank out, pay the other farmers for their milk (if it was already in the tanker when ours was added), and as a punishment, we have to dump our milk tank THREE times. That is HUGE! This is the way almost all (if not every single one) of dairies operate. You will be hard pressed to find pasteurized milk on any store shelf that has hormones in it.

Now, Dr. Sukol, as far as your claim about whole vs. skim milk goes, I completely agree. However, I also think that, if you can get your hands on it, raw milk is 100% the way to go over whole milk. Pasteurization kills 95% of the natural vitamins and nutrients that are found in milk and then they are artificially added back into the milk. If you live in a rural area, it should be pretty easy to get your hands on raw milk. Just realize that it will probably (depending on the state you live in) have to be labeled "not for human consumption." We love our raw milk here, on the farm! Nothing tastes better!


 
Beste mensen de situatie in nederland is zo:alle melk die bij ons opgehaalt word word meteen op antibiotica ondezocht en als die gevonden word word deze melk en de melk die eventueel al in de tankauto zat afgekeurd voor menselijke consumptie. De boer krijgt een boete en moet de melk van de tankauto betalen dus ongeveer het zelfde als in hierboven beschreven in amerika. Op hormonen word minder onderzocht want die zijn hier gewoon niet verkrijgbaar.Zelf heb ik al 29 jaar eerste klas melk geleverd zonder boetes en ben daar best wel trots op.

gert

 
Gert,

Als je meer klanten via dit forum wil voor je uitstekende rauwe melk, laat dan weten waar je zit en hoe men jou kan bereiken.

Mike

 
Ik zit in het midden van het land vlakbij Gorinchem .Bij intresse kan men mij mailen voor nadere info. g.a.vanbeest@online.nl

 
Gert,

Ik spreek op 11 september in Kerk-Avezaath. Dat is niet te ver van jou vandaan, toch? Wellicht zie ik je daar?

Mike

 
Wel goed om te weten.....we zijn dus een stuk minder erg hier als in Amerika wat dat betreft.

Leuk om te horen van een melkboer en welkom!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan