iets over IgA

Rapunzel

New member
Ik las zojuist in dat boek 'bewustzijn als medicijn' van Gill Edwards iets over IgA. Dat is bij mij toch zo laag?

Op het HeartMath instituut deed Rollin McCraty onderzoek naar de impact van positieve of negatieve gedachten op ons immuunsysteem. Vrijwilligers richtten zich elke ochtend vijf minuten op positieve gedachten die ervoor zorgden dat ze zich (en dat was het belangrijkst) liefdevol, zorgzaam en medelevend voelden. Dat resulteerde in een verhoogd IgA, een immuunfactor die van cruciaal belang is voor de verdediging van het lichaam tegen virussen en bacteriën. Het is misschien nog verrassender dat dit effect enkele uren aanhield. Een andere groep personen herbeleefde elke ochtend vijf minuten in gedachten een episode in hun leven die boosheid of frustratie opriep. Deze boze, verwijtende, kritische gedachten hadden een onmiddellijke afname van het IgA tot gevolg en het immuunsysteem functioneerde verschillende uren significant minder goed.

Dit zegt weer genoeg. Fantastisch boek trouwens!

 
Quote:
Een andere groep personen herbeleefde elke ochtend vijf minuten in gedachten een episode in hun leven die boosheid of frustratie opriep. Deze boze, verwijtende, kritische gedachten hadden een onmiddellijke afname van het IgA tot gevolg en het immuunsysteem functioneerde verschillende uren significant minder goed.


Lastig hoor, want woede verdringen / ontkennen / ergens in je onbewuste gekristalliseerd hebben zitten: is ook bepaald niet handig.

Het is net als met ontgiftiging: als je de boel overhoop gooit wordt het alleen maar erger in het begin.

 
Het is ook niet gemakkelijk allemaal want je positieve stofjes worden ook nog eens aangemaakt in een gezonde darm. En laat ik die nou net niet hebben! Toch heb ik al andere dromen sinds het mediteren. Dat geeft hoop.

 
Ja Rapunzel, dat zeker!

En mediteren lijkt me zeker heel goed, ik was er net ook over aan het lezen in een boek van een psychiater/neurowetenschapper die kanker kreeg: Servan Schreiber.

Ik vind het wel een ontroerend boek.

Er zijn onderzoeken gedaan naar mensen die mediteren en zij hebben een beter hartritme en ademhaling.

Het schijnt ook dat een rozenkransgebedje en een bekende mantra (iets met onama padme hum of zoiets;-) ) de ademhaling precies goedt stuurt richting gezond!

Dat is geen toeval.

Dat wisten degenen die die gebeden in elkaar zetten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.686
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan