Hoe laat je kinderen gezonde dingen eten?

dirtsa en mike jullie hebben helemaal gelijk, ik werk in de thuiszorg onder schooltijden en af en toe als ik het niet red dan past mijn zus op mijn meiden,dus niks geen k.d.v

zij heeft trouwens ook op hun toen ze baby waren 2 daagjes van 9 tot 3 opgepast.zij is als een 2e moeder voorhun.

als mijn meiden zoals nu kerstvakantie hebben neem ik vrij, en daar genieten we enorm van.ik hoef geen carrieremuts te zijn hoor.ik geef wel om kleding en make-up,maar gezondheid komt eerst vandaar dat ik nu verslaaft aan dit forum ben.

 
Ik zie de logica niet in van werken om de kinderopvang te kunnen bekostigen, zodat je je kind daar kunt dumpen en de kostbare moeder-kind-band verloren gaat. Wat is de winst? Van het extra geld kun je niet genieten, want dat besteed je aan de kinderopvang en van je kind kun je ook niet genieten want dat besteed je ook aan de kinderopvang! Snap je nu hoe de machthebbers zich kapotlachen als wij onszelf zo makkelijk laten kooien? Als 2012 ons iets zou moeten brengen is dat we onszelf voor eens en voor altijd bevrijden van deze oude realiteit!

Mike

 
Quote:
Een kind onthechten om aan onze egoistische 'kinderwens' te voldoen klopt voor geen meter. Adoptie is niets meer dan gelegaliseerde kinderhandel en er gaan veel meer duistere praktijken in om dan wij te horen krijgen via de media.


Tja, interessante informatie, maar of zoiets daadwerkelijk waar is, vind ik altijd lastig in te schatten. Het is makkelijk om met het vingertje te wijzen, het is nog makkelijker om goedgelovig te zijn. Voorlopig blijft mijn mening de gulden middenweg.

Als ik zelf zou willen adopteren zou het uiteraard om een reeds (noodgedwongen) onthecht kind gaan: een kind onthechten om aan een kinderwens te voldoen vind ik geen optie. Maar dan nog zou ik me er veel beter in moeten verdiepen voor ik er wel of niet voor zou kiezen.

Quote:
Dat klopt. Voor natuurvolkeren was vruchtbaarheid en voortplanting het allerhoogste goed, een basisbehoefte die even sterk was als eten. Sterker nog, ze hadden de wijsheid om eten te koppelen aan vruchtbaarheid en voortplanting!


En daar is bij mij iets verkeerd gegaan. Vooralsnog kan ik me echt niet voorstellen dat ik ooit graag een kind zou willen. Misschien is het ook wel een soort beschermingsmechanisme van moeder natuur, aangezien ik me niet kan voorstellen dat ik zowel fysiek als sociaal een goede moeder zou zijn.

Quote:
Ik zie de logica niet in van werken om de kinderopvang te kunnen bekostigen, zodat je je kind daar kunt dumpen en de kostbare moeder-kind-band verloren gaat. Wat is de winst? Van het extra geld kun je niet genieten, want dat besteed je aan de kinderopvang en van je kind kun je ook niet genieten want dat besteed je ook aan de kinderopvang!


Ondanks dat ik wel wat (drog)redenen zou kunnen bedenken waarom iemand het wel zou doen, ben ik het wel met je eens. Voor een kind kan er volgens mij niet veel ergers zijn dan je moeder/vader nauwelijks zien. De wereld strekt voor een klein kind nog niet verder dan vader/moeder (eventueel broer/zus) en ineens wordt die hele wereld vervangen. Dat kan nooit goed zijn.

Ooit vond ik het het allerergst wanneer mensen, die niet in staat zijn tot het opvoeden van een kind, er wel één op de wereld zetten. Tegenwoordig vraag ik me af wat erger is: een kind op de wereld zetten en er niet voor kúnnen zorgen of een kind op de wereld zetten en er niet voor wíllen zorgen. Ik denk het laatste, al is het alleen maar omdat daar een grote intentionele component in zit.

 
Ik zie het helaas veel om mij heen, de stress die het geld willen verdienen en het vele werken met zich mee brengt, en daarbij horend dus de problemen van de opvang. Een kind is dus een probleem, dat het liefst door de maatschappij/overheid opgelost dient te worden. En de ouders zijn dan zo gestresst dat ze regelmatig "even bij moeten tanken" en dan wel zonder kinderen hoor, lekker een paar dagen naar een spa of stedentripje. Werken aan de relatie van hen samen.

Ik begrijp er helemaal niets van.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.324
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan