hoeveelheid levertraan per dag

G

Guest

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb het forum doorgelezen en het is voor mij toch nog een beetje onduidelijk voor wat betreft de hoeveelheid levertraan die je op een dag moet innemen.

Ik heb de Blue Ice Fermented Cod Liver Oil gekocht (volgende keer neem ik denk ik eens die met boterolie).Voor wat betreft de hoeveelheid vraag ik me dus af hoeveel ik nu precies dien te slikken per dag.

Ik ga ervan uit dat jullie het dan hebben over de theelepelhoeveelheid die op het spuitje staat(1 theelepel=5ml), want als ik het zelf op een theelepel doe, dan past het niet eens op een theelepel. 5 Ml is bij mij een eetlepel vol.(afgemeten met de spuit).

Dus wat is nu precies de hoeveelheid per dag in ml. En kan ik het ook in 1 keeer per dag of in 2 keer per dag innemen ipv drie keer zoals ik getipt kreeg.

Als ik straks begin met de boterolie combi, is dan de hoeveelheid dagelijgs gelijk aan die van de lever cod oil?

Iemand had het ervover om de levertraan in capsules te spuiten. Dit lijkt mij wel een goed idee, omdat ik nu het gevoel heb dat het irriteert in mijn keel. Is het dan de bedoeling dat je de capsules ook in de koelkast bewaart, net als de levertraan zelf, want dan kan ik ze van tevoren vol spuiten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen hoe het nou precies zit. Dankjewel alvast!

Groetjes Heidi

Trouwens Dennis we hebben hier dubbel gelegen om je levertraanijsje om extra lang van te genieten! Heeerlijk droge opmerking!

 
Leuk om terug te horen Heidi. Van een beetje lol is volgens mij nog nooit iemand ziek geworden. Je haast gaan denken dat het de bedoeling om plezier te hebben in wat je doet. :)

Over je vragen. Ik weet niet anders dan dagelijks 1 tl levertraan of 1/2 tl levertraan+boterolie-combi. Maar dat heb je zelf waarschijnlijk ook al op het forum teruggevonden.

 
Hier is de levertraan ook eindelijk aangekomen, na al die griezelverhalen valt de smaak zo mee! ik heb de kaneel, zelfs mijn man heeft er geen moeite mee. We nemen een theelepel per dag, is het handig om in het begin een hogere dosering te nemen om sneller evt tekorten aan te vullen of is het dan te veel? of neem je zoveel ineens toch niet op? Iemand een idee?

 
Ik weet niet wat je voedingspatroon is geweest, maar als je hoog in de omega-6 inname hebt gezeten kun je de eerste week wel een tweede theelepel per dag erbij nemen. Je kunt ook teveel omega-3 innemen, maar is in deze tijd lastig met alle bewerkte voeding.

 
Welke levertraan hebben jullie? moest toch van kabeljauw zijn had ik hier gelezen?

 
heb zelf ook van de week de Blue Ice Fermented Cod Liver Oil binnen gekregen.Ik neem na elke maaltijd een klein theelepeltje (dat is 1ml per keer) 5ml dat klopt niet Heidi.Hier is een stukje over de dosis wat ik tegen kwam.

Quote:
De Amerikaanse WAPF beveelt aan dat je dagelijks gefermenteerde levertraan (1 theelepel per dag bij elke maaltijd) moet innemen. In zijn boek waarschuwt Weston Price echter voor overdosering, hij noemt het letterlijk vergiftiging. Ik ken iemand die zichzelf had overgedoseerd en toen een omega-3 overschot had gecreeerd. Vrijwel de complete Nederlandse bevolking heeft een tekort aan omega-3, alleen een gezondheidsfreak kan zo het accent leggen op die omega-3 dat er een overschot ontstaat!

Vervolgens werd zij allergisch voor zo'n beetje alles wat met dierlijk voedsel te maken had en moest ze noodgedwongen een veganistisch voedingspatroon navolgen. Uiteindelijk is het met haar weer goedgekomen, maar het heeft best een tijdje geduurd voordat ze er weer bovenop kwam.

Dit maakt de gefermenteerde levertraan natuurlijk absoluut geen slecht product, maar het geeft wel aan dat de waarschuwing van Price niet uit de lucht gegrepen was!


misschien ga ik ook minder nemen bijv. om de andere dag.

 
Een USA teaspoon = 4,93 ml, Europeese theelepel, Teelöffel, cuillère à thé, teelusikallinen, is het 3 ml.

 
Ik had de blue iced versie met kaneelsmaak. Die is nu op:( in het begin moest ik erg aan de smaak wennen maar nu mis ik die smaak in mijn wortel citroensapje 's morgens:( Ik heb nl nu de levertraan + boterolie capsules. Nu zie ik op dat potje dat er veel omega's in zitten... Ik neem hier nu 1 per dag van.

 
Beste forumleden,

Ik wil hier (als aanvulling op een magnesiumrijk voedingspatroon) ook graag de levertraan voor mezelf en onze zoon gaan bestellen en zit hier met de vraag welke dosering er dient aangehouden te worden voor een kind van 4 jaar met lichaamsgewicht van ca. 17 kg.

Zie ik het goed dat dit 50 % van 3 ml of 1,5 ml is ?

 
Ik zou denken dat je het beste naar ratio van het gewicht kunt doseren, dus bij een huisdier van 17 kg is dat ongeveer 1/4 van een volwassen persoon, dus 1 ml. De stofwisseling is wat hoger bij jonkies, dus je zal niet zo snel overdoseren:

Medical men, he said, would give 2-4 tbsp/day to adults and 1-3 tsp/day to children, but he noted that if this was continued for six or seven months it would invariably result in toxicity.

let op het verschil in tbsp en tsp!:

FAQ-Cod Liver Oil

 
moeten wij tijdens het gebruik van Blue Ice Fermented Cod Liver Oil ook zorg dragen dat het balans met omega 6 niet verstoord wordt? dacht zelf van niet omdat het ook omega 6 bevat.Buiten dit supplement om dus met normale vaste voeding lijkt me het wel verstandig om daar rekening mee te houden.

 
Ik ben er nog steeds niet uit. Wat is nu de enige juist hoeveelheid die je per dag moet innemen van cod of skate liver oil in combi met butteroil.

Ik neem nu 2 ml skate liver oil en ook zoiets aan butteroil..... Is dat goed ??

 
dank je wel ! En dat mag je toch ook wel gewoon 1 keer per dag doen ?

En die halve theelepel is dan cod liver/skate liver oil + butteroil neem ik aan ? Dus dan 2,5 ml van die 2 samen minimaal of 7,5 ml van de 2 samen maximaal.

 
Een theelepel is toch wat wij beschouwen als een eetlepel? Een officiele theelepel is namelijk 5ml, dit is wat in een 'eetlepel' past.

 
In ieder geval wel een veel grotere theelepel als wat wij gewend zijn idd.

maar nou las ik weer ergens anders op het forum dat je van de combi levertraan en boterolie maximaal 2,5 mg samen mag innemen ?? Een halve "theelepel" dus ?

Ik weet het echt niet meer nu ! Of werd er dan bedoelt maximaal 3 maal per dag 2,5 mg ?

mag je dan niet in 1 keer 3,75 mg levertraan en 3.75 mg boterolie innemen ?

 
Op mijn fles Blue Ice royal staat als dosis 1/2 tsp = 2,5 g.

Maar op de website van Vitavie staat bij het gebruik: '1 maal daags een kwart theelepel per dag'. Dus volgens de berekening zou dat dan 1,25 ml zijn. Vanwaar zou dat verschil komen?

Neem daarbij de info:
Quote:
Een USA teaspoon = 4,93 ml, Europeese theelepel, Teelöffel, cuillère à thé, teelusikallinen, is het 3 ml.


Is het dan toch beter om te beperken tot 1,25?

Hoe meten jullie dat trouwens? De gel is te dik om op te trekken met een spuitje, maar mijn weegschaal meet niet tot 2,5 of 1,25 g nauwkeurig. Of doe ik maar iets op goed geluk? Aangezien er sprake kan zijn van overdosering, lijkt mij dat ook niet ideaal.

Wat met de kinderen? Ze wegen ongeveer een kwart van een volwassene, maar hoe meet je die hoeveelheid dan praktisch? Of is het een optie om maar één keer om de vier dagen een volwassen hoeveelheid te geven?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.296
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan