Hongarije

th.jpg

Hegedűs Zsuzsa, sociologe, (ex) adviseur Orbán.
Dit is artikel (Budapestbeacon December 17, 2014 Benjamin Novak.
 
hun punisher.jpeg

Wilde op internet zoeken wie / wat 3 heren vol tattoo's in korte broek (burgerkleding) en T-shirt (geen uniform) waren . Ze droegen open en bloot (ik denk) een 9mm Beretta. Onderweg stopte ik in een kleine supermarkt. Niemand keek raar op. Geen nare frequenties.
Wie zij waren vond ik niet. Iemand zei misschien is het gewapende bewaking bij een festival daar in de buurt (Ozora Festival). Ik vond wel dit artikel met een interessant plaatje.

 
Laatst bewerkt:
Laten we het hopen. Ik dacht ook aan extra beveiliging Festivals tegen 'false flags' om Hongarije in slecht daglicht te stellen ... EU, DeepState, Antifa, Soros crap, left-liberal crazies ....
 
Hungary's PM Viktor Orbán at the 31st Tusványos camp 2022. Dit zou de nazi-toespraak moeten zijn.
Tusványos Festival (of gewoon Tusványos) is een groot-opgezette intellectuele workshop van het Karpatische Basson en wordt jaarlijks gehouden Băile Tușnad, Romania (Hungarian: Tusnádfürdő).

{engelse ondertitels}
Stuk over opdedrongen migratie, transgender crap, Christelijke waarden tussen
10:49-18:30 (desgewenst verder)
Hij zegt volgens mij ietsover dat ze zelfs de westelijke grens zullen beschermen als dat nodig is ondanks Schengen.
 
Korting brandstof alleen nog voor personenauto's met Hongaars kenteken. Hongaarse vrachtauto's betalen nu ook commerciële prijs. Met dank aan het lobbyen de grootste raffinaderij (die nog steeds goedkope olie uit Rusland ontvangt) Mol.

In navolging van een "ongelukje' bij OMV Oostenrijk (veroorzaakte prijsopdrijving) enkele weken geleden, gaat nu MOL onderhoud (ongetwifeld lang gepland) plegen aan de grootste en belangrijkste raffinaderij hetgeen druk zet op beschikbare brandstof. Daardoor gaat nu de overheid bijspringen door 'landelijke reserves' aan te spreken. De marktprijs is nu rond 1,85 voor diesel (dankzij het feit dat we momenteel 10% meer forinten meer krijgen voor de euro). Hongarije wil wel van hetgas af: kernenergie en zon.

 
PM Orbán at CPAC (Conservative Political Action Conference): We should unite our forces!

Opgegroeid in de communistische jongerenpartij, zijn politieke opleiding betaald door Soros Foundation (Wikepeia) klinkt zijn huidige beleid een stuk beter. Het blijven politici.....
 
PM Orbán/CPAC (Conservative Political Action Conference): We zouden onze krachten moeten bundelen!
orban cpac.jpeg
Aan het begin van zijn openingstoespraak in Dallas op de Conservative Political Action Conference zei premier Viktor Orbán dat Texas niet voor niets de "Lone Star State" wordt genoemd, omdat het staat voor onafhankelijkheid, vrijheid en soevereiniteit.

"Als dit waar is - en het moet waar zijn, als ik om me heen kijk - dan hebben we iets gemeen, ook al ligt Hongarije meer dan 5.000 mijl van Dallas. Mijn land, Hongarije, is de Lone Star State van Europa," zei hij, eraan toevoegend dat zijn uitnodiging voor CPAC echt liberalen over de hele wereld moet hebben geprikkeld.

"Ik zie de krantenkoppen van morgen al voor me: 'Extreemrechtse Europese racist en antisemiet sterke man, het paard van Troje van Poetin, houdt toespraak op conservatieve conferentie.' Maar ik wil ze niet op ideeën brengen. Zij weten het beste hoe ze nepnieuws moeten schrijven," zei premier Orbán.

Onder de regering Obama, vervolgde hij, kwam Hongarije onder druk te staan om zijn grondwet te wijzigen en "christelijke en nationale waarden eruit te schrappen.

"Ze haten mij en belasteren mij en mijn land, zoals ze u haten en u belasteren en het Amerika waar u voor staat. We weten allemaal hoe dit werkt," zei premier Orbán. Volgens hem "wint een opgever nooit, en geeft een winnaar nooit op," en daarom moeten conservatieven over de hele wereld hun krachten bundelen en ervaringen delen.

Volgens de premier zijn de ergste verschrikkingen van de westerse beschaving afkomstig van regimes die ons probeerden te scheiden van ons joods-christelijke erfgoed.

"De verschrikkingen van het nazisme en het communisme gebeurden omdat sommige westerse staten op het Europese vasteland hun christelijke waarden lieten varen. En de progressieven van vandaag zijn van plan hetzelfde te doen. Ze willen de westerse waarden opgeven en een nieuwe wereld creëren, een post-westerse wereld," zei premier Orbán.

Als we willen winnen, zei hij, moeten we leren hoe we volgens onze eigen regels kunnen spelen, want "politiek is niet genoeg, dit is een cultuuroorlog. [...] Hongarije is een oude, trotse maar David-grote natie die alleen staat tegenover de Woke Globalist Goliath.

Met betrekking tot het Hongaarse migratiebeleid zei premier Orbán dat Hongarije het eerste land in Europa was dat nee zei tegen illegale migratie, en dat we erin geslaagd zijn om de invasie aan onze zuidgrenzen te stoppen. Het Hongaarse volk "verwierp de valse bewering dat migranten niet kunnen worden tegengehouden, en dwong ons leiders om op te treden. En we hebben de illegale migratie gestopt."

"We hebben die muur gebouwd! En het heeft de illegale migratie gestopt", zei premier Orbán, die eraan toevoegde dat de migratiedruk toeneemt: Hongarije heeft dit jaar al meer dan 160.000 pogingen tot illegale grensoverschrijding moeten doorstaan.

Over het gezinsbeleid, een rotsvaste pijler van het beleid van de Hongaarse regering, wees premier Orbán erop dat "progressieven overal ter wereld beweren dat gezinnen niet beschermd moeten worden," en dat zij zeggen dat "er niet zoiets bestaat als familie, want liefde is liefde en familie is familie. Als je familie niet kunt definiëren, is niets een familie.

"Met een opsomming van verschillende pro-gezinsmaatregelen in Hongarije illustreerde premier Orbán dat het mogelijk is om het aantal huwelijken in 10 jaar te verdubbelen en het aantal abortussen te halveren.

Terwijl Hongarije een "fysieke muur" heeft gebouwd om illegale migranten buiten te houden, en een "financiële muur rond onze gezinnen", hebben we ook een "juridische muur rond onze kinderen gebouwd om hen te beschermen tegen de genderideologie die zich tegen hen richt".

In de woorden van premier Orbán: "De Hongaarse grondwet beschermt nu gezinnen en kinderen." In Hongarije "is de moeder een vrouw, de vader een man, en laat onze kinderen met rust," concludeerde hij.

Wat betreft het belastingbeleid, een gebied waarop Hongarije de laatste tijd veel onenigheid heeft met de huidige Amerikaanse regering, waarschuwde premier Orbán het publiek dat "progressieven altijd uw geld willen: Ze houden van hogere belastingen."

De Hongaarse regering daarentegen "vindt dat mensen hun geld in eigen handen moeten hebben", en daarom voerde Hongarije een vlaktaks van 15% in op het persoonlijk inkomen en de laagste vennootschapsbelasting in Europa van slechts 9%.

Tot slot van zijn toespraak op CPAC Dallas over de oorlog in Oekraïne, zei premier Orbán dat "Oekraïne onze buur is, we zijn volledig solidair met hen".

"De aanval van Rusland tegen Oekraïne heeft tot nu toe bijna 1 miljoen vluchtelingen naar Hongarije gedwongen. Momenteel [zijn er] meer dan 10.000 vluchtelingen per dag," zei hij, eraan toevoegend dat het alleen door Amerikaans-Russische vredesbesprekingen is dat er ooit vrede in Oekraïne zal zijn. "Ik kan u niet vertellen wat u moet doen; dat is uw soevereine beslissing. Ik kan u echter wel één ding vertellen: alleen sterke leiders zijn in staat om vrede te stichten", zei de premier.

In zijn slotopmerkingen zei premier Orbán dat "het Westen momenteel in oorlog is met zichzelf", maar "wij hebben een andere toekomst voor ogen. [...] We moeten de strijd aangaan. De overwinning zal nooit worden gevonden door de weg van de minste weerstand te kiezen."

 
rt.com 14 Aug, 2022 19:12
HomeWorld News

Sanctions are ‘wrong to the core’ – Hungarian parliament leader​

The EU’s economic war on Russia will cripple the bloc's economy, Laszlo Kover warned
Sanctions are ‘wrong to the core’ – Hungarian parliament leader

FILE PHOTO: Laszlo Kover delivers his speech on the second day of the Conservative Political Action Conference (CPAC) at the Balna cultural centre in Budapest, Hungary, May 20, 2022 © AFP / Attila Kisbenedek

Hungarian National Assembly Speaker Laszlo Kover has condemned the EU’s economic sanctions on Russia as “wrong to the core,” predicting economic devastation as a result. Kover, a long-time critic of the bloc, added that Hungary’s success depends on cooperation with both East and West.

Speaking in the Hungarian town of Bugac on Saturday, Kover used a Hungarian proverb to describe the EU’s decision to impose massive economic sanctions on Russia while still relying on its energy exports.
“Brussels politicians swung their legs without a horse under them,” he told attendees of the Kurultaj festival, an annual event celebrating Eurasian and Turkic steppe-nomadic horse culture. Kover added that the sanctions – imposed in seven successive rounds since Russia launched its military operation in Ukraine in February – are “wrong to the core,” and will result in economic ruin for Europe.
World desperately needs strong leaders – Orban
READ MORE
World desperately needs strong leaders – Orban

Kover is a member of Hungarian Prime Minister Viktor Orban’s Fidesz party, and Orban himself has expressed a similar view on Brussels’ sanctions policy. In a speech last month, Orban bluntly assessed that “the sanctions are not destabilizing Moscow” as intended. Instead, he remarked, “Europe is in trouble.”

The EU, which depends on Russia for around 40% of its gas and a third of its oil, is facing soaring energy costs and record inflation, having imposed a partial ban on Russian oil and announced a phased reduction of Russian gas imports. With multiple EU states imposing power rationing and the situation expected to worsen as winter sets in, Hungary has managed to carve out an exemption from the oil embargo, and has been in talks with Moscow to increase its gas purchases from Russia.

This stance has made Hungary an outlier in the EU, as has Orban’s insistence that NATO’s policy of arming Ukraine against Russia is a lost cause. The Hungarian premier responded to critics earlier this month by stating that “Brussels is not our boss,” and that the “independent, sovereign Hungarian nation” would work to “prevent” EU policies that aren’t in its national interest.

As an EU member, Hungary is nevertheless party to most of Brussels’ sanctions on Russia. Likewise as a NATO country, Hungary would be bound to side with the US-led alliance if it became involved in open war with Russia.
In his speech on Saturday, Kover described Hungary’s history and geography as making the country a “bridge” between East and West. “When the East and the West confronted each other, it only brought decline,” he said. “But if they cooperated, it brought Hungary a chance to rise.”
 
rt.com 12 Sep, 2022 07:20
HomeWorld News

Hungarian official says EU is the losing side in Ukraine conflict​

The EU has already suffered defeat regardless of the outcome on the battlefield, the parliament speaker insists
Hungarian official says EU is the losing side in Ukraine conflict

Destroyed military hardware in the town of Rubezhnoe in Lugansk People's Republic. © Sputnik / Valery Melnikov

The EU has suffered severe political and economic damage from its handling of the situation in Ukraine, and can already be declared the loser in the conflict, the speaker of Hungary’s National Assembly claimed on Sunday.

Laszlo Kover, who is a member of Prime Minister Viktor Orban’s Fidesz party, accused Brussels of failing to prevent the conflict through political means, with the result that it’s “unable to restore peace diplomatically.”
“Under external pressure, the EU is acting against its most basic economic interests and should already be considered a loser, regardless of which of the parties directly involved in fighting will declare itself the winner,”
he said.

Powers outside Europe are trying to condemn the bloc’s members to “military vulnerability, political subjugation, economic and energy incapacity, financial indebtedness and social disintegration,” with Brussels helping them to achieve this goal, the parliament speaker claimed.
Hungary on ‘edge of abyss’ in EU — Czech minister
READ MORE
Hungary on ‘edge of abyss’ in EU — Czech minister

The EU is grappling with soaring natural gas prices, the prospect of energy shortages in winter and spiking inflation in the wake of sanctions it imposed on Russia over its military operation in Ukraine.
Brussels has largely followed the US stance of seeking to weaken Russia through sanctions, while supplying Kiev with weapons and financial aid.

Hungary has remained relatively neutral since the outbreak of fighting in late February. It has refused to send arms to Ukraine and criticized EU sanctions against Moscow, calling them ill-conceived and self-defeating. Budapest, which is heavily dependent on Russian energy, was also able to negotiate an exemption for itself from the bloc-wide ban on Russian oil.
Last week, Mikulas Bek the European affairs minister of the Czech Republic, which now presides over the EU Council, warned that Hungary’s stance on Russia could theoretically end up with it exiting the bloc. The country “has come a long way, reaching the edge of an abyss, and now it has to decide whether to go back from that edge or risk a jump,” Bek said.
 
Ik schrok even (haast .. te snel gelezen) ... maar het is de EC / EU die hem als zodanig bestempelt. Het is daar geen roze paradijs, maar in verhouding tot de Westerse landen... wel beter.

Fuck the EC/EU!

EU fuckeu.jpg
 
Hongaarse Minister van bilaterale zaken slaat terug!!

Geweldig! Hongarije - Holland = 1 - 0
Nederlandse regering = hypocrieten (leugens en propaganda)
Hongaarse overheid = toont feiten

Great! Hungary - Holland = 1 - 0
Holland government = hypocrites (telling lies & propaganda)
Hungary government = showing facts
Menczer Tamás (Minister of bilateral relations)

Szuper! Magyarország - Hollandia = 1 - 0
Holland kormány = képmutatók (hazugságok és propaganda)
Magyarország kormánya = tények felmutatása
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.172
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan