Hoe slecht is WIFI?

Ik geloof ook niet zo dat het echt helpt. Ik heb zo een ioniser in het stopcontact zitten en dat ding zou de lucht in de ruimte zuiveren. Dit zou je ook echt moeten ruiken alsof er net een regenbui is geweest. Jahoor tuurlijk, ik heb dat ding al jaar in het stopcontact zitten merk er niks van! Geen zuivere lucht, nog steeds last van niesbuien, je zou volgens de verhalen beter door je neus gaan ademen.
Er staat elimineert o.a pollen,rook en geuren. Nogmaals merk er niets van en dan betaal je 25euro. Duur nachtlampje want je hebt ze ook voor 6euro.

Hoe denken jullie over die anti straling stickers? Die heb ik namelijk op mijn telefoon of is dat ook BS?
 
wie is er de wifi discussie op school aangegaan?
Op de school hebben ze een zwaksignaal zeggen ze, maar onderwijl wel versterker(s) door de school heen.
De 21e eeuw zeggen ze dan en jij hebt toch ook een mobiel (ontstoort, internetvrij en ik heb hem nooit bij me) en in het dorp staat er toch een antenne dus tsja, waar wil je het over hebben? En kinderen in groep 8 hebben een mobiel.
Of te wel ik moet die discussie dus gaan voeren met mensen die in een andere dimensie leven (gevoelmatig :) ). Wie heeft er met dit bijltje gehakt?
 
mooie site Wim, daar kan ik wel wat mee.
Het jammere is ook echter dat er vlakbij een telefoonmast staat en het argument van mensen (ik heb er slechts een aantal gesproken, dus niet dat ik aan het campagne voeren ben (zo niet mijn ding!)) is, wat maakt wifi uit als die mast er staat. Dat kleine beetje straling verminderen, terwijl die mast er staat, dat heeft toch geen zin.
Op de gang, 5 meter bij mijn kind vandaan zit een wifiversterker in het stopcontact.
Ik denk dat ik sowieso maar ga vragen of hij niet aan de andere kant van het lokaal een tafel kan krijgen, maar dan wordt er natuurlijk gewoon een kind gewisseld. Fijn voor dat kind.
 
Ja, de situatie op scholen is erg lastig. Men heeft vaak contracten met ICT bedrijven die een dekkend netwerk mogen aanleggen en iPads of laptops aanbieden.
De invloed van de zendmast kan erg meevallen, behalve als deze op de school is gericht en je zit vlak bij het raam. Een beamer voor de digiboards boven het hoofd van een kind is ook niet gewenst.
Er zijn gevoelige kinderen die het op een moderne school niet meer trekken of na school geradbraakt thuiskomen.

Wim
 
mijn vraag herhalen:
wie is er de wifi discussie op school aangegaan?
Op de school hebben ze een zwaksignaal zeggen ze, maar onderwijl wel versterker(s) door de school heen.
De 21e eeuw zeggen ze dan en jij hebt toch ook een mobiel (ontstoort, internetvrij en ik heb hem nooit bij me) en in het dorp staat er toch een antenne dus tsja, waar wil je het over hebben? En kinderen in groep 8 hebben een mobiel.
Of te wel ik moet die discussie dus gaan voeren met mensen die in een andere dimensie leven (gevoelmatig :) ). Wie heeft er met dit bijltje gehakt?
@ wim, je zegt dat het met de telefoonmast mee kan vallen, heb je daar voor mij nog wat verdere uitleg bij, want ik ben bang dat anders de discussie daar op doodgegooid wordt.
 
De geschiedenis laat zien dat dergelijke gevaren (asbest, lood, DDT enz.)lang niet altijd tijdig onderkend worden. Ik ben er een groot voorstander van om de gezondheid het voordeel van de twijfel te gunnen.
Zwakkere WIFI sigsnalen kunnen gevaarlijker zijn dan sterkere omdat cellen zich bij zwakke signalen niet zo snel tegen de signalen gaan afschermen met schade aan het DNA als gevolg.
Het argument dat er toch al straling is van andere bronnen is onzinnig. Het zijn rokersargumenten.
 
Jazeker vind ik het onzinnig Gerard, maar als ik niet goed beslagen ten ijs kom, dan wordt ik zo in de kant gegooid. Want heel Nederland denkt volgens mij dat als de wifi uitvalt dat gelijk staat aan dat de wereld vergaat. Meestal zal het mij een worst wezen, want ik woon in een wifi-vrije zone. Dus de schade voor mijn kind zal ook wel meevallen, want het gaat om een aantal uren per dag. Het gaat mij om het principe. Wifi en kinderen gaan niet samen en wie dat achter zijn voordeur wil doen moet dat zelf weten, maar school is een openbare instelling en verplicht, zodat ik geen keus heb.
De school is net opgeknapt voor een hoop geld, maar een kabeltje kon er niet vanaf zeker.
Maarja, dat is omdat men het punt niet ziet.
 
Je kind heeft een leerplicht, geen schoolplicht. Je mag je kind ook zelf onderwijzen, wat ouders van nature meestal al doen trouwens.
(Basis-)school is de 3e fase in de conditionering tot slaaf.(voor wie ziet dat je in onze "democratie" wel mag stemmen, maar dat het grote geld de dienst uitmaakt).
 
@naief , de meeste zendmasten zenden in een bepaalde richting, dat zijn sectorantennes. Vaak zie je er drie bij elkaar hangen die elk 120 graden dekken. Ze staan wat schuin naar beneden gericht en de sterkste 'sigaarvormige' bundel raakt na ca. 300 meter de grond. Er zijn wat kleine zijlobben die er ook vanaf komen. Eigenlijk kan enkel een meting duidelijkheid bieden wat het effect van de mast. Door reflecties tegen andere gebouwen e.d. kunnen de velden ook via een andere richtingen een gebouw binnenkomen. Wij hanteren de Duitse Bouwbiologische Richtlijnen SBM2015 als het om gezondheid gaat, maar overheden hebben hun normen en die zijn zo hoog dat in de praktijk dat meestal maar 2-3% van wordt gemeten, dus vlgs hun niets aan de hand. Dan is er geen discussie mogelijk.
 
Met een smartphone of tablet (met wifi) kant je met o.a. Wifi Analyzer de sterkte en het aantal signalen zien. (van wifi niet van de zendmast)

Dit is ook afhankelijk van de kwaliteit van de antenne van de telefoon, dus vooral als vergelijking te gebruiken tussen bijvoorbeeld thuis en op school.
Meet eens op 1 meter afstand, op 2 meter, 5 en 10. Je zal zien dat de sterkte vooral de eerste paar meter sterk afneemt, daarna maakt het minder uit.

@Gerard: Je maakt het wel lastig. (zwakke signalen mogelijk schadelijker)
Wat doe je zelf: Dichtbij of veraf gaan zitten als dat de enige opties zijn bij een wifi zender?
 
ik heb geen smartphone en ook geen tablet Jp, maar interessant dat je dat er mee kunt.
Afijn ik heb een gesprek op school gehad, zeer constructief, en de wifiversterker wordt verplaatst. Verder was echter het beleid van de stichting waar de school onder valt om de wifi sterker te maken en sommige kinderen straks achter de laptop te zetten. Toen ik zei dat de signalen dan ook op de peuterspeelzaal zouden komen die tegen de school aangeplakt zit, was het duidelijk dat daar nooit enige gedachte aan gewijd is geweest.
Mijn 1e bezwaar is opgelost en mijn 2e bezwaar zal in de nabije toekomst dus nog zwaarder gaan wegen.
Die mast staat op ca. 200-300 meter, dus de school krijgt de volle laag. Het meeste komt echter op het dak dus, wordt het dan grotendeels afgeketst?
 
Zwakkere WIFI sigsnalen kunnen gevaarlijker zijn dan sterkere omdat cellen zich bij zwakke signalen niet zo snel tegen de signalen gaan afschermen met schade aan het DNA als gevolg.
Interessant! Heb je bronnen?
Vooralsnog geen vrijbrief om er maar op los te stralen en is de ervaring dat bij sanering van de velden men vaak opknapt. Tijd x dosis.
Ben het wel eens dat ook zeer zwakke signalen nog een biologische werking kunnen hebben.

@naief: hangt van de gebruikte bouwmaterialen af. Als er staalplaten zijn gebruikt, of isolerend materiaal met alufolie, of een dikke betonlaag, dan wordt veel gereflecteerd en/of geabsorbeerd.

Wim



 
@ Wim : ik zal morgen eens wat beter opletten, maar volgens mij is het van asfaltplaten of zo iets. (zo'n dak dat je verhit om hem waterdicht te krijgen, zo ziet het eruit althans) Dat lijkt mij in 1e instantie absorberend.
 
@naief: Dat is de toplaag, wat tussen dat en het plafond zit kan je niet zien.

Gsm signaal is trouwens ook met een smartphone te meten. Maar als ik zo snel kijk alleen het signaal waarmee je verbinding hebt.
Met een simpele gsm kan je ook "meten".
Kijk hoeveel signaal je hebt als je buiten staat en als je binnen staat. Ervan uitgaande dat je verbinding hebt met die mast, er is ergens een website waar je kan zien welke maatschappijen er in een mast "hangen".

Je kan misschien een smartphone lenen of iemand vragen de wifi analyser (gratis) te proberen. Een grafiek maakt veel duidelijk:
wifi_analyzer2.jpg
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
501.130
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan