Hoe lang blijft sole goed?

G

Guest

Guest
Iemand vroeg mij hoe lang sole goed blijft. Dit omdat je water niet zo lang kan bewaren. Ik moest haar het antwoord even schuldig blijven want ik weet het ook niet. Ik gebruik zelf een grote jampot om sole aan te maken en heb nooit geen last van bederving. Weet iemand het antwoord voor mij? vast bedankt.

 
Mits je het koel en donker bewaart, in of buiten de koelkast, maar buiten direct zonlicht, is de houdbaarheid eeuwig.

Mike

 
Wij hebben het eigenlijk gewoon op het aanrecht staan en het blijft ook prima.

En we hoeven het niet eeuwig goed te houden want de pot raakt vanzelf leeg. :lol:

Lia

 
Ik doe zelf ook al maanden met een voorraad sole. Ik doe het ook niet zo precies, dus er zitten nog een paar korrels zout onderop. Ik doe dan af en toe nieuw water erbij en roer het iedere keer goed door.

Maar chemisch technisch gezien, wat Mike zegt, is het oneindig houdbaar omdat het niet makkelijk vatbaar is voor invloed van buitenaf. Behalve dus zonlicht.

 
Dank jullie wel voor het snelle antwoord. Ik dacht het al maar wilde het toch graag zeker weten voor ik diegene zou antwoorden. groetjesss

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.806
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan