Hoeveel vlees eten jullie eigenlijk?

Haha, ik ken dit filmpje.... als je goed luistert naar haar dan hoor je haar zelf zeggen dat ze in der leven al heel wat verschillende dingen heeft geprobeerd.... dus niet 100% strak veganistisch. Ze vertelt niet wat ze als kind voor voeding heeft gehad, en je weet niet wat ze allemaal nog aan supplementen slikt (amerikanen slikken de meeste supplementen in de wereld)... ze kan door de combinatie (weinig/geen alcohol/sigaretten) en bewegen etc... kan je best ver komen hoor! Daarbij is een raw food dieet niet eens zo extreem ongezond volgens mij. @Mike, ze had volgens mij wel der ID laten zien enzo, maarja kan je natuurlijk ook vervalsen. Daarbij heeft ze misschien wel plastisch chirurgie gedaan (kan ze ook over liegen). kortom.... vergeet het filmpje ;-)

 
Vanuit je eigen invalshoek is het niet moeilijk om in je gelijk te blijven, maar er zijn meerdere kanten van waaruit je naar de werkelijkheid kunt kijken. Er is veel meer mogelijk dan we zelf denken. Ik vind het jammer dat veel mensen meteen alles in het werk zitten om kost wat kost te kunnen beargumenteren waarom een waarheid die je eigen wereldbeeld bedreigd of doet wankelen onmogelijk waar zou kunnen zijn. Het maakt niet uit in wat voor een stroming je terecht komt. Altijd als er iemand te kritische vragen stelt of met een te innoverende (potentiële) waarheid komt, dan wordt die belachelijk gemaakt of bestreden. Dit is in het verleden ook vaak (of altijd) zo gegaan en blijkbaar hebben we nog steeds niet van deze vergissingen geleerd en blijven we in de dualiteit hangen van: WIJ weten het wel en ZIJ weten het niet. Wie de schoen past, trekke hem aan...

 
Kabinet adviseert minder vlees te eten

Het kabinet gaat het milieubeleid moderniseren. "Er is de afgelopen jaren veel bereikt. We hebben steeds minder last van zure regen of ernstige smog. Maar er is geen ruimte om achterover te leunen'', aldus staatssecretaris Wilma Mansveld van Infrastructuur en Milieu.

Ze wil dat de luchtkwaliteit nog verder moet verbeteren door Europese afspraken te maken over transport. Daarnaast wil de staatssecretaris nieuwe milieuproblemen en daarmee mogelijke gezondheidsproblemen vóór zijn. "We moeten alert zijn op de introductie van nieuwe stoffen in het milieu zoals genetisch gemodificeerde organismen", zegt Mansveld.

Het kabinet wil burgers stimuleren om duurzamer te leven. Via het programma Duurzaam Doen geeft het kabinet concrete tips om duurzamer te leven. Zo adviseert het ministerie op het gebied van voedsel als eerste om minder vlees te eten door flexitariër te worden. "Al 86 procent van de Nederlanders is flexitariër en laat een of meer dagen per week vlees staan. Dat bespaart energie en is beter voor het milieu", adviseert het ministerie van Infrastructuur en Milieu. Daarnaast is het duurzamer om seizoensgroente te eten en om ervoor te zorgen dat minder voedsel wordt verspild. Op het gebied van energie adviseert het ministerie om beter te isoleren en zonnepanelen in te zetten als energiebron.

Volgens Mansveld is het verder nodig actiever internationaal samen te werken en in Nederland milieuwetten aan te passen en allerlei regels makkelijker te maken.

http://www.boerderij.nl/Home/Nieuws/2014/3/Kabinet-adviseert-minder-vlees-te-eten-1478125W/

 
Wij eten momenteel dagelijks vlees(gehakt en spareribs voornamelijk) en het is heel zeldzaam dat we geen vlees eten, nou is onze vraag of dat wel gezond voor ons en onze kinderen is?

Mvg,

Reiziger
 
@fatsnotbad,

Dank je wel voor het lichtje dat je heb doen laten branden en de suggestie, zo had ik het nog niet bekeken!

Kaas eten we bijna dagelijks en eieren worden ook regelmatig genuttigd, nou kan ik me alleen niet een diner zonder vlees bedenken, suggesties zijn altijd welkom met een recept van kaas en eieren (of iets anders) in plaats van vlees. We proberen een beetje variatie in de keuken te krijgen, maar omdat we tegelijkertijd bezig zijn met wat niet mag, zitten we af en toe letterlijk en figuurlijk de kasten na te lopen "wat we vandaag eens gaan eten" haha dat brengt wel grappige momenten met zich mee.

Ps. Komen kaas en eieren goed in de buurt van vlees, als het gaat om de voedingstoffen?

@Naief, je vraag is denk ik beantwoord ; )

Reiziger
 
Een spinazieschotel met gekookte of gebakken eieren is zo gemaakt. Ook kun je denken aan een Indiase curry met paneer (ook wel geschreven als panir). Kun je zelf maken of kant-en-klaar kopen in biologische winkels. En nu met dit warme weer gaat een salade met gekookte eieren of fetakaas er natuurlijk ook goed in!

Mike
 
@fatsnotbad,

Dat klinkt lekker, dat wil ik zeker eens gaan proberen! bedankt voor de inspiratie! Ik heb het even opgezocht die paneer en dat lijkt me wel leuk om een keer zelf te maken, hier zullen ze thuis wel blij mee zijn.

Fetakaas met salade is inderdaad heerlijk met dit weer! maar alles is gepastureerd in de winkel....dan zou ik die ook moeten maken of maakt dat niet veel uit?


Reiziger
 
Maakt voor kaas niet zo heel veel uit, dat is grotendeels vet en botervet overleeft pasteurisatie.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.690
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan