Huisdieren en voeding?

Wat voor voer geef je je hond satfat? Is het geen vlooien allergie?

Ik zou in ieder geval kijken of ze kefir lust ivm de prednison. En overstappen op rauw vlees als je dat nog niet geeft. Vaak krijgen honden jeuk van de granen die in brokken zitten.

 
Even een vraagje .

Mijn hond heeft last van oormijt .

Zou het helpen om er H2o2 in te spuiten 3%?

Of gaan mijten hier niet van dood ?

 
Hallo. Met veel plezier heb ik jullie posts allemaal gelezen. Was zeer onwetend van alles wat jullie schreven en ben blij dit ontdekt te hebben. Wat kunnen dierenzaken en huisartsen je toch verkeerd voorlichten. Kan iemand mij zeggen hoe ik gemakkelijk aan sole en kefir en H2O2 kom? Ik heb een kat die grootgebracht is met brokken van Royal Canin. In principe eet hij niets anders of ik moet hem uithongeren, tenzij hij de koelkast open krijgt (wat nog wel eens gebeurt) en daar wat snaait wat dan ook nog meestal meer voor het speelplezier is als om te eten. Heb een tijdje geprobeert om vers vlees uit de diepvries te geven van Prins maar dat is een ramp want ten eerste wilt hij het niet als alleen als hij heel veel honger heeft en b gaat hij er van braken.Nou had iemadn me aangeraden om levertraan te geven met zonnebloem olie in verhouding 2:1. heeft iemand daar ervaring mee? Dit omdat hij maar blijft verharen alsof hij constant in de rui is.

 
Quote:
Mijn hond heeft last van oormijt .

Zou het helpen om er H2o2 in te spuiten 3%?

Of gaan mijten hier niet van dood ?


Jazeker gaan ze ervan dood. Ook de eerder genoemde kiezelaarde is een goede remedie.

Mike

 
Leuk topic zeg!

Bij mij krijgen de paarden sole door het drinkwater,veel gras en hooi en wat natuurlijke muesli en geweekte bietenpulp.

Nu hebben we brandnetels gemaaid en die laten we drogen en voeren we dan.Verder hebben we wilgentakken waar ze aan kunnen kluiven en himalaya likstenen.

Toch ben ik nog een beetje zoekende naar nog meer goede voeding..mijn vader gebruikt nog kunsmest op het gras en ik had gelezen dat dat niet goed is..alleen wat kun je dan gebruiken wat dan ook nog een beetje betaalbaar is?

 
Misschien een hele blonde opmerking, maar die paarden geven toch mest? Gratis en voor niets aangezien het je eigen paarden zijn.

 
Ja de zeezoutbemesting vindt ik heeeeel interesant!

Alexandra:ja ze geven mest idd..alleen denk ik..wat zij niet binnen krijgen kun je ook niet op je wei krijgen.Bijv. als zij een magnesiumtekort hebben krijg je dat dus ook in je wei als je dat niet aanvult.Vindt het bemesten met keltisch zeezout {in eerste instantie inieder geval} dan interesanter.

 
Dus eigenlijk zouden koeien voor nog betere melk en hun eigen gezondheid ook aan de H2O2 moeten? Iets tussen de waterleiding bouwen om 3 drupjes op een liter te krijgen. Helemaal niet zo heel erg moeilijk lijkt mij.

 
L-lady
Quote:
Alexandra:ja ze geven mest idd..alleen denk ik..wat zij niet binnen krijgen kun je ook niet op je wei krijgen.Bijv. als zij een magnesiumtekort hebben krijg je dat dus ook in je wei als je dat niet aanvult.Vindt het bemesten met keltisch zeezout {in eerste instantie inieder geval} dan interesanter.



Dat van de magnesium is een chemische benadering en geen alchemische. Ik las van de week nog een interessant stuk van Mike hierover, maar ik heb de link niet opgeslagen.

Heb je ook paardengras in de wei? Koeiengras kan uit stress, lees bv tekort kunstmest, hoge fructaangehaltes krijgen. Ik denk zeker dat het wel veilig zonder kunstmest kan, maar dan wel met incombo het bodemleven verbeteren en of het soort gras.

 
Ik geef mijn katten sinds een week Barf te eten. Ze vinden het superlekker! Ik wilde het eigenlijk langzaam opbouwen maar sinds de Barf eten ze hun oude brokjes niet meer... Slimme beestjes. Ze weten wel wat goed voor ze is. Sinds een paar weken drinken ze ook rauwe melk. Nu heeft de poes alleen moeite met poepen gekregen. Heel zielig, ze gaat nu overal miauwend in de poephouding staan maar er komt niets uit. Jullie een idee hoe ik haar kan helpen?

 
Geef je haar misschien te veel bot? Meer vlees of een dag alleen maar op melk. Zou de boel toch aan moeten drukken. Hoop dat t snel voorbij is!

 
De botstukjes laat ze liggen.. Dus dat voelt ze goed aan. Het mengsel bestaat uit spiervlees en orgaanvlees. Welke hoeveelheden zou ik eens op hun site moeten bekijken. Het is kant en klaar. Was ook al van plan om haar even alleen melk te geven. Maar heb ook gelezen dat sommige mensen hier op het forum raken juist weer verstopt raken van melk.. Nu is het natuurlijk een poes en geen mens... Ik ga het proberen.. Dank je.

 
Dan geef je net als ik KVV. Barf dan stel je t zelf samen. Ik zit vandaag met t andere probleem, diarree. Maar hopelijk was dat een eenmalige actie.

Geef de kat de keuze uit melk en water. Ze weet zelf vast wel wat ze dan kan gebruiken.

 
Alexandra, bij diarree helpt kefer heel erg goed is mijn ervaring

 
Interessant om te zien dat ook huisdieren een trage galstroom kunnen krijgen en dus dezelfde reacties kunnen vertonen op rauwe melk als bepaalde forumleden hier. Rauwe melk is extreem ontgiftend, maar alleen als de gifstoffen uitgestoten kunnen worden als ontlasting via de darmen. Zodra de galzouten niet uit die galblaas komen (door verstoppingen/blokkades) komt e.e.a. weliswaar in beweging, maar het kan nergens naartoe. Zie ook: https://www.fatsforum.nl/topic/trage-galstroom

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
500.798
Leden
8.631
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan