hoeveelheid levertraan per dag

Bovenstaand is door Mike genoemd dat je levertraan en boterolie in een verhouding van 50:50 moet innemen. Ik gebruik momenteel de FCLO en de boterolie los, maar wil de combo gaan bestellen. Alleen zie ik dat daar 2/3de FCLO, en maar 1/3de boterolie in is verwerkt. Kloppen de verhoudingen van dat potje dan wel? En zou dit in verhouding duurder zijn dan losse flesjes?

 
De verhoudingen in het potje kloppen en ik dacht eerst ook dat het duurder zou zijn dan losse flesjes, maar toen heeft Pike uitgerekend dat de combinatie toch iets goedkoper is.

 
Dan ga ik die denk ik wel bestellen. Ik las ergens dat je van de combi de dubbele dosis moet gebruiken t.o.v de normale levertraan. Ik neem daar 1 TS van met het spuitje, en een half (Nederlands) theelepeltje boterolie. Dochter krijgt 1/2 TS levertraan en een half theelepeltje boterolie.

Het lijkt me dat de combi sneller op zal gaan als ik 2 TS per keer ga pakken (met de officiële TS lepel), maar als Pike het berekend heeft zal het wel goed zijn. Het komt voor ons hele gezin dan neer op 5 TS van de combinatie per dag. Is het dan alsnog goedkoper? Ik ben heel slecht in het uitrekenen van zoiets, vooral omdat het verschillende substanties betreft qua dikte.

 
Quote:
Een halve theelepel per dag. 1 x is de onderhoudsdosis. 3 x per dag bij de maaltijd is de maximale dosis.

Mike


Quote:
5 ml = 1 theelepel. 20 ml = 1 eetlepel. Groot verschil!

Mike



3x per dag 1 theelepel van 5ml? 15ml levertraan per dag?!!?

Volgens de testdata [URL]http://www.greenpasture.org/public/Products/TestData/index.cfm[/URL] bevat 1 ml ongeveer: 2400 IU vit A en 800 IU vit D

Dit komt dan voor 15ml neer op ongeveer: 36000 IU vit A en 12000 IU vit D

Is dat niet te veel?

En als je daarnaast nog enkele eidooiers en bijv. 1,5 liter rauwe melk drinkt, of orgaanvlees/leverworst?

En als je hiernaast geen fytinezuur eet wat vitamine's zou roven.

Dan heb je toch wel echt een overdosis nietwaar?

 
Zie mijn antwoord op je vraag over vit. A. De natuurvolkeren die Price bestudeerde consumeerden grote hoeveelheden vetoplosbare vitamines, dus ook vit. D. Waar Price in zijn boek wel voor waarschuwt is overdosering van levertraan! In zijn tijd waren omega-3 en omega-6 nog niet bekend, maar we weten nu dat een overdosering van omega-3 in levertraan dermate bloedverdunnend kan uitwerken dat je er bijv. een hersenbloeding van kunt krijgen!

Mike

 
Volgens mij moet het ook zijn 3 maal 1/2 theelepel per dag ipv 3 maal 1 theelepel. Zoals er ook in het berichtje van sprout staat.

 
Het schijnt dat de Blue Ice Royal gel goedkoper is. Maar ik doe amper 3 weken met zo'n potje (3 personen). Ik ga toch weer terug naar de vloeibare levertraan en boterolie, dit is me echt te gek.

 
Ik gebruik de levertraan combi met boterolie gel (blue ice), is de maximale dosering hiervan ook 3x 1/2 theelepel of minder? (ik let op een overdosis) ik neem nu 3x 1/2 thelepel
 
Van de infused heb je meer nodig dan die zonder kokosolie, omdat 65% kokosolie is:





Each 1 1/2 serving contains at least 65% Organic Coconut Oil, and 1/2 tsp+ of infused oils (75% FCLO and 25% HVBO and/or Fermented Skate Liver Oil)

Children (3mths-12yrs): 1/2 - 1 1/2 tsp

Adults and Children 12+yrs: 1 1/2 - 3 tsp



https://blog.radiantlifecatalog.com/bid/70257/Fermented-Cod-Liver-Oil-How-much-should-I-take

Dus 3/4-1,5 tsp van de blend en 1,5-3 tsp van de infused.
 
??? dat is dus degene die ik heb. En ik begreep nu juist in het andere levertraan topic dat je daarvan een half theelepeltje per dag 3 keer daags mocht nemen en niet meer?? Dus ik neem al due tijd te weinig?
Ik weet nog dat er verwarring was met een halve theelepel en een halve eetlepel...

Ik vond het al raar dat die pot niet leeg komt voordat de datum verstreken is. Hij kan nog mee tot feb 2018. Maar dat krijg ik dus nooit op. Moet het dan een hele theelepel zijn?
 
Wordt echt niet slecht hoor, er moet nu eenmaal een tht op. Maar kan wel wat meer dus ja. Is logisch als meer dan de helft uit kokosolie bestaat nietwaar.

 
Oké. Dan ga ik vanaf morgen dat doen.
Dacht echt een halve theelepel voor wat betreft de dosering. Zat ik ernaast blijkbaar. En Herman zijn variant is dus wel 3 keer daags een halve theelepel? Want daar ging het om eigenlijk.
 
Ja Henry zit goed, zoals ik dus schreef:

Dus 3/4-1,5 tsp van de blend en 1,5-3 tsp van de infused.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.839
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan