hoofdpijn...

Dirtsa

New member
Hoofdpijn vind ik wel zo belemmerend, gister ook weer. Was op een verjaardag en had zo'n druk op mijn ogen. Toen ik ook misselijk werd en ik merkte dat ik het licht niet meer kon verdragen ben ik naar huis gegaan.

Heb de laatste weken vaak hoofdpijn, word ook altijd wakker met dikke ogen.. en wallen! Wallen zouden kunnen duiden op een slechte nier werking, maar zijn er nog andere oorzaken die ik over het hoofd zie (grappige woordspeling)

Hoop zo dat het minder wordt..

 
Dat neigt naar migraine, vooral die gevoeligheid voor licht. De oorzaak is bijnieruitputting, maar daarmee vertel ik je denk ik niets nieuws.

Mike

 
Het lijkt op migraine, vooral ook de misselijkheid. Alleen nu heb ik ook last van mijn nek en dat heb ik normaal niet met migraine.

Mijn ogen doen zo'n pijn en ben nu ook duizelig.

Heb al flink wat sole genomen vandaag, maar duizeligheid blijft..

Pff, word er helemaal gek van!

 
Zolang je voeding nog niet je migraine 'aanpakt' kun je tussentijds gember gebruiken.

Ik heb geen migraine of hoofdpijn maar wij laten 's ochtends, als ik de groene thee laat trekken, ook een paar plakjes verse gember mee trekken.

Je kunt ook direct gemberthee drinken.

Doe een paar plakjes in een groot theeglas en giet er direct gekookt water op. Gember is ook nog verwarmend.

Google maar eens op gember en migraine.

Wetenschappers moeten er niets van hebben (waarom zou dat nou toch zijn) maar er zijn veel getuigenissen van mensen die migraine verhelpen met gember.

Het is dan op dat moment wel een symptoom bestrijding maar als het tijdelijk helpt totdat je voeding het overneemt... so far, so good.

 
Mike,

denk je dat de migraine ook een oorzaak is van te weinig KH,

ik was tijdje geleden erg goed bezig deze op te hogen, op het moment niet zo actief meer.. neem nu elke dag beetje quinoa, rijstwafel of appel maar nog niet veel KH. Mijn valkuil is dat wanneer ik lees over vetverbranding, ik zo enthousiast word en de kh dus weer ga minderen. Maar ben er me nu wel even van bewust dat dit niet voor iedereen goed is (voor mij dus even niet)

Poekie,

dank voor je tip, jammer dat ik geen gember in huis heb..morgen even halen!

 
oh ja, ik heb wel al wat magnesium citraat genomen...maar nog geen effect,

Mike, denk je dat h202 ook iets kan doen? Heeft het iets met zuurstof te maken?

 
Gezien de aften, bulten en wat allemaal niet meer die in je mondomgeving voorkomen mag het duidelijk zijn dat er iets niet goed is mer het bloed dat naar je hoofd stroomt. Dit verklaart ook de migraine. Dat it bloed te weinig zuurstof bevat staat voor mij als een paal boven water, maar prioriteit nr. 1 is dat je meer gewicht gaat krijgen en daardoor dus ook meer kracht opdoet. Kun je voor mij eens je maaltijden op een typische dag beschrijven? Ik denk dat daar nog veel te verbeteren valt!

Mike

 
@ikke, ik maak me enigszins zorgen om je... je blijft behoorlijk hangen in een aantal zaken!

Die migraine en nekpijn hebben mijn inziens te maken met je verstopte lever/galblaas. Die nekpijn is herkenbaar, ik weet 99% zeker dat dit met de gal/lever verstopping te maken heeft. Je hebt al eens lever/gal reinigingen gedaan weet ik, kwam misschien niet zoveel uit, maar dit zegt niets! Je kunt soms pas bij de 4e en 6e keer bolletjes te zien krijgen.

Die migraine heeft zeker een connectie met de verstopte lever, ik ken mensen die vaak migraine hadden waarbij het voorbij was toen hun lever schoner was!

Het zou goed zijn als je toch doorgaat met die lever/gal reinigingen, elke 4 - 6 weken een reiniging en goed voorbereiden. Daarbij moet je absoluut meer KH eten, hier op het forum is nogal de tendens dat je niet teveel KH moet eten, maar dit werkt voor velen niet. Al langere tijd roep ik dat mensen veel te laag in de KH zitten en dit veel problemen veroorzaakt! 'k Weet haast zeker dat mensen die een beroerde lever functie hebben, lees ook verstopte lever, ZEKER NIET LOW-CARB moeten gaan totdat deze leverfunctie weer optimaal is. Heel simpel, zolang je geen goede lever-functie hebt kun je niet eens normaal vetten goed verteren (is gal voor nodig). Daarbij zal de omzetting naar glucose ook niet goed plaats vinden, kortom je moet ze nog lekker uit KH halen.

Ik hoop echt dat je hiermee aan de slag gaan en ff uit die poedertjes en pilletje komt, eten en niet zo bezig zijn met in de vet verbranding willen komen of low-carb willen eten. Ook niet zo met poedertjes voor ontgifting en zo bezig zijn, opbouwende voeding eten en dat is juist ook KH voeding, wel in combi met wat vetten, maar dat mag duidelijk zijn.

Kortom, ik hoop dat je je focust op de lever, en dan echt schoonspoelen met die lever/gal flush en niet met alleen paardebloempoedertjes... die lever heeft bij mij een hogere prio dan mijn darmen bij wijzen van spreken, dat wil toch wel iets zeggen d8 ik zo? :)

 
Quote:
Al langere tijd roep ik dat mensen veel te laag in de KH zitten en dit veel problemen veroorzaakt! 'k Weet haast zeker dat mensen die een beroerde lever functie hebben, lees ook verstopte lever, ZEKER NIET LOW-CARB moeten gaan totdat deze leverfunctie weer optimaal is. Heel simpel, zolang je geen goede lever-functie hebt kun je niet eens normaal vetten goed verteren (is gal voor nodig). Daarbij zal de omzetting naar glucose ook niet goed plaats vinden, kortom je moet ze nog lekker uit KH halen.


Helemaal mee eens en ook goed uitgelegd!

Mike

 
Dat heeft gelukkig maar een jaar geduurd, waarbij je haar structureel uitviel en je er in meer opzichten niet beter maar slechter op geworden bent. Je moet een protocol beoordelen op zijn RESULTATEN, niet zomaar blindelings volgen, zelfs als het averechts werkt!

Mike

 
Die haaruitval was een teken, het lichaam klopte aan maar wederom was ik niet thuis.... Zo zal ik het moeten zien. Ik zit nu aan een dikke soep met 1 eetl.quinoa en 1 eetl. linzen. Het stomme is dat ik dat ook liever heb. Ik hoef van mezelf ook niet zo nodig een vetverbranding. Veel liever zou ik alles willen kunnen eten (binnen zekere gezonde grenzen dan).

 
Houd het voorlopig daar maar op. In de nieuwe Wise Traditions staat echter het volgende te lezen m.b.t. vetverbranding:

Ketones and medium-chain fatty acids are two of the precious substances that cross the brain barrier. Dr. Fife describes the influence of ketones as potent neuroprotective substances that can ease inflammation, oxidative stress, disturbed glucose metabolism and excitotoxicity. Medium-chain fatty acids, which are plentiful in coconut oil, produce more ketones than normal dietary fat composed of long-chain triglycerides, and are more efficiently absorbed and preferentially used by the liver to produce more energy in comparison to the more common long-chain fatty acids. {Recensie van het boek Stop Alzheimer's Now! van Bruce Fife)

Zoals je weet worden ketonen geproduceerd door vetverbranding. En wat meldt Claireelis over haar hersenfunctie a.g.v. vetverbranding?

Quote:
mijn concentratie is fantastisch! ik heb heel goed onafgebroken kunnen werken.


Wat hierboven beweerd wordt over ontstekingen is interessant voor jou, Rapunzel. Ook jouw hersenfunctie laat nog te wensen over, gezien het feit dat ik er een JAAR over moet doen om in die hersenpan te krijgen dat je meer kh moet eten. Ik moet ook denken aan Albert, want er staat dat ketonen en MCT's het zenuwstelsel beschermen.

Maar goed, voordat jullie nu weer de kh laten staan om toch maar vooral in ketose te willen komen, laat ik nog 1 keer heel helder en duidelijk zijn: m.i. moet je naar vetverbranding streven, maar je kunt het uit je hoofd laten als je lever, darmen, bijnieren en schildklier niet geheeld zijn. Jullie hebben dus nog wel een weg te gaan en je hebt gelijk als je zegt dat je al blij mag zijn als je voedsel uit alle voedselgroepen kunt verteren, dat is een zeer belangrijke overwinning!

Mike

 
Hopelijk zijn al onze ervaringen een goede les voor nieuwkomers en bestaande leden, dat is wat ik hoop, het resultaat op al deze discussies! :)

 
Ik weet het niet hoor! Het forum van Matt Stone staat vol met mislukte low-carbers die inderdaad allemaal in het begin fantastische energie, concentratie enz. enz. hadden. Maar op de lange termijn.... uitgeputte bijnieren en nog veel meer klachten! Laat mij dit keer maar een beetje 'normaal' blijven. Tao, de gulden middenweg, zoiets...

 
Rapunzel,

Zorg jij nu maar dat je op die middenweg uitkomt, dan kijken we daarna wel verder. Die mislukte low-carbers op het forum van Matt hebben allemaal dezelfde basisfout gemaakt: ze zijn ze te vlug te laag in kh gegaan, met als uiteindelijke uitkomst dat ze crashen. Low-carb is sowieso voor jou nog een brug te ver. Misschien wel twee bruggen. Of drie. Zoek die middenweg maar op en tegen die tijd kun je altijd nog zien wat je gaat doen.

Mike

 
even weg geweest en enorm veel bij te lezen!

@gerrit, bedankt voor je bezorgdheid en de wijze woorden, je hebt gelijk.. Ergens vind ik het lastig om de KH te verhogen.. waarom? geen idee... Maar ik ben wel weer even wakker geschud door jullie!

De lever en galreiniging.. ik doe nu standaard elke dag een shake maken met citroen+olijf, ik voel dat dit veel met me doet..al is het de milde versie.. Soms kan ik er de hele dag van naar het toilet blijven lopen :(

De 'echte' reiniging vond ik erg pittig, met name het vasten op de dag zelf..de misselijkheid en het gegeven dat er niet echt iets uitkwam..

Maar misschien moet ik het eens proberen zoals de flush die Mike heeft beschreven waarbij je nog wel een appelsmoothie mag nemen en dus niet helemaal hoeft te vasten vanaf 14uur..

En ja, ik maak me soms ook zorgen om mijn lichaam.. Heb van die 'vage' klachten waar ik niet verder mee kom. Heb het reguliere circiut nu achter me gelaten, maar weet dat ik wel een verantwoording heb tov de arboarts.. die accepteert denk ik geen alternatieve geneeswijze..

Ik denk dat mijn verleden me nu ook wel de das omdoet.. mijn lichaam heeft zoveel te verduren gehad, maar dit wil ik niet accepteren en vecht dus verder! Het moet me lukken om op een dag te kunnen zeggen: Ik voel me goed!

 
Ikke, misschien ben ik het met mijn (half-)eetgestoorde hoofd, maar ik vraag me wel af in hoeverre het voor jou je verleden is.

Ik las namelijk dat je geschreven had dat je enthousiast werd van vetverbranding. Nu kan ik me voorstellen dat dat om gezondheidsredenen is... Maar persoonlijk vroeg ik me af wat jij met ondergewicht met vetverbranding wil gaan doen. Ik geloof niet dat er veel vet te verbranden valt, behalve wat je binnenkrijgt via je voeding dan.

Misschien ben je wel niet meer zo eetgestoord als je was (als je het nu nog bent), maar na wat jij met je lichaam hebt gedaan, heb je wel flink wat overcompensatie nodig. Nouja, tot zover mijn overpeinzingen wat jou betreft.

 
@pinklady,

Ik denk dat ik het grootste gedeelte van de eetstoornis achter me heb gelaten, maar er zijn nog zeker dingen die ik lastig vind. Ik zie mezelf niet meer als dik en wil ook absolut niet afvallen. Mijn relatie met eten is 'redelijk normaal', al denk ik dat ik er altijd anders mee om zal gaan als een leeftijdsgenoot zonder ES. Ik ben vooral iemand die heel gezond en bewust wil leven en heb veel behoefte aan rust en structuur.

Waarom ik enthousiast wordt wanneer ik lees van Mike is niet omdat ik denk dat ik die vetverbranding nodig heb, maar wel omdat ik weet dat dit vetverbranding meerde malen effectiever is voor je lichaam als koolhydraatverbranding.

De missie om naar een gezond gewicht te komen is nog wel erg lastig, niet zozeer het eten maar wel de knop om zetten wanneer je merk dat je bent aangekomen. Ik probeer dit te relativeren, maar soms is het dan toch nog moeilijk..

herkenbaar?

Denk je dat jij je ES achter je hebt fgelaten?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan