hoofdpijn...

Absoluut niet. Maar mijn es is ook niet altijd aan de oppervlakte, zoals nu.

Ik weet van mezelf dat ik echt nog wel verlangens terug heb naar toen en als je me vraagt of ik ooit gelukkig ben geweest, komt mijn meest eetgestoorde periode nog het meest in de richting. Het gaf me gewoon een hele fijne "high", terijl ik eigenlijk "net niet" op de wereld was.

Met dat aankomen heb ik weinig moeite meer, vooral omdat ik nooit weeg. Ik ben op een gegeven moment in heel korte tijd écht heel veel aangekomen (en dan ook écht veel, niet eetgestoord veel) en toen heb ik dus een nieuw lijf moeten accepteren. Nu, bijna 2 jaar later is dat niet gelukt, maar ik ben ook zo vla als wat, dus ik heb er allemaal weinig last van. Maar, zodra er weer een beetje leven in mij komt, weet ik dat mijn es terug is.

Overigens hoeft met structuur, rust en bewust met gezondheid bezig zijn echt niets mis te zijn. Op zich is het ook prima als jij verder een normale relatie met eten hebt.

Het was voor mij vooral een vraag, omdat ik je enthousiasme over de vetverbranding toch wat dubieus vond :) Maar, als ik het bij het verkeerde eind had, prima :) Probeer alleen wel in de gaten te houden hoe jij erbij zit. Vetverbranding is leuk en aardig, maar als er geen vet is om te verbranden, gaat er iets niet goed. En als je het moet doen met de vetten die je binnenkrijgt, blijft er dus niets over om te bouwen. Vraag is of je daar verder mee zult komen.

 
Jeetje Pinklady, wat heftig zeg dat je in korte tijd zoveel aankwam. Lijkt me erg moeilijk!

Ik weeg me ook nooit meer, weegschaal is al heel lang uit mijn leven! Gewicht zegt me ook niet zoveel, ik wil me lekker voelen in mijn lijf en wat is dan gewicht?..

Maar als mijn kleding strakker gaat zitten heb ik hiermee nog steeds moeite, ik gooi ze tegenwoordig dan ook meteen uit de kledingkast, zodat ik dat niet meer hoef te ervaren (kijk maar eens op http://kleren.blogspot.com/ hierop staan veel kledingstukken van me die ik of te groot of te klein heb gekocht :( heb llaatst alles uit mijn kast gehaald, heerlijk gevoel!)

Ik denk dat mijn relatie met voeding nog niet is wat het zou moeten zijn, maar wel al een hele verandering met een aantal jaren geleden. Lekker en vooral bewust eten is iets waar ik veel aandacht voor heb en waarcvan ik ook geniet.

 
Ja, toen vond ik het ook heel moeilijk. Toen was ik nog bezig aan een nabehandeling en ineens kwam ik 3 weken achter elkaar 5(!) kg per week aan. Iedereen vroeg zich af hoe het kon. Inderdaad, ik at meer dan de weken ervoor, maar dan nog... dat is dus heel snel aankomen. En het stopte niet zomaar en het is er ook nog niet af. Daarbij kreeg ik ook eetbuien en dat was het punt waarop ik wist dat het helemaal mis was. Leuk was anders, maarja. Ik was helemaal wappie en voelde me totaal machteloos.

Wat heb jij veel kleding daarop staan, zeg:O Mijn te kleine kleding tot en met de kleinste kindermaatjes heb ik dus nog wel. Niet meer in mijn kledingkast, maar ergens koester ik nog wel de (tevergeefse) hoop om het weer te passen. Daarnaast zijn het ook echt de mooiste kledingstukken die ik ooit heb gehad, naast het feit dat ze het mooist stonden. Oftewel: ik verheerlijk die periode nog altijd. Ik kan het wel blokken en dat doe ik ook. Maar als je mij vraagt welke periode ik nog eens over zou willen doen.... Die dus.

 
Oei Pinklady, het verrast me echt dat je stiekem terug verlangt naar de periode van je eetstoornis en dat je jezelf toen gelukkiger voelde dan nu :( . Ik kan alleen maar over mezelf praten, maar hoewel ik dacht dat ik tijdens m'n anorexia gelukkig was, realiseer ik me nu dat ik toen vreselijk eenzaam was; niemand begreep mij, en ik stond ver af van de mensen om me heen. Ik zou echt nóóit meer terug willen, hoewel eten mij ook altijd nog in de ban heeft. Maar ik weet dat ik niet terug zal vallen. Dat komt enerzijds omdat ik gezondheid belangrijk vind en weet dat ik nu veel gezonder bezig ben, en anderzijds omdat ik erg ijdel ben en zo'n uitgemergeld lichaam heeft geen enkele schoonheid in zich :evil: .

Pas alsjeblieft op dat je jezelf dat nooit meer laat overkomen!!

 
Tja Enjoy, misschien zit ik er nog te veel in (hoewel, qua lichaam verder niet, maar qua gedachten wel), maar ik vind het heerlijk om op mezelf te zijn. Heerlijk dat niemand mij begreep, als ik mezelf maar begreep (en begrijp). Verder kan het me ook niet schelen wat een ander van een uitgemergeld lichaam vindt. Wederom geldt: als ik het zelf maar mooi vind. En dat vind ik. Als ik dik ben, is het anders (want ik vind het nog steeds moeilijk om mezelf te vertonen), maar als ik mager ben, dan vind ik het heerlijk. Ik vond het ook nog steeds erg fijn om in een "schijnstaat" te zijn. Daarmee bedoel ik het gevoel "maar half te leven". Ik was er wel, maar ook niet. Beetje moeilijk te omschrijven, maar ik vond het echt heerlijk. Had er ook geen problemen mee gehad als ik toen het loodje had gelegd, maar dat is weer iets anders.

Maargoed, genoeg verheerlijking van die tijd. Tijd om mijn gezondheid op één te zetten. Overigens staat mijn gezondheid op één op de momenten dat ik beperkt word in mijn doen en laten door de staat van mijn lichaam. Op dit moment is dat nog wel enigszins zo.

 
Ik vond dat destijds ook heerlijk Pinklady, en vond mijn lichaam ook prachtig. Ik voelde me sterk. Dat hoort ook bij anorexia.

Maar nu vind ik dat niet meer hoor. Natuurlijk wil ik ook niet te dik worden, maar ik wil een gezond gewicht, in uiterlijk en innerlijk.

Ondanks het vele vet dat ik de afgelopen weken heb gegeten ontdekte in vanmorgen dat ik twee kilo ben afgevallen. Ik was echt stomverbaasd, had het tegenovergestelde verwacht (hoewel de spiegel me al anders vertelde). In plaats van dat ik er blij mee was zoals vroeger was ik nu alleen maar blij over het feit dat ik dus lekker nog veel meer kan eten!

Ik ben in ieder geval blij dat je je gezondheid op één zet. Hoe mooi je een uitgemergeld lichaam ook vindt, je zult toch toegeven dat het niet gezond is (hoop ik).

 
Nou, zelfs dat laatste is nog wel eens een probleem. Vlak nadat ik op gezond gewicht zat, stortte ik volledig in en ging mijn gezondheid alleen maar achteruit. Mijn eerste conclusie was dan ook dat ik te zwaar was om gezond te kunnen zijn. Hoewel ik weet dat het niet zo is, was het toch wel heel moeilijk om dat uit mijn hoofd te krijgen en niet gewoon te proberen net zo hard terug te gaan. En ik kan ook nog wel heel jaloers kijken naar andere meiden met AN die gewoon een vele malen gezonder lijf hebben dan ik....

 
Wow...klinkt allemaal heel intens wat AN doet. Ik at weliswaar alles,maar compenseerde 't met sporten.

Een tv programma als Obese,jaagt mij dan wel eens angst aan omdat die mensen nooit wat aan sport deden,meeste een zittend beroep hebben, en alsmaar dikker zijn geworden/meer en meer eten.

 
Als je een zittend beroep hebt hoeft dat niet te betekenen dat je zonder te bewegen/sporten dik wordt.

Want dan zou iedereen die in een rolstoel zit ook per definitie dik moeten zijn.

Mike vertelde afgelopen vrijdag dat iemand daar onderzoek naar gedaan heeft.

Die heeft een rolstoeler met overgewicht onder zijn hoede genomen en die persoon goede voeding tot zich laten nemen.

Die persoon viel af terwijl er dus niet gesport werd want die persoon kon niet uit die rolstoel vandaan.

Door de goede voeding viel hij/zij af en kwam op een normaal gewicht.

Dus het is helemaal waar: wat stop je in je mond.

Ik ben er ook van overtuigd dat als je gezonde, verse voeding eet die bestaat uit veel vetten, minder eiwitten en minieme koolhydraten dat je dan geen overgewicht krijgt. Dan hoef je zelfs niet te sporten, zoals wij.

Het enige wat wij doen is 2x in de week stijldansen (is trouwens af en toe nog flink zweten). 1 avond les en 1 avond vrijdansen/oefenen.

En als het mogelijk is wandelen we. Maar niets in het fanatieke. Gewoon lekker bezig zijn.

Zo zie je ook heel veel vrachtwagen chauffeurs die veel te dik zijn. Die mensen zouden eigenlijk zelf hun maaltijden moeten samenstellen en niet zoveel junkfood uit de wegrestaurants moeten eten met daarnaast veel koolhydraten. Maar er zijn teveel mensen onwetend. Onwetend dat ze eigenlijk veel vetten moeten eten i.p.v. koolhydraten/suikers. Want van vetten val je af. Niemand die dat gelooft als je dat verteld. Maar we houden vol en we planten veel zaadjes. Er zal ooit een oogst komen, toch? :mrgreen:

 
Gewichtstoename of gewichtsverlies heeft werkelijk NIETS te maken met het 'calories in-calories out'-sprookje waar we mee worden grootgebracht. Het is HORMONAAL. Overgewicht heeft te maken met vetopslag in de cellen a.g.v. een te hoge bloedsuikerspiegel. Werkelijke voeding en gezondheid gaat veel verder dan calorieen en lichaamsbeweging. Het heeft vooral te maken met de voedzaamheid van voeding. Calorieen zijn slechts warmte-eenheden, ze vertellen je niets over het gehalte aan vetoplosbare vitamines en mineralen in je voeding. Je wilt toch niet alleen maar energie verbranden, maar toch ook bouwstoffen in je lichaam? Het menselijk lichaam is geen verbrandingsmotor, zoals in een auto.

Mike

 
Mike, mijn zus met de bijnieruitputting - waar het overigens fantastisch goed mee gaat - klaagt de laatste tijd steen en been over dik zijn. Dus dat is hormonaal. Klopt want ze zit met die schildklier en bijnieren. Hoe kan zij nou zover komen dat ze af gaat vallen? Als ze dat op dit moment al kan?

 
De laatste tijd weer veel last gehad van hevige hoofdpijn.

Op een gegeven moment moet ik dan toch een paracetamol nemen en naar bed gaan om er toch weer bovenop te komen.

Nu las ik in het boek; Menopauze, alles wat je dokter je niet vertelt,

dat salix de voorloper is van aspirine maar, omdat op natuurlijke middelen geen patent kan worden aangevraagd, ze dit weer hebben omgetoverd tot een chemisch pilletje: de aspirine dus, waar wel dikke winst op kan worden behaald.

Ik heb even gegoocheld en zie dat er ook natuurlijke salix(=wilgenbast)-suplementen bestaan.

Heeft iemand ervaring met salix als natuurlijke hoofdpijnstiller?

 
deze topic gekozen omdat mijn zus vorig weekend t/m woensdag behoorlijke migraine heeft gehad. Mijn zus heeft al een behoorlijk verleden met migraine, heeft daar ooit medicatie voor gebruikt. Ze eet nu al een behoorlijke tijd WAPF.

Dat bewuste weekend had ze 2 eetlepeltjes chocolade-ijs van Hertog op, wat ze overigens bijna nooit doet. 2 lepeltjes kan geen kwaad dacht ze, omdat ze chocolade al lang verdacht van haar hoofdpijn.

Als ze chocolade van de natuurwinkel koopt 80% of zo heeft ze nergens last van of een Brownie bakt(uit natuurwinkel) waar best wel wat chocolade inzit ook geen last. Ik heb het idee dat het door iets anders komt.

Ik heb even de ingredienten bekeken:

Ingrediënten

Volle melk (41,9%), chocoladesaus (19,6%)(glucosestroop, invertsuikerstroop, water, dextrose, cacaopoeder (8%), sojalecithine, plantaardig vet, gemodificeerd maïszetmeel, magere melkpoeder, zout, stabilisator (carrageen), aroma's), suiker, geconcentreerde magere melk, boterconcentraat, witte chocolade (3,8%)(suiker, volle melkpoeder, cacaoboter, emulgator (sojalecithine), aroma), glucose-fructosestroop, chocoladestukjes (2,9%)(suiker, cacaomassa, sojalecithine, aroma), magere cacaopoeder (2,5%), emulgator (mono- en diglyceriden), stabilisatoren (guarpitmeel, johannesbroodpitmeel), aroma.

Er zit rommel genoeg in, wat zou bij mijn zus de grootste reden voor de migraine zijn vlak na het eten van een beetje van dit ijs.

Verder had ze al in geen maanden migraine gehad.

 
hoi Marijan, het gaat niet alleen om de afzonderlijke gifstoffen / allergenen die in het ijs zaten/zitten: maar ook om het totaal voor je zus.

 
@Marijan, Lievergezond heeft een punt,

als ik er één moet kiezen dan gemodificeerd maiszetmeel, dat is een bron van msg (e612, glutamaat of ze het verder noemen. Ook aroma komt meerdere keren terug, ook dat kan msg zijn.

 
Waarom kiezen? Ze kan er gewoonweg niet tegen. Gelukkig is ze vrij van migraine als ze zich voedt met gezonde voeding ipv vulling, ookal is t maar een klein beetje.

 
Waarom kiezen?

Omdat het interessant en soms handig is om te weten waar je niet tegen kan.

Er zit trouwens een foutje in mijn vorige post: het is E621. (niet 612)

Nog iets: als zij denkt dat het (lage kwaliteit) chocolade is, ga daar dan maar vanuit.

Hier een stukje over voeding en migraine, met de stoffen die de triggers kunnen zijn.

 
Er zit zoveel troep in dat ijs, dan maakt het toch niet meer uit wat de trigger is? En t lijkt me dat je niet 1 "schuldige" in deze aan kunt wijzen.

 
hoi meiden, mannen?, ik denk idd dat jullie allemaal een beetje gelijk hebben, maar wat JP zei, ik vond het inderdaad interessant om te weten wat nu de trigger is. Maar zal wel combi zijn.

Voor mijn zus is iig wel duidelijk dat het iets met (niet biologische) chocolade te maken heeft.

Ik denk niet dat ze ooit nog Hertog ijs gaat eten.

Bedankt voor jullie meedenken.

 
Weten jullie ook nog iets tegen spanningshoofdpijn? Het zit als een te strakke band om mijn hoofd en mijn achter in mijn nek. En een beetje achter mijn ogen maar het is niet iets kortsondigs dat na een paar uur weer weg is, het wil eigenlijk helemaal niet weg gaan. Ik heb er al jaren last van.

Het enige wat ik altijd te horen heb gekregen was water drinken, dat help in het hele begin, maar later niet meer. Ik geloof allang niet meer dat dat dus de opllosin is en ik meer water moet drinken (heeft ook nooit geholpen). Of ze zeiden paracetamol of ibruprofen en snapten dan niet dat dat bij mij niks uit haalt (die heb ik dus ook al heel lang niet meer.

Magnesium heeft in het begin wel wat uitgehaald, maar het laatste restje kreeg ik toen niet weg.

Hebben jullie nog tips

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.172
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan