iemand ervaring met een ortomoleculair arts?

debje_b

New member
Ik ben afgelopen donderdag bij een ortomoleculair arts geweest,

Deze wil mijn bloed prikken op verdenking van candida in de darmen, bijnier uitputting en trage schildklier.

Kosten worden bijna 1320 euro,

Iemand deze testen wel is gedaan? En baat bij gehad?

 
Hay Mike, zo dacht ik ook eigenlijk, maar stel ik heb de candida in mijn darmen. Is deze weg te krijgen doordoor de juiste voeding?

 
Jee wat een bedrag. Ik heb in het verleden bij verschillende orthomoleculaire therapeuten en ook artsen wat gedaan. En hoewel het zeker mijn interesse voor voeding en aanvullingen heeft aangewakkerd heeft het mij niet daadwerkelijk genezen. Sommige zaken kosten tijd. Ik vind dit erg veel geld en zou dit niet doen. Ik denk dat je beter kan kijken naar je voeding, zowel

lichamelijk als op andere niveaus. Mijn ervaring is dat de therapeuten mij vertelden wat ik al wist en vaak supplementen adviseerden die ik al nam of had genomen. Net als bij de reguliere geneeskunde kunnen sommige zaken een lapmiddel zijn maar ik denk dat je er goed aan doet een stevige basis zelf te vormen. Je kan de adviezen op het forum hier gebruiken voor de bijnier uitputting en jodium nemen. candida overgroei komt vaak voor bij teveel koolhydraten, suikers. Kefir is goed voor de darmen om de balans te verstrekken, werkt dus tegen overgroei van de candida. Ik probeer mij nu niet met te focussen op wat er allemaal mis is maar wat de weg richting gezondheid is. Ik ga er van uit dat het lichaam zich na enige tijd zelf zal balanceren als je het de juiste bouwstoffen geeft. Misschien dat je wat aanvullingen kan nemen maar die testen zou ik achterwege laten..

 
Ik heb wel goede ervaring met een moleculair arts. Lees deze topic. Het kost wel wat geld, maar niet zo enorm veel als bij jou. Mijn prijzen waren vergelijkbaar met andere alternatieve zorg.

 
@ debje, ook ik heb bij een orthomoleculaire arts gelopen. Ik heb nog nooit zoveel voedingssuplementen in mn leven geslikt, en het heeft geen verbetering gebracht toen ter tijd.

Pas nu ik me zelf heb verdiept in bijnieruitputting en vertraagde schildklier en ik de specifieke supplementen neem, voeding en levensstijl heb aangepast.

Gaat het beter met me. Ik vraag me af of de tests nodig zijn. Ik denk dat je heel veel zelf kan doen. Succes met je beslissing!

 
Beste Debje,

Er zijn ook andere wegen die naar Rome leiden en als ik alles lees, is de bloedtest in dit geval veel te prijzig.

Zelf heb ik geen orthomoleculair arts geraadpleegd. Inderdaad het forum bijhouden, eventueel wat geld in enkele goede boeken investeren en misschien een paar passende edelstenen dragen, levert vaak hetzelfde resultaat op. Zelfs PvanUnen schreef in een eerder topic dat veel voedingssupplementen overtollig zijn. :wink:

 
Quote:
Ik probeer mij nu niet met te focussen op wat er allemaal mis is maar wat de weg richting gezondheid is. Ik ga er van uit dat het lichaam zich na enige tijd zelf zal balanceren als je het de juiste bouwstoffen geeft.


Dit kan ik alleen maar onderschrijven. Focus je niet op candida, maar op het inwendige milieu waarin de candida gedijt. Die candida is een nuttige opruimer, die je nooit de schuld moet geveb. Zelf verantwoordelijkheid nemen voor de troep die jij in je lijf hebt gestopt, waardoor de candida wordt gelokt, is de enige weg naar ware heling. Verander het milieu in positieve zin en de candida heeft daar niets meer te zoeken. Dus, zoals Asaya terecht stelt: denk pro-gezondheid en niet anti-ziekte, ga bzig met de oorzaak (gifstoffen) en niet met het symptoom (candida).

Mike

 
Wat betreft candida heeft Hilda ooit eens gezegd:
Quote:
Verwijder de mesthoop en de vliegen gaan ook weg.



Je kunt zelf testen of je candida hebt: 's ochtends van bed af spugen in een glas schoon water. Als je spuug een draad vormt heb je candida. Volgens mij vormt het bij heel veel mensen een draad.

Lia

 
Dat ga ik eens testen,voorheen had ik vaak last van schimmelinfecties,nu nooit meer,dus ben benieuwd.

 
Het zou me niet verbazen als de candida vanzelf verdwijnt als je bijnieren/schildklier het beter doen, dus daar beginnen lijkt me.

Ik heb de indruk dat, sinds mijn ochtendtemperatuur omhoog gegaan is, mijn darmflora aan het normaliseren is. Misschien houdt candida wel van lage temperaturen?

Ik gebruik supplementen op basis van de uitkomst van haaranalyse (dat kost ca 100 euro/mnd!), maar ze helpen wel.

Onlangs zag ik een "Free program" voor mensen die haaranalyse en consulten te duur vinden, zie http://www.nutritional-balancing.co.uk/#/the-free-programme/4565439586.

Misschien kun je dat als inspiratiebron gebruiken.

 
Hey bedankt voor alle reacties,

Ik ben al min of meer begonnen met een candida dieet.

Zodat de candida uitroeit alleen las ik dat er supplementen voor nodig waren.

Benjo, wat voor supplementen slik je voor de schildklier en bijnier?

Ik had eerder al het boek menopauze alles wat je dokter je niet verteld besteld.

Welke boeken raden jullie me nog meer aan?

 
Debje, ik ben in het verleden bij Ron Veldhuis uit Zutphen geweest en daar heb ik een dergelijk onderzoek laten doen (urine, bloed en ontlasting) en dat was ook heel duur maar dat kreeg ik toen allemaal 100% vergoed. Dat is dus nu niet meer zo?

Ik heb er toen wel veel aan gehad omdat ik zo een goed beeld kreeg van de gezondheids status van mijn lichaam. ik ben trouwens niet zo lang gebleven daar omdat ik de consulten wel zelf moest betalen en daar had ik het geld niet voor.

Maar ik heb daar bv intraveneuse magnesium gehad :D Dat heb ik vervangen door magnesium olie.

Verder vraag ik mij af of dat candida dieet veel verschild van het dieet dat hier wordt aangeraden?

Maar iig is het m.i. zo dat als het lichaam weer in balans komt de candida ook weer normaliseert, zonder allerlei dure preparaten.

Wat ik je wel kan aanraden is de probiotica bio cult wat ze o.a bij het gaps dieet gebruiken.

In het boekje van Mike over bijnieruitputting, dat je waarschijnlijk al gelezen hebt maar ik zeg het maar even, staan ook diverse supplementen voor de bijnieren en schildklier.

 
Quote:
Verder vraag ik mij af of dat candida dieet veel verschild van het dieet dat hier wordt aangeraden?


Precies, de low-carb variant van WAPF is per definitie een anti-candidadieet!

Quote:
Maar iig is het m.i. zo dat als het lichaam weer in balans komt de candida ook weer normaliseert, zonder allerlei dure preparaten.


Debje, je hebt het nog steeds over candida 'uitroeien'. Zet dit soort oorlogsdenken uit je hoofd. Candida is niet de 'vijand', het gaat om het herstellen van de balans. Zolang jij nog een of ander organisme de schuld blijft geven, neem jij zelf geen verantwoordelijkheid voor de disbalans, die de schimmelwoekering mogelijk heeft gemaakt. Dit is letterlijk een heilloze weg, een weg die geen heil (heling) brengt!

Mike

 
Quote:
In het boekje van Mike over bijnieruitputting, dat je waarschijnlijk al gelezen hebt maar ik zeg het maar even, staan ook diverse supplementen voor de bijnieren en schildklier


Waar kan ik dit vinden/lezen aub?

 
De kosten voor de onderzoeken worden idd niet meer vergoed, de consulten nu wel hahaha

Bedankt voor de link

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.739
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan