Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Is er een tv opname op internet dan kunnen we zijn bone structure even beoordelen :wink:

En blijkbaar met goede genen en dan toch boter, kaas en eieren (vis?) dat iemand een hoge leeftijd kan bereiken. Mara goed vlak het mentale aspect ook niet uit.

Zag laatst ook een dametje op tv, 93 jaar en ze werkte nog 3 dagen per week op schiphol. Super optimistisch vrouwtje en superkwiek!

 
Als een vegetarier 98 jaar kan worden beschikt hij/zij nog over uitstekende reserves, eerder opgebouwd in het leven toen deze persoon nog geen vegetarier was. Daarnaast moet deze persoon uit een geslacht komen met zeer sterke genen, zo sterk dat hij zelfs vegetarisme kan weerstaan!

Mike

 
Heb het ook gezien, we weten natuurlijk niet hoe lang hij al veganist is. (hij was geen vegetariër maar veganist)

Lia

 
Ik ben nu een docu op internet aan het kijken "Overtollig vet" op holland doc in het begin al merkwaardige dingen veel sporten en ook een aantal dagen niets eten om gewicht te verliezen logische dat je afvalt toch.

mocht je het willen zien kijk dan nu 20-1 21:22 of morgen op Holland Doc. di 09:14 - 10:05 wo 07:53 - 08:43 en vr 11:30 - 12:21

HOLL Dokument: Overtollig vet Documentaire van Frans Bromet. Net als 3,5 miljoen andere Nederlanders probeert filmmaker Frans Bromet al jaren wat kilo's kwijt te raken. Sportinstructrice Daniëlle wil hem graag helpen zijn ideale gewicht te bereiken. Het is zeker niet in de WAPF stijl.

 
Dit keer een onderwerp die wel redelijk klopt en dat zomaar in het nieuws tenminste op nu.nl

Babyboomers minder fit dan hun ouders

AMSTERDAM - Vijftigers die nu leven, zijn over het algemeen minder fit en gezond dan hun ouders twee decennia geleden, zo blijkt uit een nieuwe Amerikaanse studie.

Babyboomers hebben vaker overgewicht, diabetes en een hoge bloeddruk dan hun ouders op vijftigjarige leeftijd hadden. Verder sporten ze aanmerkelijk minder. voor gehele artikel zie:

Babyboomers minder fit dan hun ouders. of van de oorspronkelijke bron:

The Status of Baby Boomers' Health in the United StatesThe Healthiest Generation?

Ze zeggen niet voor niets dat we steeds ouder worden vraag alleen niet hoe als het al is. :mrgreen:

 
Remco, de link doet het niet.

Maar het is wel logisch aangezien mensen steeds slechter zijn gaan eten.

En dan willen 'ze' ons toch maar al te graag voorhouden dat we allemaal veel ouder worden en langer gezond blijven. Dankzij de moderne geneesknudde natuurlijk haha.

60 is het nieuwe 50! Of zelfs 40! :roll:

Ja mensen u kunt rustig doorwerken tot uw 75e want 75 is het nieuwe 60!

Ik zie het inderdaad helaas in mijn omgeving helemaal niet...

 
NVP: Plofkip is stiekem gewoon een bofkip.

??? 'Eigenlijk bestaat de plofkip niet eens, dus valt er ook weinig op te lossen.'

Weg met de plofkip, in Nederland hebben we namelijk bofkippen. Tenminste, als het aan de Nederlandse Vakbond Pluimveehouders (NVP) ligt.

Voor gehele artikel zie: Plofkip bestaat niet. Geen plofkip maar bofkip. :mrgreen:

Uiteraard ben ik het er niet mee eens maar vond het wel een "leuk" artikel en ook weer een mooi voorbeeld hoe er tegen de voedingsindustrie word gekeken of hoe hun zelf proberen het goed te praten.(zowel boeren als bedrijven) Hoe zouden wij erop reageren als het bij ons wordt toegepast?

 
Ik stel voor dat we de mensen die dit beweren 6 weken achtereen in constant licht zetten, verschrikkelijk voedsel geven en in kooien op elkaar gestapeld op elkaars kop laten schijten. Kijken of ze dan nog steeds vinden dat deze dieren boffen!

Mike

 
Zit ik naar Lifeisbeautiful te kijken, ben verbaasd ze beweren dat grasgevoerde koeien gezonder zijn en varkens die lekker mogen grazen :D. Nou en dat op rtl 4...

oh het gaat over de dieren van PureGraze

 
Vanavond op Kassa Ned 1 is het onderwerp o.a. margarine. Ook was er vorige week iets over suiker op Radar. En passant werd er wel gezegd dat suiker verslavend werkt. en ze lieten zien dat het overal in zit. Het geeft mij een beetje moed, gaan we dan eindelijk de goede kant op? Kennen jullie foodwatch? Zeer interessant, onafhankelijk onderzoek van levensmiddelen.

 
Zit nu Kassa te kijken, om te janken wat een voedingsdeskundige van Wageningen, wat nu de gezondste margarine is Duhhh..

 
Ja, heb het ook gezien. Triest. Roomboter wordt helemaal niet genoemd, alleen maar plastics die ze vergelijken. Die 'expert' zal wel betaald worden door de industrie :roll:

De rest zal nog onwetend zijn.

 
Iemand zei op dit forum dat zodra er iets over een voedingsmiddel wordt gezegd er direct weer een tegengeluid komt. Dat is waarschijnlijk toch hier aan de hand want foodwatch heeft becel behoorlijk afgekraakt. Deze uitz. was in iedergeval weer zeer teleurstellend.

 
Ik heb het ook gezien. Ook de presentatiestijl van de voice-over van de 'reportage', wat een slecht excuus voor journalistiek! Geen woord over roomboter, geen gedegen uitleg over het hydrogenatieproces en dan de 'usual suspect' Frans Kok. Het is of Kok, of Katan die altijd de revue passeren. Enne...Frans, die omega-3 en 6 vetzuren moeten wel degelijk naderhand worden toegevoegd omdat ze kapotverhit zijn!

Mike

 
Ze kondigden overigens nog aan dat de uitzending van a.s. dinsdag o.a. gaat over vegetarische vleesvervangers. In het aankondigende filmpje kwam meteen al de mythe voorbij dat dit een zegen is voor het milieu. Wat betekent de naam van dat programma eigenlijk, Kassa? Kassa voor wie?

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.855
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan