hoeveel rauwe melk

G

Guest

Guest
hoeveel rauwe melk mag een mens per dag drinken??

en mag ik rauwe melk mengen met bio yohurt en daarbij een beetje diksap??want ik heb de rauwe melk maar mijn meiden lusten het echt niet?het is echt janken geblazen.yoki lusten ze wel dus dacht ik het zo te maken.graag jullie mening.want ik wil ze echt aan de rauwe melk hebben snappen jullie???gr lola

 
Quote:
hoeveel rauwe melk mag een mens per dag drinken??


Zoveel als je maar wil, je kunt er zelfs op leven!

Quote:
en mag ik rauwe melk mengen met bio yohurt en daarbij een beetje diksap??want ik heb de rauwe melk maar mijn meiden lusten het echt niet?het is echt janken geblazen.yoki lusten ze wel dus dacht ik het zo te maken.


Goed idee om gezondere Yogidrink te maken! Je kunt ook gezonde milkshakes voor ze maken in de blender.

Mike

 
oke mike dank je voor de antwoorden.ik ga het straks gelijk maken.ik was eigenlijk bang dat die diksap of de bio yohurt de voordelen van de rauwe melk weg zouden halen.ik hoop van niet

 
In het voorjaar/zomer ook heerlijk met aardbeien/blauwe bessen etc.

Vooral ook voor kinderen moet eten/drinken een feestje zijn, dan herinneren ze zich later hoe lekker gezond is.

 
nu heb ik gister dus die yoki gemaakt met rauwe melk.bd yogurt en wat diksap.

ook niet goed volgens mijn dochters, echt balen zeg.

ze vinden het wel met die vieze suikerrijke limosiroop vol glucose/fructose lekker.

ik heb ze het wel gegeven maar heb er geen goed gevoel over, wat nu??

kan rauwe melk samen met suiker kwaad??ik bedoel wat gebeurd er met de goede melk samen met die siroop???

 
Suiker is een gewenning, en kunnen ze ook weer afwennen. Ik zou proberen met fruit/ bessen/frambozen te mengen en dan de toegevoegde suikers afbouwen tot helemaal nul.

Heb je al een geprobeerd met slagroom gezoet met honing en dit door de smoothie?

 
nee eigenlijk niet, ik ga morgen naar onze bio natuurwinkel en zal daar is wat gaan in slaan voor de smoothie,

maar ze zijn wel heel moeilijk hoor die meiden van mij, getsie wat lastig zeg!!!

 
Het probleem heb je zelf (onbewust) gecreeerd, je kunt je meiden hiervoor niet de schuld geven. Bewerkte rommel als limosiroop bevat zoveel bewerkte of kunstmatige zoetigheid dat je meiden nu een onnatuurlijke zoetbeleving hebben. Vergeleken met deze sterke smaak zullen natuurlijke zoetmiddelen het altijd afleggen, omdat die dan 'flauw' afsteken tegenover de zoetigheid van de limo.

Je meiden kunnen alleen maar zo geconditioneerd zijn omdat jij ze hieraan hebt laten wennen. Nu is het aan jou om het ze af te wennen en je vergissing te herstellen. De truc is denk ik om eerst ongezonde hoeveelheden honing te gebruiken om dezelfde zoetgraad te krijgen. Ze krijgen dan in ieder geval nog mineralen en enzymen via de honing binnen. Als ze eenmaal hieraan gewend zijn geraakt kun je gaandeweg telkens ietsje minder zoetigheid toevoegen, totdat je bij normale hoeveelheden uitkomt.

Vaak zie je dat als ze psychologisch eenmaal 'om' zijn ze ook smaakvariaties accepteren, zodat je ze langzaam maar zeker krijgt waar je ze hebben wil. Zijn ze eenmaal 'om', dan kun je ze er ook bij betrekken door ze te laten helpen de drank zelf te maken.

Mike

 
je hebt gelijk mike,en ik besef me al tegoed dat ik de gene bent die het roer weer moet omdraaien, ik had voorheen helemaal niet door dat het zulke zoetkauwers waren, nu des te meer sinds ik met voeding bezig bent

ik ga het de tijd geven en denk dat het wel goed komt, met mijn vragen en jullie antwoorden.

gr lola

 
ik, zeg het eigenlijk verkeerd, ik bedoel: ik had eigenlijk helemaal niet door dat ik er zulke zoete kauwers van hebt gemaakt.

gr lola

 
oke dennis ik heb gelezen.

ben benieuwd naar de reactie's hierop.

gr lola

 
na een gesprek met de meisjes over de rauwe melk hebben we toch met z'n drieen besloten dat ze het toch nog wel willen proberen DIE BERUCHTE YOKI maar dan met iets meer diksap en een kleiner glas.

ze hebben het zonder problemen opgedroken met een capsule levertraan&boterolie, goed he.

ik heb ze ook helemaal de hemel in geprezen.

nu vraag ik mijn eigen af de meisjes zijn 10jaar(erge ADHD) EN 7JAAR(PPD-NOS)hoeveel capsules is voor hun voldoende, ik geef er nu 1 is dat te weinig??

 
^^ Uiteraard zullen er richtlijnen zijn (Mike?), maar ik denk ook dat je naar je kinderen zult moeten kijken en door middel van enig uittesten wijs moet worden.

Zelf heb ik nog een vraag over rauwe melk. Hoe lang kunnen jullie het allemaal goed houden? Morgen ga ik namelijk (eindelijk!) voor het eerst rauwe melk halen, maar het kan daar maar 1x per week (althans, de 2e x kan ik nooit).

Iemand die een indicatie heeft?

 
Mijn ervaring is dat deze zeker een week (7 dagen) goed blijft. En als de melk gaat zuren dan is er nog steeds niets aan de hand. Gepasteuriseerde melk gaat rotten, rauwe melk vertoont melkzuurfermentatie. Er is hier iemand op het forum die zelfs een specifieke smaak heeft ontwikkeld voor licht gezuurde rauwe melk: Milkenhunnie!

Mike

 
ik denk dat de melk gerust 4 a 5 dagen kan bewaren, mits het goed koel staat.

of heb ik het mis!!??

fijn hoor dat je ook melk gevonden hebt, ik heb vandaag weer gehaald, lekker joh, zit er de heletijd van de drinken.

ik denk ook er richtlijnen zijn, maar ik weet ze niet en uittesten?ja oke maar waar moet dan opletten?

gr.lola

 
Uit het boek Cure Tooth Decay van Ramiel Nagel dat ik momenteel aan het vertalen ben:

Quote:
Green PastureTM maakt zelfs een gemakkellijk mengsel van 1/3 boterolie en 2/3 levertraan genaamd Blue IceTM Royal. De dosering voor tieners en volwassenen is ½ theelepel of ietsje meer twee tot drie keer per dag bij de maaltijd (of 7-10 capsules per dag, verspreid over de dag).


Je onderdoseert dus inderdaad.

Mike

 
Ah mooizo. Op den duur wil ik een keer een week (of langer als het goed bevalt) op rauwe melk gaan leven, maar dan moet ik het wel kunnen bewaren natuurlijk!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.745
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan